Vincent’s schema ziet er als volgt uit:
7.00 fles opvolgmelk 150 ml max
9.30 papje van 100 gram
11.30 drinkt hij max 50 ml water of sapje
12.30 fles opvolgmelk 150 ml
13.15 half broodje (hij wilt er niks op, heb het geprobeerd en probeer het nog steeds, maar hij houdt ervan niks erop te hebben) bekertje 50 ml met water of sap
14.45 fruithapje 100gram ( hij heeft dagen dat hij 200 gram aan fruithapje eet) plus een bekertje van 50ml max 75ml
17.00 warm eten plus bekertje 50ml
19.30 flesje opvolgmelk 200ml gaat er wel in plus een papje
Ik heb deze schema met het CB overlegt omdat ik me wat zorgen maakte. Zij heeft mij verteld dat het een goede schema is. het is niet teveel maar ook niet te weinig. Ik heb ook uitgelegd dat mijn zoon niet veel opvolgmelk drinkt, ook al maak ik 3 flessen van 250ml per dag. Hij drinkt er niet veel van en ook niet van zijn tussendoortjes. Ik probeer continue tussendoor Vincent te laten drinken, maar hij wilt gewoon niet. Hij lacht en is heel vrolijk de hele dag.
Zij vertelde mij dat zolang hij lacht en vrolijk is, ik mij geen zorgen hoef te maken. Zodra hij gaat lopen gaat het baby vet eraf. :-S:-S
Het geven van pap twee keer op een dag vind ik veel (dat is mijn mening) maar het CB zegt dat het goed is, omdat hij maar een half stukje brood eet. Meer wilt hij er niet van. En ik krijg als antwoord dat sommige kinderen nou eenmaal meer eten dan anderen…
Wat vinden jullie?
waves