Gewone melk of peutermelk

Hoi,
Amy is bijna 1 jaar en volgens het CB mag ik dan overgaan op de gewone melkproducten. Ze krijgt nu nog alles van nutrilon (poedermelk en yoghurt).
Sinds 2 dagen probeer ik haar tussen de middag een bekertje biologische halfvolle melk te geven, maar ze vind het niet lekker…althans ze laat het zo langs mond uit lopen en begint te huilen.

Wat geven jullie je kleintjes tussen de middag? en wat als ze geen gewone melk wil drinken?
Maken jullie pap ook aan met gewone melk? en savonds net voor het naar bed gaan? sapje of een beker melk?
Amy krijgt nu smorgens pap van opvolgmelk 3
tussen de middag 90cc opvolgmelk 3
savonds 19.00 uur 60 cc opvolgmelk 3.
Die van savonds kan er wel af, maar ze vind het wel lekker en wordt er heerlijk soezig van.
Heeft de peuterpoedermelk vanaf 1 jaar idd zoveel meerwaarde als je voorgeschotelt krijgt? stel dat ze geen gewone melk lust dat zit ik toch wel aan die peutermelk vast…

iemand tips en ervaringen?

liefs Annelies

Gewijzigd door - Happylife op 26 Feb 2012 17:12:44

H. heeft tot vlak na haar 1e verjaardag `s avonds pap gehad.
Ineens wilde ze niet meer, maar ik maakte dat aan met het restant fv dat ik nog had staan.

anders zou je het eens kunnen mengen?
Hier was ze er ook niet direct kapot van hoor, ging wel een paar weken overheen.
Ik zou me niet aan de peutermelk wagen, dat was hier helemaal geen succes (ooit gratis ergens bij gekregen) en naar mijn mening is het pure geldklopperij.

Toen onze zoon 1 jaar werd, heb ik ook eerst gemengd. Dus 1/4 gewone melk en 3/4 FV. Dat een aantal dagen gedaan, en toen 1/2 om 1/2 en uiteindelijk 3/4 gewone melk en 1/4 FV. En uiteindelijk alleen gewone melk. Ik heb nooit peutermelk gegeven, schijnt zoeter te zijn, maar dat weet ik niet.

[img]http://www.mijnticker.nl/tickers/127212512j5o6x35.png" alt=“Mijnticker.nl Tickers” border=“0”/>
[img]http://www.mijnticker.nl/tickers/dj2j12500ia8cbeb.png" alt=“Mijnticker.nl Tickers” border=“0”/>

Ik vind peutermelk ook geldklopperij. Ze kunnen makkelijk op gewone melk over en met wat ze verder door de dag heen krijgen komen ze echt wel aan hun voedingsstoffen.

Zonde van je geld als je peutermelk koopt, naar mijn idee.

Groetekes, Sje

Hier heb ik rens ook gewoon gewone melk gegeven. Die peutermelk is zo zoet. Naar mijn idee is het ook niet echt nodig. Ze krijgen hun voedingstoffen echt wel binnen. Hier heb ik nooit gemengd want met bv gaat dat niet zo makkelijk. Rens kreeg trouwens destijds een hele tijd karnemelk omdat hij daar beter tegen kon als gewone melk. Volgens cb was dat ook prima. Misschien lust ze dat wel?
Hier kregen ze vanaf 9 maanden beide geen pap meer voor het slapen gaan. Sapjes geef ik ook niet zo vlak voor het slapengaan omdat dat een behoorlijke aanslag is op de tanden zo vlak voor het poetsen, is erg slecht voor het glazuur.
Hier krijgen ze na het avondeten eigenlijk alleen water of thee zonder suiker.

Groetjes Ramona

Peutermelk is mierzoet en daardoor is de overstap naar gewone melk heel moeilijk. Gewone melk geven en dan eerst in de magnetron verwarmen? Kan gewoon natuurlijk, de overgang van warme kunstvoeding naar koude gewone melk kan heel groot voor ze zijn.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik gaf de gewone melk in het begin ook opgewarmd. Als ze altijd warme melk gewend zijn geweest, is koude melk niet lekker.

Beetje opwarmen en daarna steeds minder lang opwarmen zodat ze op een gegeven moment koude melk drinkt.

Groetekes, Sje

hoi,

idd maar proberen om gewone melk eerst warm te geven. kijken hoe ze dat vind. Ze zal mogelijk in het begin wel minder drinken. Karnemelk drinken wij helemaal niet, maar mss vind ze het ook wel lekker.
dank voor de reacties.
liefs annelies

Lilypie First Birthday tickers

En als ze het echt niet lust, tja…die kindjes zijn er ook. In dat geval zou je nog kunnen uitwijken naar karnemelk of Taksi, daar zit ook zuivel in. En volgens mij heb je ook Wicky met zuivel erin.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Wij hebben Eef geen 3 gegeven. Ze heeft nu gewoon 2 (van Friso) en we beginnen net met het introduceren van gewonen melk. Ze heeft goed door dat ze iets anders drinkt, maar uiteindelijk gaat het wel op. Voor het slapen en in haar pap krijgt ze nog opvolgmelk. Bij ons werkt met alle veranderingen eigenlijk wel: Rustig introduceren en dan stug volhouden, ongeacht de reactie.

Schijnt inderdaad dat er vanaf opvolgmelk 3 meer suiker in zit en de overgang naar gewone melk dan moeilijker is.

Succes!

Lfs

Onze zoon luste het in het begin echt niet. Ik dacht: ik begin met de pap, dan proeft hij het minder, maar dat bleek niet zo te zijn. na het eerste hapje wilde hij niet meer. Dus toen gaan mengen en uiteindelijk dronk hij het wel (wel opgewarmd overigens) en steeds minder warm gemaakt.

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Hylke leeft prima zonder gewone melk.
Hij lust het echt niet.
En opvolgmelk (nr3 zeg maar) heeft hij nooit gehad.

Jitse geven we nu al een poosje gewone en karnemelk tussen de middag,
en dat gaat prima.
Trouwens gewoon koud, meteen vanaf de eerste keer.

Hoe dan ook peutermelk is helemaal niet nodig.

M.

Ik zou ook echt niet de nummer 3 gaan kopen… zelf ook nooit gedaan.
Mijn kinderen zijn gek op zuivel, behalve op gewone melk. Ik gruwel er zelf ook van!
Karnemelk, melk en fruit, chocolademelk, optimel, je kunt het voor de rest zo gek niet bedenken of ze lussen het. Gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg alternatieven!

Groetjes Manderijn.

esmeralda heb tot een jaar haar laatste fles nog gehad in nr 2 maar nooit peutermelk.
Vanaf 6 maanden had ze al gewonen melk

Hoi,
Amy vind yoghurt met een smaakje wel lekker zo merkten we vanavond, maar ook al warm ik de gewone melk op, ze laat het eerste slokje uit haar mond lopen en wijgert de rest.
Ik blijf gewone melk wel af ten toe aanbieden, maar er is idd veel te halen met een smaakje. Ik probeer producten met kunstmatige zoetstoffen te mijden, dus moet maar even kijken welke het wordt.
Morgenochtend probeer ik maar eens haar ochtendpap met gewone melk…
liefs Annelies

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/uF2Kp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Happylife op 27 Feb 2012 21:28:11

Ik vind peutermelk ook pure geldklopperij. Zowel Tim als Daan hebben dit nooit gehad. Ook nr 3 hebben ze beide niet gehad, omdat wordt aangegeven dat het veel zoeter is zodat de overstap naar gewone melk moeizamer gaat. Rond de 11/11,5 maand zijn we overgegaan op gewone melk. Bij beide meteen koud gegeven, Tim vond dit prima Daan niet. Die dronk er koud geen slok van. Gelukkig wel als we het opwarmen. Dus we zijn in ieder geval van de opvolgmelk af. Nu nog wennen aan koude melk. Maar dat ga ik straks dus steeds minder warm maken en dan komt dat wel goed.

Groetjes,
Sandra

Hallo. Jasper is nu bijna 9 maanden. En mijn vraag is wanneer kan ik gaan beginnen met gewone melk.Hij krijgt nu nog 3 flessen van 180cc. S’ ochtends een fles en naar het broodje van half 12 en s’avonds voor het slapen gaan een fles van 180cc. Weet niet als ik smiddags over kan gaan naar halfvolle melk ofzo. Maar moet je daar dan ook nog schepjes voeding in doen. We gebruiken nu Friso 2. Want had ook gelezen dat je vanaf 10 maanden over moet stappen op voor ons dan Friso 3. Maar misschien kan ik de fles van naar het broodje gaan vervangen voor gewone melk, maar weet dus niet als er dan ook nog de voeding in moet. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Groetjes romina

Gewone melk pas vanaf 1 jaar.

Groetekes, Sje

Idd vanaf 1 jaar over op gewone melk, dus doorgaan met de friso 2 tot de 12 maanden. Zeker niet overstappen naar 3, deze is heel zoet waardoor je kans hebt dat je kleine de gewone melk niet gaat drinken.
Groetjes Nancy