Gewicht

Tigo is ook fijntjes hoor. Met 9 maanden woog hij 8100 gr. en was 74 cm, maar als je ziet wat hij eet! Volgende week moeten we weer, dan zal ik het er even bij zetten!
Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

diane het cb heeft bepaalde richtlijnen,van hoe zwaar een kind is tis toch nooit goed bij ze

onze kinderen waren altijd te licht en dat klopte ook wel wij waren vroeger ook niet een van de diksten

maar niet druk om maken

puck heeft ook een gewicht.
1 jaar en 78 cm en 9800 gram

Hoop dat ze over 18 jaar ook mooi op gewicht is…

ja lieke is ook een fijn poppetje maar wij waren vroeger en nu ook smal, mijn man ook. Ik zei dit tegen cb maar mocht ik echt niet vergelijken.
Ja doei ik zie zoveel bij lieke terug van mij vroeger. Dus zal gewicht ook wel mee te maken hebben. haha
Denk maar zo als ze 18 zijn zeggen ze niks meer over gewicht.

groetjes gytha

nee van het cb mag je niet vergelijken, maar wat doen hunzelf dan met hun lijntjes?? en groene gebieden en boven en onder de lijn???

dat is juist vergelijken met alle kindjes van nederland… … sukkels…

ps: alexander met 11maand deze week, 10.480gram en 80 cm

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

We zijn nog niet bij cb geweest voor de negen maanden check, maar je kunt wel zien aan Anna dat ze goed op gewicht is, maar zeker niet te dik.

Bij de zeven maanden check was ze 8625gr en 71+ cm. Op de curve zijn dat beide punten iets boven de curve! Maar alle twee goed in evenwicht!! Nu maar hopen dat het zo blijft!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

quote:
diane het cb heeft bepaalde richtlijnen,van hoe zwaar een kind is tis toch nooit goed bij ze

vind ik ook!!!

hoi hoi,

Mijn zoontje Vincent is op dit moment 10 maandjes oud. Ongeveer een week terug dat ik hem gewogen en gemeten heb, is hij op dit moment 77,5 cm lang en weegt 11,2 kilo.

Hij is een dikkertje zoals de familie zegt, maar het houdt hem niet tegen om toch nog wild te spelen hehehe . Het is een schat van een jongen, altijd heel vrolijk en lachen. Ik moet wel zeggen dat hij het eten van zn moeder heeft :stuck_out_tongue:

Alleen is mijn vraag of hij niet iets te zwaar is?? wat vinden jullie moeders?

Groetjes!

waves

hoi,christina,

11.2 is wel iets aan de zwaardere kant maar wat zegt het cb hiervan,maak je verder er niet druk over

als hij straks gat lopen dan gaat het vanzelf wel weer af

Hallo,

Mijn dochter is nu 9 maanden en weegt 7640 gram en is 72 cm lang. Ze is 2 weken ziek geweest met ontstoken amandelen, en daarbij heeft ze echt ‘een jasje uitgedaan’. De kinderarts wees ons aan dat ze onder de curve zit, maar ze kan haar eigen lijn zoeken. Nog niks om zorgen over te maken, zei hij. Morgen moet ik naar het consultatiebureau, ik ben benieuwd!!

Groetjes, Martine, moeder van Jasmijn, geb. 11 juni 2007

christina wat krijgt jou zoontje aan eten als ik vragen mag?
omdfat ie net als moeders zo kan eten

Vincent’s schema ziet er als volgt uit:

7.00 fles opvolgmelk 150 ml max
9.30 papje van 100 gram
11.30 drinkt hij max 50 ml water of sapje
12.30 fles opvolgmelk 150 ml
13.15 half broodje (hij wilt er niks op, heb het geprobeerd en probeer het nog steeds, maar hij houdt ervan niks erop te hebben) bekertje 50 ml met water of sap
14.45 fruithapje 100gram ( hij heeft dagen dat hij 200 gram aan fruithapje eet) plus een bekertje van 50ml max 75ml
17.00 warm eten plus bekertje 50ml
19.30 flesje opvolgmelk 200ml gaat er wel in plus een papje

Ik heb deze schema met het CB overlegt omdat ik me wat zorgen maakte. Zij heeft mij verteld dat het een goede schema is. het is niet teveel maar ook niet te weinig. Ik heb ook uitgelegd dat mijn zoon niet veel opvolgmelk drinkt, ook al maak ik 3 flessen van 250ml per dag. Hij drinkt er niet veel van en ook niet van zijn tussendoortjes. Ik probeer continue tussendoor Vincent te laten drinken, maar hij wilt gewoon niet. Hij lacht en is heel vrolijk de hele dag.
Zij vertelde mij dat zolang hij lacht en vrolijk is, ik mij geen zorgen hoef te maken. Zodra hij gaat lopen gaat het baby vet eraf. :-S:-S

