Gevoelige luchtwegen

Hallo,

Ik kom regelmatig op ikkeben maar laat eigenlijk weinig van me horen. Nu wil ik dan toch even ons verhaal kwijt.

Mandy (nu 14 maanden) heeft gevoelige longen. Net na haar eerste verjaardag had ze het zo benauwd dat we in het ziekenhuis zijn beland. Hier werd ze om de 4 uur verneveld en moest ze een nachtje blijven. Gelukkig had ze geen zuurstof nodig en mocht ze vlug weer naar huis. Ventolin puf meegekregen die ik indien nodig moest gebruiken. Op mijn vraag wat er nu aan de hand is, kreeg ik niet echt antwoord. Ja, gevoelige longen.

Nou, afgelopen donderdag ochtend had ons meisje het weer benauwd. Ventolin gegeven, maar dit werkte niet. Huisarts gebeld, moesten gelijk komen. En ja hoor, we werden meteen weer doorgestuurd naar het ziekenhuis. Weer vernevelen, nu om de 2 uur en weer een nachtje blijven. Helaas had ze deze keer wel zuurstof nodig en moesten we langer blijven. Zaterdag overdag en nacht had ze geen zuurstof meer nodig dus mochten we zondag gelukkig naar huis.
Dit keer met Qvar inhalator en Airomir inhalator. Pff, flinke medicijnen die ze waarschijnlijk de komende paar jaar moet gebruiken.

Wat is het nou: Bronchiale hyperreactiviteit. Kortom, een voorganger van astma waar Mandy wel nog overheen kan groeien. Maar met zekerheid kunnen ze dit niet zeggen.

Gelukkig doet Mandy het hartstikke goed en laat ze de pufjes goed toe, maar de schrik dat ze het weer benauwd krijgt, zit er goed in!!!
We hopen van harte dat ze niet meer naar het ziekenhuis hoeft en in ieder geval niet binnen een paar maanden, aangezien er de vorige keer net 2 maanden tussen zat. 20 mei moeten we op controle en ik hoop dat ze tevreden gaat zijn!!!

Liefs Sandra

Goh meid wat moet dat schrikken zijn iedere keer! Ik hoop maar dat het niet meer gebeurt en dat mandy erover heen groeit.
dikke knuf,
Wendy

Dat is schrikken zeg. Heftig, die ziekenhuisopnames. Ik hoop dat ze er overheen groeit en dat ze niet opnieuw opgenomen zal hoeven worden!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

O bah, dat is zeker schrikken! En heftig hoor, al 2x een ziekenhuisopname.
Naar als je kindje zo benauwd is…
Hier een mannetje met helaas ook gevoelige longetjes, hij heeft ruim een jaar lang 2xdgs Qvar gebruikt, en de ventolin erbij in periodes waarin hij luchtweginfecties had en het dus extra benauwt had. Griezelig hoor, soms kreeg ik het er zelf benauwt van!
Van de Qvar zijn we nu precies 2 maanden af, de ventolin hebben we 2 weken terug toch weer een paar dagen moeten gebruiken maar dat hielp gelukkig voldoende tegen z’n benauwdheid.
Behalve de weken na zijn geboorte, is hij niet door benauwdheid in het ziekenhuis beland en konden we het gelukkig met de pufjes en wat bezoekjes aan de kinderarts onder controle houden. Naast z’n luchtwegklachten, heeft ie ook eczeem en koemelkallergie, dat gaat wel vaker samen. Ik moet wel zeggen dat het met z’n luchtwegen beter is gegaan toen we met de koemelk zijn gestopt. De afgelopen 2 maanden krijgt ie steeds een beetje meer producten met koemelk, maar z’n eczeem is alweer flink toegenomen, hopelijk is het geen voorteken van opnieuw luchtwegklachten maar dat is even afwachten.
Heb je enig idee of je dochtertje overgevoelig is voor bepaalde dingen, mogelijk heeft ze ook eczeem en kan een koemelk- of andere allergie bij haar ook een rol spelen?

Was je dochter afgelopen donderdag acuut benauwt, of had ze al een paar dagen wat last en werd het steeds erger? Als ze acuut benauwt was, kan je misschien nog even nagaan of ze al wat gegeten had, en wat dan…mogelijk is er een verband te vinden. Maar het blijft heel lastig wat nu precies waar van komt.
Steeds meer mensen raden me bioresonantie aan, dat zou goede resultaten geven bij kinderen met allergieen/luchtwegproblemen. Ik weet er nog niet zoveel van, maar ga me er even in verdiepen.

Heel veel sterkte,
hopelijk gaat het snel beter en zijn ziekenhuisopnames niet meer nodig!
Niet vergeten tussen alle zorgen door te genieten van je kleine meissie…

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Hoi Carolien,

De benauwdheid begon al een klein beetje toen ik haar op ging halen bij de opvang. Op de opvang heeft ze niets anders gegeten dan anders. Ook thuis niets bijzonders gehad. 's nachts en de volgende ochtend werd het erger.

Bij ons in het ziekenhuis geven ze aan dat ze nog niet kunnen testen op bepaalde allergien omdat de testen bij de kleintjes nog niet betrouwbaar zijn.

Maar bij een koemelkallergie moeten toch nog meer klachten zitten of niet??? Ons Mandy heeft in ieder geval geen uitslag of exceem of zoiets.

Bioresonantie zegt mij helemaal niets. Laat je het weten als je er meer over gevonden hebt???

Wat fijn dat jou zoontje eindelijk van die pufjes af is. Ik hoop echt dat ons Mandy er ook nog vanaf komt, maar ga er maar vanuit dat ze die voorlopig nog wel gebruikt. Tja en indien nodig puf toedienen, zal misschien altijd nodig blijven.

Genieten doen we zeker!!! Het is zo’n vrolijk ding, zelfs als ze het stikbenauwd heeft…niet te geloven…

Liefs Sandra

Dapper klein meisje, gewoon vrolijk blijven ook al is ze hartstikke benauwd!
Temperament vol

Ja die puf zitten jullie nog wel een tijdje aan… hier ruim een jaar gebruikt, maar hopelijk zijn we er nu vanaf. Ons zoontje had idd wel meerdere klachten rondom z’n koemelkallergie. Bij een allergie worden de klachten vaak steeds een beetje erger tot dat je in de gaten hebt dat het om een allergie gaat… Maar het klopt, die ukkies testen ze nog niet en tot het vierde jaar moeten we ook nog afwachten of ons zoontje mogelijk een astma-achtige aandoening heeft of dat het echt puur de koemelkallergie was. Tot die tijd is het vooral bestrijden van de klachten en uitzoeken wat helpt en wat niet.

Hopelijk blijft Mandy met de pufjes nu stabiel, want je kleine uk in het ziekenhuis das echt niet tof.

Over de bioresonantie zal ik eens een topic openen, misschien zijn hier wel moeders met ervaring!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers