Gewicht en lengte vraagje

Ik heb even een vraagje, het cb is niet te bereiken en ik zit met de volgende vraag.
wij houden dus zelf ook bij hoeveel rico weegt enzo en hoe groot hij is etc.
nu woog hij 15-11-2010…13 kilo en 550 gram. en hij was 91 cm
nu is het 18-5-2011 en weegt hij 14 kilo en is 94 cm. hij is dus 450 gram aangekomen en 3 cm gegroeid in een half jaar tijd
is hij dan niet weinig aangekomen en weinig gegroeid???
ik heb zelf de curve opgezocht maar kom er weer (net als normaal) geen wijs uit. volgens mijn berekeningen is hij er op groeien achteruit gegaan en op gewicht ook. (in de curve he niet dat hij gekrompen is haha)
maar willen jullie me helpen met deze vraag? hij was toen dus 2 jr en 1 mnd en nu is hij 2 jaar en 8 mnd (bijna)

Gewijzigd door - MamavanRico op 18 May 2011 14:57:29

Hou er wel rekening mee Inge, dat kindjes na verloop van tijd gewoon minder hard gaan groeien he? Dat dwergje van mij groeit op het oog echt bijna niet, maar ik krijg geen klachten van het CB. Ik snap overigens ook to-taal niks van die curves. Bij Max staat er helemaal een ingewikkelde in die echt mijn pet te boven gaat met 3 verschillende hokjes enzo. Maar ik kijk bij het CB altijd mee op de computer en dan zie ik dat Max en Eef allebei gewoon in hun eigen curve zitten en dan vind ik het goed. Het is normaal dat Rico niet meer zo heel hard groeit. Gelukkig komen ze niet elk jaar 10 kg aan, zoals in het eerste jaar, anders zouden we binnen no-time reuzen hebben!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Morgan is denk net iets langer dan Rico want ik meet haar niet echt maar ik zie dat sommige dingen maatje 98 gewoon al te goed zitten zeg maar en ze dus 104 al aan kan. Wegen doet ze zelf regelmatig en das ook schommelend tussen de 14 en 14.5 kilo. Ligt er aan wat ze gegeten heeft en of ze al gepoept heeft.

Groetjes,

Michèle

Heb even voor je in de curve gekeken, maar het is prima hoor!
Hij zit net onder de middellijn, zowel met lengte als gewicht. Is trouwens niet gek hoor, dat hij ‘zo weinig’ gegroeit is, het is prima!

Liefs, Anne

thnx iedereen

@Anne; dankje maar het punt is dat hij voorheen juist over de middelijn heen zat en nu eronder en omdat hij toen 2jr1mnd was en nu 2jr8 mnd en het qua lijn dan niet helemaal klopt (om wat ik in mijn eerste zin schrijf in dit stukje) is hij nu wel minder goed gegroeid dan een half jaar terug, en dan vraag ik me weer af hoe dat komt, komt dat omdat hij zo pitserig is met eten b.v.?

Volgens mij is het normaal hoor dat een kindje na de 2de iets minder hard gaan groeien.

Mika groeit nu ook haast niet meer in gewicht,maar ja die is natuurlijk 6 kilo afgevallen
Dus die hoeft ook niets meer bij te komen vAN mij.

Je zal zien dat ze rond de 3 jaar weer een flinke spurt in de lengte gaan maken,om vervolgens met 3,5 jaar weer minder hard te gaan.

Het komt goed,ze groeien in schokken,naarmate ze ouder worden.

groetjes bianca

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

@Inge: zou me er niet zo’n zorgen om maken.
En anders een keertje gaan wegen op het cb, dan hoor je het wel

Liefs, Anne

Volgens mij scheelt Rico niet veel qua leeftijd met Fabienne … Ik heb haar toevallig gisteren gewogen en kwam uit op 17 kilo. Lengte weet ik ook niet helemaal maar broek maat is hier maat 98-104. Boven is wel groter … maat 110-116.

Als ik terug kijk op de bezoekjes aan het CB dan is ze altijd gemiddeld geweest en nu volgens mij ook wel.

