Hallo,
Ik kom regelmatig op ikkeben maar laat eigenlijk weinig van me horen. Nu wil ik dan toch even ons verhaal kwijt.
Mandy (nu 14 maanden) heeft gevoelige longen. Net na haar eerste verjaardag had ze het zo benauwd dat we in het ziekenhuis zijn beland. Hier werd ze om de 4 uur verneveld en moest ze een nachtje blijven. Gelukkig had ze geen zuurstof nodig en mocht ze vlug weer naar huis. Ventolin puf meegekregen die ik indien nodig moest gebruiken. Op mijn vraag wat er nu aan de hand is, kreeg ik niet echt antwoord. Ja, gevoelige longen.
Nou, afgelopen donderdag ochtend had ons meisje het weer benauwd. Ventolin gegeven, maar dit werkte niet. Huisarts gebeld, moesten gelijk komen. En ja hoor, we werden meteen weer doorgestuurd naar het ziekenhuis. Weer vernevelen, nu om de 2 uur en weer een nachtje blijven. Helaas had ze deze keer wel zuurstof nodig en moesten we langer blijven. Zaterdag overdag en nacht had ze geen zuurstof meer nodig dus mochten we zondag gelukkig naar huis.
Dit keer met Qvar inhalator en Airomir inhalator. Pff, flinke medicijnen die ze waarschijnlijk de komende paar jaar moet gebruiken.
Wat is het nou: Bronchiale hyperreactiviteit. Kortom, een voorganger van astma waar Mandy wel nog overheen kan groeien. Maar met zekerheid kunnen ze dit niet zeggen.
Gelukkig doet Mandy het hartstikke goed en laat ze de pufjes goed toe, maar de schrik dat ze het weer benauwd krijgt, zit er goed in!!!
We hopen van harte dat ze niet meer naar het ziekenhuis hoeft en in ieder geval niet binnen een paar maanden, aangezien er de vorige keer net 2 maanden tussen zat. 20 mei moeten we op controle en ik hoop dat ze tevreden gaat zijn!!!
Liefs Sandra