Gewoon helemaal NIET eten

Ik word er een beetje moedeloos van. Ik weet dat er al 100 topics over geweest zijn en dat de kunst negeren is en dat ze vanzelf weer gaan eten als ze honger krijgen, maar hier loopt het wel een beetje uit de hand. Ze is met de carnaval ziek geweest, maar nu als sinds maandag weer beter. Ook bij de dokter geweest en oren keeltje etc etc zijn allemaal netjes en niet rood of ontstoken dus daar kan het niet aan liggen meer, maar mevrouw weigert dus nogsteeds alle voedsel. Ze heeft dat eigenlijk altijd nadat ze ziek is geweest en ik heb het vermoeden dat ze eten dan asosieert met overgeven en het daarom niet wil, maar meestal is dat dan na een dag of 2 wel weer over. nu werkt niets. Vanaf maandag heb ik er hier en daar een banaantje en een half boterhammetje in gekregen, maar verder helemaal niets. Avondeten al helemaal niets sinds ze ziek is geworden vorige week vrijdag dus nu al een week en echt geen enkel hapje. Gaat al een week zonder eten naar bed en leeft dus overdag op een halve boterham en een banaan. Drinken doet ze gelukkig wel gewoon goed. iemand tips? En moet ik me zorgen maken of kan het geen kwaad. ik denk wel eens. die valt vandaag of morgen flauw van de honger.

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zou me nog geen zorgen maken. Na ziek zijn hebben veel kindjes het dat ze niet willen eten. Zolang ze genoeg drinkt zou ik even niks doen. En anders na het weekend weer even ruggespraak met de huisarts.

Groetekes, Sje

Ze kan ineens weer ontzettend trek krijgen in eten en dan haalt ze de schade wel weer in. De ervaring leert wel dat kinderen heel goed kunnen aangeven of ze honger hebben of niet. Waarschijnlijk is ze dan nog niet 100%.

Ik zou bijna zeggen, welkom bij de club! Ergens gaat er tussen de 2 en 3 een knop om bij de kids en dan is het eten klaar.
Onze oudste zit al…ik denk een maand of 8 nu in deze “fase”. Het brood eten gaat redelijk maar zodra ik begin met het warm eten roept ze al dat ze niet hoeft.

En hier werkelijk ook alles geprobeerd. Extra belonen, straffen, negeren enz enz. Ik was er wel klaar mee! En ik wist het echt niet meer. Gelukkig eet de jongste op dit moment super goed! Anders was “kok” zijn een vrij ondankbaar beroep hier in ons huis.

Ik heb het ook met de H.A besproken ik was aardig wanhopig. Die gaf mij als tip om in ieder geval anderhalf uur voor het eten geen zoete dranken en geen eten meer te geven, heeft ze dorst dan maar een bekertje water.

Op dit moment gaat het eten redelijk. Ze weet dat ze nu in ieder geval 1 hap moet proeven, doet ze dat niet, dan geen toetje. 9 van de 10x gaat het eten redelijk op.

Ik kan je dus niet echt tips geven, maar ga geen alternatieven aanbieden! En zolang ze goed drinkt en plast dan zit het eerst nog wel goed.

Heel veel succes, met deze hele vervelende situatie.

[quote]
Ik zou bijna zeggen, welkom bij de club! Ergens gaat er tussen de 2 en 3 een knop om bij de kids en dan is het eten klaar.
Onze oudste zit al…ik denk een maand of 8 nu in deze “fase”. Het brood eten gaat redelijk maar zodra ik begin met het warm eten roept ze al dat ze niet hoeft.

Nou hier hetzelfde verhaal nu! pffff wat een drama. Het ziek zijn is waarschijnlijk wel de aanleiding geweest wat het begin van deze ’ fase’ heeft aangewakkerd, maar is nu zeker niet meer de reden. Het ging nl een paar dagen beter en brood gaat idd nogsteeds prima, maar precies wat jij zegt. Als ik nog maar zeg dat ik ga koken roept ze al dat ze niet hoeft. Zelfs dat ene hapje krijg ik er hier niet in. Ook alles al geprobeerd van straffen, belonen, wel/geen toetje wel/geen tv etc etc, maar ze kiest echt geen eieren voor haar geld. Zelfs als ik zeg dat Dora (haar grote favoriet op t moment) niet meer op mag tot ze weer eet s avonds zegt ze ies goed… Ik hoop maar dat ze snel weer wat binnen krijgt s avonds. Ze gaat nu gewoon iedere avond letterlijk zonder eten naar bed. Niet gek dat je je als moeder dan zorgen maakt, maar zo te lezen is ze niet de enige.

mama1980

Beste mama 1980,

Je gaf het zelf ook al meteen aan; negeren is het beste.
Straffen is voor kleine kindjes eigenlijk dezelfde aandacht als belonen (negatieve aandacht is ook aandacht).
Vooral ‘los’ laten en juist helemaal niet meer reageren op haar eetgedrag. Op het moment dat ze wel een paar hapjes neemt dan pas aandacht geven in de vorm van belonen.

Ik lees ook zo vaak dat mama`s dingen een tijdje ‘proberen’ en dan weer iets anders, ik zou persoonlijk voor een bepaalde methode kiezen en daar dan helemaal voor gaan en achter staan. Maargoed, ieder voor zich natuurlijk

Het is nu denk ik een kwestie van afwachten en ontspannen blijven (lijkt me erg moeilijk want als je kind niet eet raakt dat je moeder hart en word je overbezorgd). Waarschijnlijk als ze merkt dat je/jullie er niets om geven dat zij niet eet en jullie wel lekker zitten te genieten van het eten komt het zachtjes aan wel weer.

een halve boterham en banaan overdag klinkt met drinken erbij als een redelijk aantal calorieën voor zo`n kleintje, zou me daar tòch proberen niet zoveel zorgen om te maken, hoe moeilijk dat ook is of nogmaals; probeer het los te laten! Kindjes nemen wat ze nodig hebben.

heel erg veel sterkte en ‘zennn’ gewenst!

Liefs, Ghis