Gewone melk vanaf 10 maanden?

hallo allemaal!
terug van lang (5 weken) weggeweest. We hebben genoten van een heerlijke zon vakantie in frankrijk! Emma deed alles daar echt super goed, slapen, eten, drinken etc. We hebben genoten.
Maar daar gaat het nu niet om, wat ik wil vragen;
op het pak van nutrilon (melk) staat 6 tot 10 maanden, ik heb altijd begrepen dat ze tot een jaar deze melk dronken, en dat je daarna of nummer 3 gaat gebruiken of gewone melk gaat geven. Maar kan je dus al vanaf 10 maanden gewone melk gaan geven? wat doe je als ze het echt vies vindt?
Emma heeft nl gisteren op de creche gewone melk gekregen maar ze gruwelde ervan!

ben benieuwd hoe/wanneer jullie dit doen.

groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nou dan blijf je toch gewoon lekker nummer 2 geven? Jens heeft altijd Hypo Allergeen gehad en op dat pak staat dat het tot 18mnd is. Dus zal met standaard2 ook prima kunnen denk.
Sowieso schijnt de overstap van nr3 naar gewone melk lastiger te zijn omdat nr3 boordevol suiker en vet (is dus romiger van smaak) zit.
Misschien vind ze volle melk lekkerder?

Maar in principe, als er geen kans is op allergieën (kijk in je fam), dan mag je wel al gewone melk geven. En anders lekker opvolgmelk blijven geven (nr.2).

Groeties

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

gewoon tot een jaar nutrilon 2 blijven gebruiken doe ik ook en er is oo keen hele topic over nutrilon 2 of 3 heet die

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Inderdaad gewoon nr 2 blijven geven tot 1 jaar. Daarna kun je overgaan op gewone halfvolle melk. Wij waren met 11 maanden bij het CB en toen mochten we overgaan op gewone melk. Heb toen nog het pak opgemaakt en ben toen halfvolle melk gaan geven. Gewoon koud en dat ging goed. Als ze het niet lust koud kun je het ook proberen warm te geven. En dan steeds een beetje minder warm geven.

Idd niet op 3 overgaan. Die is expres wat zoeter gemaakt in de hoop dat je kindje geen gewone melk lust en je dus genoodzaakt bent op de Nutrilon te blijven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

even een vraagje ook van mij.
als je gewone melk gaat geven met 10 mnd (ik begin er nog niet aan hoor ivm pepti maar is gewoon interesse voor straks…)
of een jaar of wat dan ook, geef je dan echt ipv opvolgmelk gewone melk? of gewoon voor erbij normale melk en gewoon opvolgmelk blijven geven?
want stel je zit dan nog op 3 flessen geef je dan gewoon 3 normale melk flessen wat verwarmd? en met de pap, maak je dan gewoon pap van normale melk?

Gewoon volledig gewone (half)volle melk moet voldoende zijn. Maar met 1 jaar is het nog hoogst onwaarschijnlijk dat hij/zij nog 3 flessen heeft hoor. Meestal nog maar 1 dan.
En dan kan je idd prima pap maken van gewone melk. Doen we met Brinta immers toch ook…? Vanaf 1jr mogen ze dat trouwens ook gewoon hebben, Brinta en andere merkjes ontbijtgranen. Dus niet specifiek voor baby’s.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Oh ok bedankt!
Ik blijf nog ff doorgaan met de nutrilon en ga tussendoor vast proberen haar te laten wennen aan gewone melk… hoop dat ze dit lekker gaat vinden (ik vind het verschrikkelijk vies!) Ik las dat ze vanaf 1 jaar aan 3 bekertjes zuivel, melk/yoghurt/vla etc op een dag genoeg hebben, mits ze daarbij wel andere dingen drinken voor het vocht.

groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker