Gewone melk

Ik heb even een vraagje.

Levi wordt volgende week 1 en hij eet sinds kort met de pot mee. Ik ging dus ook over van opvolgmelk naar gewone melk. Maar dit lust hij dus niet.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd. Magere melk, halvolle melk, volle melk, karnemelk (met en zonder diksap erdoor heen). Maar dit vind hij allemaal niet lekker.

Hij drinkt nu dus peutermelk, maar dat vind ik zo verschrikkelijk duur.
Heeft iemand goede tips om hem gewone melk te laten drinken? Ik zat zelf te denken aan Yogidrink, maar zit daar niet verschrikkelijk veel suiker in?
Alvast bedankt!

Groetjes,

Maike, mama van Levi (21-08-2003)

Evianne drinkt ook geen gewone melk en ook alle andere niet, misschien kan je proberen ( als ie dan yogi wel lust ) deze langzaam aan te verdunnen met melk. Ben benieuwd !

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Stephan lust ook absoluut geen gewone melk.
Wat hij de eerste tijd (idd vanaf 1 jaar) wél luste, was WARME melk.
Dit duurde een paar maandjes en toen wilde hij ook dat niet meer.
Maar toch…
De rest wat jij opnoemde had ik ook al geprobeerd, zonder resultaat.
Wie weet lust Levi ook eventjes warme melk?? Je weet maar nooit!

Succes!

Groetjes, mamma van Stephan

Bieb en Adstrid, bedankt voor de reacties!
Ik heb vandaag de warme melk geprobeerd.
Maar jammergenoeg zonder succes.

Ik ga morgen maar even Yogi kopen. Het is dus even afwachten of hij dat wel wil hebben.

Groetjes,

Ik dacht nog ineens aan Nesquick, of chocomel, daar is Evianne in ieder geval 2 dagen ingetrapt. Succes ennuuuuhhh ikke ben benieuwd

Hoi,

Ik zou hem niet te lang en te vaak yogi geven, er zit inderdaad erg veel suiker in. Je moet niet lachen hoor, maar heb je wel eens sojamelk geprobeerd? Dat kan je ook in verschillende smaken krijgen (misschien zit daar minder suiker in), het is gezonder dan gewone melk (niet zo vet).

Ik ben sowiezo niet zo’n voorstander van (teveel) melkproducten. Het is toch een gek idee dat je als volwassen mens “moedermelk” van een koe drinkt (ha, ha). Verder is melk drinken in combinatie met vlees slecht, het verminderd de ijzeropname. Hollanders zijn ook de enige groep die zo extreem veel melkproducten nuttigt.

Nu is Levi natuurlijk pas een jaar, maar hij hoeft echt niet meerdere keren per dag melk, misschien verlaagt dat de kosten wat?

Overigens is dit mijn mening . Toen ik Ayurvedische geneeskunde studeerde, kwam ik dit tegen en het klonk voor mij wel logisch.

Succes en laat even weten hoe het gaat. Mijn dochter is nu 10 maanden en die gaat straks ook van de flessenmelf af, ben benieuwd welke geniale oplossing je gaat vinden…

Groeten,
Nikki

pffffff ben wel blij ook met jullie reacties, want bij Evianne krijg ik er ook geen melk in. Hahaha ook alleen kaas! Hoef ik me er niet meer zo druk over te maken ( kalk en zo ) THANKS

tja je moet iets niet 1 keer proberen maar vaker,vic is 1 en weigert heel vaak zijn melk maar daardoor stap ik niet over op andere melk, kind moet ook tijd krijgen te wennen hoor, als ie het niet wil prima, krijgt ie daarna water, maar niets anders, eerst proberen niet gelijk overstappen

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

melk ( in welke vorm dan ook ) proberen we natuurlijk nog steeds . Hahahaha we zijn niet voor 1 gat te vangen hoor !

