Gevraagt

Gebruiksaanwijzing voor een jongetje
Bouwjaar: Mei 2001
Type: Jordy Mark de Kleijn

na geboorte vergeten te leveren ben dus haastig op zoek.

kenmerken:
Niet willen eten!
Oren zijn niet aangesloten
handjes zitten te los maar kan schoefje niet vinden enzzz wie heeft van dit type de handleiding liggen?

als ie deze heeft ben ik uw zeer dankbaar

Tries

Liefs Tries

:als iemand hem heeft wil ik 'm graag ook even lezen, tries, whoehahaha!!!
herkenbaar!!!

Gewijzigd door - Corrine op 21 Jul 2003 00:12:45

Gewijzigd door - Corrine op 21 Jul 2003 00:14:27

HUMOR!!!
Hahahahaha!!!

Groetjes, Bianca

P.S. Als ik hem toevallig ergens tegenkom stuur ik hem naar je op hoor!

Jaaaa, die wil ik ook wel!
Maar tot dat ik em heb werkt de gang hier op zich ook wel

En niet willen eten, tsja, het weer werkt ook niet mee.

En dat niet willen luisteren… dat wordt alleen maar erger. Volgens mij is er geen een kerel die luisterd. Ze doen nog niet eens alsof!

Groetjes Miriam

hahaha je laat me lachen hoor :smiley:

yvonne,melani en djanira

Nou, dat niet willen eten werkt WEL aanstekelijk hoor!!
Stephan had er nooit echt moeite mee, maar sinds een dag of 4 heeft hij na 3 happen al geen zin meer in zijn avond-eten.
Een toetje wil meneer dan wél natuurlijk.
Zo werkt het helaas bij ons niet.
Eerst warm eten, dan een toetje.
Wel grappig hoe bijdehand ze al zijn met nét twee jaar.
Helaas begrijpt hij nog niet ALLES op deze leeftijd. Ik kan hem bijv. niet uitleggen dat hij nog 5 hapjes moet eten en dat hij dan zijn toetje krijgt.
Dat begrijpt hij gewoon nog nét niet en da’s wel lastig!

Groetjes, Bianca

He Bianca, dat doen wij dus ook in princiepe.
Alleen heb ik daar niet een bepaald aantal happen aan verbonden. Het is gewoon een machtstrijd van een kind. En Lucas moet eten, maar als dat maar 2 happen zijn dan vindt ik het goed. Als hij maar eet. En hij krijgt dan ook geen groot toetje, gewone hoeveelheid.
Mijn zus heeft eens uitgelegd dat een kind niet direct dik hoeft te worden maar dat de basis voor vetcellen wel nu worden gelegd en dat die dan, op latere leeftijd, worden gevuld.
Maar het werkt wel, dat heb ik ook ondervonden!

Groetjes Miriam

Hallo allemaal.
Toen Niels 2 jaar was zat ik ook met hetzelfde probleem.Ik wilde dat hij een bepaald aantal happen zou eten voordat hij van tafel mocht.(toetje hoefde hij ook niet).Maar hoe leg je dat uit aan een kind van 2.De oplossing bij ons:Je legt tien kleine voorwerpen op tafel(bij ons was dat van dat gekleurde plastic bestek van ikea),en iedere keer als hij een hapje heeft gegeten dan mag hij een lepel de kamer in gooien.Wij stimuleerden hem dan om zo ver mogelijk te gooien en hij vond dit zo geweldig dat hij niet kon wachten op het volgende hapje.Als je denkt dat hij genoeg heeft gegeten dan kun je natuurlijk een beetje schipperen door wat minder eten op de lepel te doen.Maar je moet nooooooit 1 van de 10 lepels weghalen want dat hebben ze zo door.Je kunt natuurlijk ook beginnen met eerst 5 lepels en dan iedere dag eentje meer.Maar dat lijkt me logisch.Ik weet niet of het opvoedkundig wel verantwoord is maar bij ons werkt het nog steeds prima.
Groetjes Eljada.

ps de lepels waar je mee gooit is natuurlijk niet dezelfde als waar je kindje mee eet want dat wordt een zootje.Hahaha

Hoi Eljada,

Of het nou “pedagogisch verantwoord” is of niet: het lijkt mij een hele goede tip!!!
Als Stephan nog lang moeilijk blijft doen met zijn avondeten dan ga ik het absoluut proberen!

Groetjes, Bianca

Vind ik ook een goeie!
Weet niet of ik het met lepels zou doen, maar balletjes is ook leuk bv
Zal het denk ik ook eens gaan proberen!

Groetjes Miriam