Onze zoon drinkt regelmatig uit een gewoon plastic bekertje. Als hij rustig drinkt, gaat dat ook wel goed. Maar als hij uit zo’n beker drinkt, krijgt hij veel minder vocht binnen dan met zijn Kiddyboo-beker. Nu snap ik dat ook wel, want die Kiddyboo “lurkt” natuurlijk makkerlijker weg. Maar wat is nu wijsheid: de kiddyboo beker gebruiken met de zekerheid dat hij genoeg vocht binnen krijgt per dag, of toch met de gewone beker verder gaan en dan veel vaker aanbieden (maar dan gaan we ruim over de 7 eetmomenten per dag).
Gewone beker of toch niet?
Hij krijgt toch ook vocht binnen uit andere producten, zoals fruit enz?
Ik wissel het af en laat mijn zoon regelmatig uit een beker drinken, maar ook gewoon uit zijn rietjesbeker. Ik maak me er niet zo’n druk om, maar ik heb sowieso wel een goede drinker, dat scheelt misschien.
Ik moet wel zeggen dat hij nu heel makkelijk een heel bekertje leegdrinkt. Eerst was het slokje voor slokje en nu zet ie 'm aan zn mond en drinkt bijna de helft in één keer leeg, dus voldoende vocht!
Inderdaad, niet druk over maken.
Krijgt toch wel genoeg binnen hoor.
Geen tijd meer voor tuit/speenbekers
Grote-jongens-tijd
M.
Ik zal alleen nog een gewone beker aan gaan bieden, het zal misschien even tijd kosten maar dan ben je er wel vanaf. Qua leeftijd moet dat zeker lukken hij is immers 2 jaar. Heb je vaste tijden van drinken dan? Je zou ook een beker klaar kunnen zetten en als hj zin aan drinken heeft kan hij het pakken.
Hier gelukkig al een jaar van de flessen en tuitbekers af. Had er altijd een hekel aan die dingen. Marijn was met 2 ervan af en Dion met 15 maand. Maar je kunt moet uiteindelijk zelf de techniek van het drinken leren.
Ok ik zou gewoon alleeen nog een gewone beker aanbieden.
Seth dronk met 18 maanden alles uit een gewone beker. Ja, toen dronk hij de eerste 2 weken wel wat mindee, maar dat trok vanzelf bij.
Bovendien zit er in voedsel ook vocht, dus ik zou gewoon ovrstappen.
Liefs, Anne
Ok ik zou gewoon alleeen nog een gewone beker aanbieden.
Seth dronk met 18 maanden alles uit een gewone beker. Ja, toen dronk hij de eerste 2 weken wel wat mindee, maar dat trok vanzelf bij.
Bovendien zit er in voedsel ook vocht, dus ik zou gewoon ovrstappen.
Liefs, Anne
Alleen nog uit een gewone beker laten drinken.
Een tuitbeker o.i.d. is enorm slecht voor de mondmotoriek.
Hier ben ik met het jaar begonnen met een gewone beker.
Thuis niks anders meer dan een gewone beker, alleen in het begin bij andere (met kans op knoeien) een tuitbeker.
Maar vanaf anderhalf drinkt ze enkel uit een gewone beker.
Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486
helemaal eens met bovenstaande reacties gewoon een normale beker geven en anders niet. als hij dorst heeft drinkt hij heus wel.
liefs,
Rinske
Hier vanaf ongeveer 14 maanden alles in gewone beker. Melk ging altijd goed al daarmee (dronk beker leeg). Met sap had ik de regel dat ie gewoon op tafel stond. Had ze dorst mocht ze paar slokjes drinken. Maar in principe gewoon s morgens en s middags bij tussendoortje kreeg ze drinken. Dronk ze s morgens slecht? Geen probleem. Wilde ze s middags weer neit, dan kreeg ze rietje. Dan dronk ze namelijk t wel leeg. Daar maakte ze geen misbruik van … Dus heb ik t zo gelaten. Nu drinkt ze al maanden de hele dag uit gewone beker.
Jullie hebben gelijk. Ik ga direct een mooie grote-jongens-beker kopen en dan “moet” hij er vanaf morgen uit drinken, haha. Sinds de komst van zijn zusje is hij heel gevoelig voor positieve grote-jongenscomplimenten, dus dat zal vast goed komen!