Gewicht van 9 maanden baby

hoi hoi,

ik vraag mijzelf wel erg af hoeveel anderen baby’s van (bijna) 9 maanden wegen. elke keer als ik bij mijn familie kom of het cb dan vinden zij mijn dochter zo klein en weegt ze zo weinig. bij het cb hebben ze nu gezegd dat als zij nog minder gaat wegen zij mijn dochter in de gaten moeten gaan houden en gaan doorverwijzen voor onderzoeken.
dit is mijn eerste kindje en voor mijn gevoel is zij levendig genoeg en tevree.
ik bied haar haar eten en drinken aan en soms als zij niet wilt eten bied ik haar iets anders aan wat wel past bij het soort voeding van dat moment. bijv. geen groentehap om 11 00 uur sochtends als zij geen fruithap wilt.
ik ga mijzelf niet in alle bochten wringen uit onzekerheid.
dus is een gewicht van 7280 en een lengte van 68 cm (te) klein voor een kindje negen maanden?

groetjes fenne

Hai,

Levendig en tevree… dat zegt al heel veel! Gewicht van mijn drie ukken weet ik niet zo snel meer op te lepelen, maar weet ook dat dat geen vergelijking zou zijn aangezien het CB bij mij altijd zeurde dat ze te zwaar waren.

Hoe is jullie eigen groei? En hoe toen jullie baby waren? Ik hoor je zeggen dat jouw familie dit niet gewend is, maar de familie van de papa dan? Kan ze niet gewoon de bouw van papa hebben?

Hoe verloopt haar curve? Volgt ze netjes haar eigen lijntje? Andere redenen tot zorg? Lichamelijke klachten of iets dergelijks?

Heb op andere fora wel gelezen dat een diëtist aanraadde om te “magere” ukkies wat ruimer te voorzien van roomboter op brood, volle varianten van yoghurt, melk etc. Nu is dat altijd al een aanrader voor kids, ze hebben die vetten gewoon nodig om hun voedsel te verteren, maar voor de dunnere onder ons, mag dat nog net even extra.

In plaats van fruithap, zou je ook nog eens kunnen proberen of ze hele stukken fruit interessant vindt. Rond de negen maanden doen ze graag alles zellufff

Groetjes Nynke

Moeder van drie meiden, die alledrie borstvoeding gehad hebben met hypoallergeen dieet.

mijn zoontje is met 8 maanden voor t laatst gewogen inmiddes is hij 10 maandenmet 8 maanden woog hij 9700gram en was hij 80cm groot, hij is 6 cm te groot voor zijn leeftijd zeggen ze op t cb, maarja trek me niet veel aan van t cb eigenlijk, als je kindje levendig en gezond is is t toch goed?
toevallig heb ik gister van mijn ma mijn groeiboekje gekregen, leuk om te vergelijken, ik was pas met 17 maanden 9800gram en 78 cm, was ik wel altijd min als baby, wel leuk om te vergelijken he

groetjes melissa

hoi hoi,
Mijn dochter is nu 7 maanden en 6 dagen. Gisteren zijn we naar het bureau geweest en ze weegt nu 9088 gr en is 72 cm. Ze volgt dus de top lijn en ze doet het super.
Ook het bureau was zeer tevreden.
Zolang jij vind dat ze levendig en tevree genoeg is zal ik er niet al te zwaar aan tillen. Hou gewoon in de gaten en volg je gevoel!!!

groetjes ons

quote:
Hoi Hoi, Mijn dochter is nu bijna 10 maanden, en de laatste keer op buro was ze 1120 gram en 73 cm. Maar ze zeiden dat het wel aan de hoge kant was. Ik heb me als moeder wel verdedigt en gezegd dat ze pas sinds 2 weken kroop. Toen zeiden ze dat ik me niet druk hoefde te maken en het vanzelf wel goed zou komen. Groetjes Marjo hoi hoi,

ik vraag mijzelf wel erg af hoeveel anderen baby’s van (bijna) 9 maanden wegen. elke keer als ik bij mijn familie kom of het cb dan vinden zij mijn dochter zo klein en weegt ze zo weinig. bij het cb hebben ze nu gezegd dat als zij nog minder gaat wegen zij mijn dochter in de gaten moeten gaan houden en gaan doorverwijzen voor onderzoeken.
dit is mijn eerste kindje en voor mijn gevoel is zij levendig genoeg en tevree.
ik bied haar haar eten en drinken aan en soms als zij niet wilt eten bied ik haar iets anders aan wat wel past bij het soort voeding van dat moment. bijv. geen groentehap om 11 00 uur sochtends als zij geen fruithap wilt.
ik ga mijzelf niet in alle bochten wringen uit onzekerheid.
dus is een gewicht van 7280 en een lengte van 68 cm (te) klein voor een kindje negen maanden?

groetjes fenne

Als je kindje levendig is en tevreden en gewoon haar eigen lijntje volgt is dat volgens mij prima. Als ze gewoon blijft groeien zal ik me niet zo ongerust maken.
Maar ja ik heb misschien makkelijk praten want mijn zoontje wordt volgende week zeven maanden en weegt 11 kilo en is 74 cm lang dus ja…

Pfff… Gemiddelden zijn ook maar cijfertjes waarvan iedereen denkt dat wanneer je niet binnen de norm valt, je niet goed/gezond bent…
Ik denk dat je dat als mama echt wel zelf kan uitmaken of je kind gezond is of niet… Tenslotte ken jij haar het beste en zijn die keren die je op het bureau bent slechts momentopnamen…

Mijn dochter is 6 maanden, 70 cm en ze weegt 8 kilo… Ik kreeg te horen dat ze te lang was… Ja joh, ik kan er moeilijk een stuk afhalen he… Ik ga gewoon op mijn gevoel af en tot nu toe gaat dat prima…

Vergelijk Shania niet… Iedere baby is uniek, net zoals ieder mens uniek is. Zolang ze op jou overkomt als een gelukkige baby, is er toch niks mis?

Ik ben het met Paula eens. Zoë was met 5 maanden bijna 8 kg en 67,5 cm en die zat prima zeiden ze en dan zeggen ze tegen jou dat Jeske te lang is dus ze kletsen ook maar wat.
Zo lang je kindje toch tevreden, vrolijk en gezond is en goed eet, is het toch allemaal prima!

Groetjes,
Inge

Senna is net bij het CB geweest en is 73 cm lang en weegt 8550 gram.
Nou prima hoor. Lengte is boven gemiddeld en haar gewicht zit voor het eerst op het gemiddelde, hiervoor altijd eronder.

Groet Vanessa.

Hoi Shania,

Ik kan heel goed begrijpen wat je voelt(denk ik) Mijn dochtertje Amélie is nu net 1 geworden en weegt 8.4 en is 72/73 cm. Ook een lichtgewichtje dus. Als je op het CB komt vragen andere moeders vaak hoe oud ze is, als je dat dan aangeeft weten sommige moeders niet wat ze moeten zeggen. Ik doe wel alsof het me niets doet, maar je maakt je toch zorgen. Ondanks dat is ze mentaal net zo ontwikkeld als een leeftijdgenootze kruipt er op los(begint nu met staan) en babbelt de oren van mijn kop.Volgens de kinderarts volgt ze nog een goede lijn(-1).

groetjes IS

die van mij is te klein. Hij heeft ook het nodige meegemaakt hoor…
Mijn zoontje is bijna 20 maanden is 75 cm en weegt 9580 gram.
Ze zeggen dat hij mijn bouw heeft en dus ook niet echt groot zal worden.
Nou ja kleintjes moeten er ook wezen toch :smiley: Het komt vast allemaal goed.
En wat het CB betreft…ze weten het allemaal zo goed daar! jouw moedergevoel is het belangrijkste.
gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

hallo nou ja ik kan er nog niet helemaal over meepraten
maar in vergelijking met de leeftijden is mijn dochter tog wel aan de lange kant
ze zeiden al ow wat is ze lang ja kan er niks aan doen he
ze is 9 weken en is al 60 cm
en weegt 46.05 gram
ze zeiden tegen mijn ook dat ik er om 7 uur wakker moet maken nou dacht het niet hihi
lekker eigenwijs he
nou ze doet het prima
alleen lastig de lengte de broekjes en rompertjes worden te kort gr mama van dylana