Bestaan er eigenlijk kinderen die wél van melk houden???
Kom eigenlijk alleen maar mamma’s tegen waarvan de kids het niet lusten
(tsja, viel me gewoon ff op…)

Groetjes, mamma van Stephan

tja ik zit ook met dit probleem. fabiano lust wel gewone melk( liever met een betje roosvicee er in als gewoon)
maar alessandro die ook volgende week 1 jaar word niet! ik heb ook maar opvolg melk gekocht… maarja daar ga je niet mee door tot anderhalf jaar. ook omdat ze het eigenlijk niet nodig hebben. maargoed je moet toch wat he?

misschien zou je yogidrink kunnen verdunnen met gewonen melk, want ik heb inderdaad gehoord dat er onwijs veel suiker in zit.
maar het blijft moeilijk hoor. als het allemaal niet mocht baten , moet je misschien andere melk producten geven die hij wel lust. wat extra yoghurt of vla of kaas op de boterham… maar ja of hij dan genoeg krijgt weet ik eigenlijk ook niet goed

Weet je, kinderen weten gewoon wat wel en niet goed voor ze is als het om eten gaat (als ze gewoon gezond zijn natuurlijk). Groente is toch ook zo’n verhaal, da’s misschien nog wel extremer dan met melk. Ik ken echt geen peuter die staat te spingen om groen eten (of andere kleur . Kika vindt tomaten sinds kort wel lekker, maar de rest eet ze echt niet!

Puck eet alles, maar ze is nog geen jaar en je weet maar nooit hoe dat nog kan veranderen.

Nikki

Klopt.
Steef staat ook niet bepaald te springen om groente (alleen spercieboontjes gaan nog vrij “normaal” haha!)
Het is niet extreem ofzo hoor. Gelukkig niet.
Maar hij heeft zo’n overduidelijke voorkeur voor bijv. macaroni, spaghetti, bami etc.
Maar ja, om dat nou elke dag te eten…

Groetjes, mama van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 16 Aug 2004 10:31:32

Evianne is gek op verse groente`s. pffff gelukkig. Ben ik erg blij mee. Hopelijk blijft dat ook zo.

Hoi allemaal!!!

Ik heb yogidrink zonder toegevoegde suiker gevonden. Het is van Yogho Yogho (ik weet niet of ik dat wel mag noemen. Anders: sorry!)Dat dronk hij vanmiddag met smaak op!!!
Levi krijgt nu nog smorgens bv, maar daar stop ik ook mee als hij 1 is. En 's avonds krijgt hij yoghurt als toetje. Dus heel veel melk krijgt hij niet binnen. Daarom vond ik het wel belangrijk dat hij iig 's middags wat melk bij de boterham krijgt.

Hij krijgt ook (smeer)kaas op brood, dus ik hoef me gelukkig geen zorgen te maken dat hij niet genoeg melkproducten binnen krijgt. Lees ik in jullie reacties. Ik dacht dat het heeeeel belangrijk was dat kinderen minstens 300 ml melk per dag binnenkrijgen. N.a.v. jullie reacties ben ik er wat minder “gespannen” onder geworden. Bedankt!

Groenten eet hij gelukkig goed!

Groetjes,

Gewijzigd door - maike op 16 Aug 2004 12:40:58

Hallo allemaal,

Met Nils heb ik hetzelfde probleem gehad. Ik ben dus met peutermelk doorgegaan totdat hij 1 1/2 was. Daarna dus op gewone melk overgestapt. Dit was toen nog steeds geen succes. Hij at echter wel Bambix 's ochtends en kreeg daarmee zo’n 250 cc melk naar binnen. Verder heb ik dit toen aangevuld met yoghurt, kwark e.d. Dat ging er altijd wel heel goed in.
Sinds hij 3 jaar is, drinkt hij superveel melk. Als hij iets te drinken wil, vraagt hij altijd om melk, echt niet te geloven. Ik hoorde trouwens wel dat teveel melk ook niet goed zou zijn ivm de opname van vitamine C. Dit zou door teveel aan calcium sterk verminderen. Maar ja, wat is te veel??!!

Er is trouwens ook een suikervrije yokidrink variant te krijgen.

Je hebt ook nog meer soorten melk met een smaakje (banenmelk, aardbeienmelk etc.).

Ook hier trouwens een peuter die opeens geen melk meer lust, alleen bij ons kwam het toen ik de papkles afschafte toen ie drie werd. Daarvoor geen probleem.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003