Groetjes Esther

hoe od is fabienne dan??
rico heeft broekmaat 92 en truitjes maat 98/104

Fabienne is van 11 september 2008.

Heb nog even in haar boekje gekeken … haar lengte was 91 cm vorig jaar september, met een gewicht van 14,5 kilo. Nu dus 17 kilo en ik schat qua lengte toch ook wel tussen de 96 en de 98 … ze heeft lange benen en heeft wel een paar groeispurten gehad toen ze broekmaat 86 en 92 had.

Groetjes Esther

@Esther: Een lange dame heb je dan .

De oudste is gemiddeld denk ik, die is nu 4,5 en iets van 105 cm en weegt ongeveer 16 kilo. Gewicht zou iets meer mogen zijn, je kunt vaak zijn ribbetjes tellen, maar ik krijg er niet meer in…Hij heeft broekmaat 110 en van boven 110-116.

De jongste is een klein kaboutertje. Die is bijna 3 en ik denk iets van 93 cm ofzo met 12 kilo. Hij heeft broekmaat 98 en van boven 98-104. Maar praatjes genoeg hahaha.

@Inge
Hij is in prima proporties hoor. Hij is ongeveer net zo groot en zwaar als de onze was met 2 jr en 8 mnd.

Mij is altijd gezegd dat ze een gemiddelde lengte heeft en gewicht … ik weet niet of ze nu zo lang is of langer dan gemiddeld. Als ik kijk naar leeftijds genootjes dan zitten er nog wel wat langere kindjes tussen, ook een kleintje maar veelal zijn ze wel een beetje hetzelfde qua lengte.

De meesten kindjes bij Mika op de psz van bijna 3 jaar hebben maat 98-104.

De kleinste knulletje van die leeftijd bij Mika is 2 jaar en 11 maandjes oud,en die is maar 86 cm lang.
Dat is dan ook de kleinste jongetje in de klasje.
Mika is juist weer de allerlangste met zijn 1m20.
als je die 2 naast elkaar ziet is echt geen gezicht en dat terwijl ze maar 10 maandjes schelen hihi.
die schelen gewoon 34 cm in lengte
Maar dan heb je ook juist 2 uitersten bij elkaar.

Ik denk dat Rico heel gemiddeld is hoor want met 3 jaar horen ze 98 cm te zijn.
niet druk maken,hij krijgt vast in de zomer een flinke groeispurt.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

ja rico is sowieso niet te licht voor zijn lengte, hij is ook niet dik ofzo maar hij heeft brede schouders (en niet veel vet haha) dus dan lijkt ie al gauw wat forser maar dat is hij absoluut niet, dat zie je ook wel als ie in zn zwembroek rond rent bij wijze van spreken.
tja 14 kilo en 94 cm, ik weet dat het voor nu wel goed is maar hoe de curve loopt, dan loopt ie nu meer “achter” dan de vorige keer zeg maar…

Lieverd, Rico is toch ook een paar keer flink ziek geweest? Dat kan ook de oorzaak zijn dat hij minder is gegroeid. En wie weet groeit hij komens half jaar weer dubbel
Eliza was ook maar 1,5cm gegroeid en 400gram aangekomen in een half jaar.

Liefs Shirley

Kijk niet naar die curves, maar kijk naar de gezondheid van Rico. Eet hij goed, drinkt hij goed en ontwikkelt hij zich goed? Dan is er toch niets mis mee? En het kan zijn dat hij straks opeens weer een groeispurt heeft en weer 4 cm erbij heeft in een paar maandjes tijd :smiley:

De onze lag mooi op de middellijn met zijn gewicht en lengte destijds dus Rico ook :smiley:

ja ik maak me ook niet echt zorgen ofzo ik vroeg het mij gewoon af.
maar idd wat shir zegt klopt ook wel, hij is zoveel ziek geweest.
en daar kom ik ook op jouw punt freubeltje: kijk naar rico’s gezondheid… zei je.
ja goed die stelt bar weinig voor de laatste tijd en dat ivm zijn groei… ja dat kan goed te maken hebben met zijn vele ziek zijn dus. ach als zijn immuunsysteem helemaal sterk is zal het wel weer bijtrekken