m rewijk

haha plupke
ik ging na t bureau en jamie was te kort,ik zeg ja en? ik kan hem echt niet langer kijke hoor! pffff
maar wat jamie nu weegt weet ik niet,ik moet ma weer na t bureau maar met de 7,5 maand woog hij 9,6 kilo en was 70 cm.dus die lengte is wel bijgetrokken…
ben wel heel benieuwd wat hij nu weegt,heb zelf t gevoel dat hij niet zo gek veel is aangekomen
en mama’s maak je niet te druk he over lengte en gewicht,als jij vind dat je beeb gewoon goed eet en drinkt en speelt en kletst dan is er helemaal niet aan de hand hoor!!!

groetjes debbie

dw

Ik zou me niet teveel zorgen maken. Als ze maar tevreden is, is het toch goed. Ik zou haar inderdaad wel altijd aanbieden, probeer anders eens een bambix koekje tussendoor?
Anouk is net 8 maanden en weegt 8500 gram en is 69 cm lang. Precies volgens de middellijn. Misschien heb je hier iets aan.
Grt, Sabine

Hai hai,

Hier een meisje van 9.5 maand en een gewicht van 7.5 kilo en 70 cm. Hier op het CB deden ze niet zo moeilijk. Ze was gewoon niet zo’n reus.
Niet te veel zorgen maken.

groetjes Bianca

Mijn oudste zoon was met 6 maandjes oud 12 kilo en 86 cm lang.
Nu inmiddels 7 jaar erg lang maar wel licht in zijn gewicht.

Mijn jongste zoontje is bijna 1 maand die is 5 kilo en 59 cm lang.
Das ook een lange.

Ieder kindje volgt zijn eigen curve hoor,en elk kindje is even uniek.

Geniet lekker van je kindje.

veel liefs van Bianca mv Nicky en Mika Dani 16/08/2007

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Hoi!
Met 8 maanden 68cm en 7,010 kilo, ook een lichtgewicht dus! Zelf is ze een behoorlijk actief kindje en ik denk dat het daar ook zeker wel mee te maken kan hebben. Toch maak ik me ook vaak zorgen hoor, zeker als mensen zeggen, wat een kleintje! Op het CB hier waren ze ook niet zo moeilijk, ok de verpleegkundige had het vermoeden dat het door haar energieke karkater kwam. Papa is ook een lange smalle, dus dat is soms ook al zichtbaar bij de kleintjes. Als ze gezond oogt, is het prima hoor! Geniet van haar.

Noa was afgelopen maandag met ruim 9 maanden 73 cm en 8865 gram. Volgens het cb was dit wel redelijk gemiddeld. Maar denk dat het het belangrijkste is dat je kindje vrolijk is/ lekker groeit. Is volgens mij net als bij volwassenen, de een is ook zwaarder dan de ander.

Hoi,

Janniek was met ruim 9 maanden 7200 gram en 70 cm. lang. Ze eet prima en is erg bewegelijk.
Mijn CB vond het prima, ze volgt gewoon haar eigen lijn, als er maar groei in zit is het goed.

Je hoeft je echt niet zorgen te maken, bovendien wat kan je er verder aan doen?

Groetjes,

jantje

Mika was op 8 maanden 80 cm bij 13 kilo.

met 9 maanden oud was hij 82 cm bij 14 kilo zwaar.

Met 12 maanden was hij 87,2 cm bij 15 kilo,
en bij 14 maanden 3 weken geleden was hij 90,5 cm bij nu 14700 gram.

Hij is ook altijd erg stevig en groot nu nog,maar wel in verhouding,veel mensen denken dat hij al rond de 2 jaar is.
En als ze horen dat hij dik 14,5 maand is schrikken ze en zeggen zoooo die is groot.

Grote broer was groter op deze leeftijd en die is gewoon normaal nu maar wel licht in gewicht.

Als ze maar gezond zijn toch?
Daar gaat het om.

Bianca mv 2 kanjers.
(2000) en (2007)