Minke mag bijna “over” naar gewone melk nu ze bijna 1 jaar wordt. Op het pak Nutrilon staat “tot 18 maanden”. Wat is nou beter voor je kindje, gewone of nutriilonmelk, of maakt het niets uit?
groetjes!

Minke mag bijna “over” naar gewone melk nu ze bijna 1 jaar wordt. Op het pak Nutrilon staat “tot 18 maanden”. Wat is nou beter voor je kindje, gewone of nutriilonmelk, of maakt het niets uit?
groetjes!

Ik ben afgelopen donderdag naar het consultatiebureau geweest en wij mogen langzamerhand over gaan op halfvolle melk. Nutrilon wil natuurlijk niet dat we halfvolle melk gaan gebruiken, dus daaorm zetten ze die leeftijd erop. Ik had net vorige week een nieuw pak Nutrilon gekocht, dus dat gaan we nog wel opmaken. Daarna stappen we over op halfvolle melk, want dat is veel goedkoper.
Groetjes,
Sandra
is dat het pak van Nutrilon 3? Die gebruiken wij nl helemaal niet. Wij stappen bij het 1ste jaar over van Nutrilon 2 naar gewone melk. Dus denk dat je hierin je gevoel moet volgen… enne ik ben nog al van het gemak en eten/drinken wat de pot schaft en dat is in dit geval halfvolle melk

Tja inderdaad wel makkelijker en goedkoper gewone melk…! Nutrilon wil me natuurlijk graag als klant houden . ga het dan ook maar met gewone melk proberen!

Er zit toch echt wel verschil tussen opvolgmelk en de gewone halfvolle…buiten de prijs natuurlijk.
In de nutrilon zit vitamine D. Als je gewone melk gaat geven moet je de vitamine D appart erbij geven. Een flesje van Davitamon kost 6.25 voor 25ml , dus is nog altijd een stuk goedkoper dan de opvolgmelk. (je hoeft maar 5 druppeltjes per dag te geven)
Uiteraard geef ik ook gewone melk + vitamine D.
Vit. D moet je sowieso al geven als je kindje minder dan (ik meen) 300cc opvolgmelk krijgt.
Maar ik zou ook zeggen, lekker gewone (half)volle melk geven. Volle melk is ook wat romiger en kan de overstap iets makkelijker maken.
Hier echter soyamelk ivm lactose-intolerantie, maar da’s een ander verhaal

Vitmine D moet je idd al geven als je onder de 500 cc opvolgmelk zit. Dus die krijgt Tim zowieso al, dus dat maakt het verschil ook niet.
Groetjes,
Sandra
Dus ze moet 1 jaar zijn?? Dan zitten wij nog 3 maanden aan de Nutrilon??
Groetjes,
Michèle

Op hoge uitzondering (dus als er in de familie geen allergieen of overgevoeligheden zitten) mag het al vanaf 9 mnd, maar dan neem je wel een risico.
Het beste is idd de 12mnd afwachten.

De richtlijn is idd 12 maanden Michelle. Maar iets eerder kan ook geen kwaad, want wij waren afgelopen donderdag op het CB en mogen nu ook over op halfvolle melk.
Groetjes,
Sandra