Hoi
klopt het dat een kindje vanaf zijn eerste verjaardag “gewone” halfvolle melk mag? Onze zoon krijgt nu nog HA nr. 2, maar als hij gewone melk mag, is dat wat makkelijker (en goedkoper, haha).
Hoor het graag.
Groetjes!
Hoi
klopt het dat een kindje vanaf zijn eerste verjaardag “gewone” halfvolle melk mag? Onze zoon krijgt nu nog HA nr. 2, maar als hij gewone melk mag, is dat wat makkelijker (en goedkoper, haha).
Hoor het graag.
Groetjes!
Ja hoor, in principe mag je kindje vanaf ongeveer 1 jaar gewone melk.
Maar ik zie dat hij nu HA krijgt… als hij allergie heeft misschien beter even overleggen met CB of kinderarts?
Hier gewoon in 1x over gestapt bij beide kids. Heeft nooit problemen opgeleverd.
Van het Cb moest ik nu overstappen naar gewone melk. olin wordt 22 dec 1 jaar.
22-12-2009 colin geboren
Hoi
hij krijgt HA melk, omdat hij eerst borstvoeding heeft gehad. Maar volgens mij heeft hij verder geen allergie of zo, dus dan zou ik over kunnen stappen over een paar weekjes. Ik bel anders voor de zekerheid wel even met het CB, maar was gewoon even benieuwd.
Bedankt!
Zonder allergie kan je gewoon overstappen. Halfvolle of zelfs volle melk is oké, maar net wat je zelf ook drinkt. De vetten in volle melk zijn goed voor ze, dus is zeker ook geen bezwaar. Misschien een beetje warm maken in het begin als hij het niet lekker vindt, hij is natuurlijk warme melk gewend.
Groetjes,
M
Wij zijn sinds z’n 1ste verjaardag ook overgestapt op halfvolle melk. De eerste paar x 's als avondfles om te kijken of die het lekker vond en eventuele alergie. Hij vindt het super lekker en nu krijgt die altijd halfvolle melk, 3x per dag. 's morgens met brinta, 's middags en 's avonds, ik warm het altijd ff op in de magnetron.
We geven ook iedere dag 10 druppels vit. D op een lepeltje omdat dit niet in melk zit wel in opvolgmelk.