Gewone luieremmer of met cassette?

Hallo

Wat zijn de ervaringen met de luieremmers met cassettes? Ik vind ze prijzig. Hoe lang doe je ermee en heeft het nu echt zoveel voordelen? Ik moet er wel bij vermelden dat de babykamer maar klein is maar ik toch iedere dag de luieremmer verschoon.

groetjes

joyce Kurstjens-huber

Ik heb geen ervaring met een luieremmer met cassette, maar ik vond het destijds teveel geld kosten. Bij onze zoon heb ik een gewone luieremmer gebruikt met wegwerpzakken erin en inderdaad elke dag de emmer verschoond. Hij was in de winter geboren. Bij onze dochter gooi ik de luiers direct in de afvalcontainer, dus geen luieremmer meer op de slaapkamer. Ik vind het toch nog wel stinken als je de deksel eraf hebt gehaald, vandaar!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Wij hebben ook een gewone luieremmer. Gebruiken die voor 2 kids zelfs. Elke dag, soms 2 keer per dag leeg ik die (zitten tuurlijk wel zakken in). Okay… het stinkt als je de emmer opendoet. Maar daarna ruik je t niet meer. Bij ons staat ie voor t gemak in de badkamer (en heb je de lucht ook niet in de babykamer). Tevens staat in badkamer ook altijd t raam open

Wij hadden met Sylvie een normale luier emmer, maar ook wij gebruiken nu helemaal niks meer en ben het ook absoluut niet meer van plan.
We gooien de poepluiers meteen in de container en de normale plasluiers gewoon in de prullenbak in de bijkeuken. Deze zak word sowieso elke dag geleegd. Ik vond het ook verschrikkelijk, elke keer die stank als de deksel er af was geweest

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Wat wij sinds kort doen is boterhamzakje om de volle plas- of poepluier heen en je hebt veel minder stank in je luieremmer. Ok niet heel milieubewust maar dat zijn die cassettes ook niet en dit is veeeeel goedkoper!
groetjes,
Wendyt

Wij hebben een diaper champ. Is zonder cassette en in aanschaf wel prijzig (ik meen iets van 70 euro), maar ik vind hem ideaal. Je ruikt de luiers niet. Ik heb hem op de babykamer staan. Die cassettes zijn ook vrij prijzig dacht ik en die heb je bij een diaper chemp dus niet nodig.

Groetjes Natasja

Wij hebben ook de diaper champ en echt ideaal! 2e hands gekocht op marktplaats voor 20 euro.
Groetjes Nancy

Ook wij hebben een gewone luieremmer.
en eerlijk gezegd doen we de meeste luiers toch
direct de container in. Zoveel stankoverlast hebben we dus niet.

M.