Het geven van pap twee keer op een dag vind ik veel (dat is mijn mening) maar het CB zegt dat het goed is, omdat hij maar een half stukje brood eet. Meer wilt hij er niet van. En ik krijg als antwoord dat sommige kinderen nou eenmaal meer eten dan anderen…

Wat vinden jullie?

waves

christina vind het een goed schema maar ik zou als hij het brood niet wilt toch nog een fles geven.

verder doe je het goed hoor

Hoi allemaal
ik ben nieuw hier en wat een informatief forum
maar wat ik hier lees haha
dan is mijn kleintje wel een “zware” ze is nu net 5 maanden en woog met 4,5 maand 6935 gr en was 63 cm lang, maar op het cb zeggen ze juist dat ze lekker groeit. Is ze dan niet te dik ???

Hoi Lieke,

Dit stelt mij weer gerust :-; Dank je wel voor de positieve reactie! Ik stond te trillen op mn benen, omdat ik dacht dat ik misschien iets verkeerds aan het doen was Maar gelukkig ben ik volgens jou goed bezig heheheh
Dit maakt mij hardstikke blij

En ik zal hem de fles geven in plaats van brood ! maar ik blijf brood aanbieden

huggies

waves

Hoi hoi Noël

Van hart welkom op de ikkeben

Je dochter weegt naar mijn mening prima hoor! Ze groeit lekker hard en is gezond dus maak je maar geen zorgen

Mijn zoontje woog toen hij net vier maanden was al 7.770 gram en was 68 cm lang (heb even mijn boekje erbij gepakt hihihi . hij groeit hard en hij is een vrolijke baby

Ik hoop dat je het naar je zin zal hebben hier op de forum

Groetjes!!!

waves

Hey

He…dat lucht op !!! Ik schrok even van al die gewichtjes hier…
Maar ze is super vrolijk en gaat heel goed, alleen zit er wat spek her en der

En ik vind het leuk hier…t is mijn 1e kindje en ja dan zijn er zoveel vragen en twijfels…fijn dat je dat even kan navragen bij de ervaren moeders…

gr Jaq en Noël

http://lilypie.com/pic/080327/Jhmk.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/5vlJp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Awww zo schattig hihihi gewoon geen zorgen maken

De mijne is goed mollig en ik vind het een schattig gezicht. Gaat er allemaal af wanneer ze gaan lopen hehehe

En ik begrijp je situatie hoor! dit is ook mn eerste kind, alleen verwacht ik nu al een tweede hihihi
Maar ook ik heb nog steeds veel vragen hoor. En ik vind het altijd heel prettig om de ervaringen van andere moeders te lezen. Daar kun je een hoop van leren!

Groetjes!!

Lilypie In verwachting Ticker

Je hebt idd een fijn poppetje, demi was op die leeftijd op 10 gram na exact hetzelfde, en das nu nog een sprietje

Demi woog met 9 mnd 7780 gram en was 70 cm groot
Nu is Demi 6jr en 8 mnd en weegt 17 kilo en is 115 cm, nog steeds een poppetje dus…

Milan was een heel stuk flinker en woog met 9 mnd 10,5 kilo en was 75 cm groot
En milan is nu 4 jr en 7 mnd en weegt 23 kilo en is 118 groot, nog steeds een flinke kerel dus

Ik heb dus echt 2 verschillende kindjes Ook met de geboorte al een verschil van ruim 1 kilo, Demi woog 3055gr, en Milan woog 4120gr toe hij geboren werd

Ach als ze tevreden is en jij ook, dan komt alles goed

Groetjes Nathalie & Co

quote:
Awww zo schattig hihihi gewoon geen zorgen maken

De mijne is goed mollig en ik vind het een schattig gezicht. Gaat er allemaal af wanneer ze gaan lopen hehehe

En ik begrijp je situatie hoor! dit is ook mn eerste kind, alleen verwacht ik nu al een tweede hihihi
Maar ook ik heb nog steeds veel vragen hoor. En ik vind het altijd heel prettig om de ervaringen van andere moeders te lezen. Daar kun je een hoop van leren!

Groetjes!!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/KuYOp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://bd.lilypie.com/5AEHp1.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” /></a>

Hey gefeliciteerd trouwens, maar Jeetje…ben je niet "genezen"van je 1e bevalling ??? Ik heb al besloten het bij 1 kindje te houden, want die zwangerschap en dat bevallen…niks voor mij hey maar das snel, wist niet eens dat dat kon ??