Hallo allemaal,
Mijn eerste topic
Liam’s buik is droog en wordt dan een beetje rood. Op het CB gaven ze aan dat vaseline erg goed helpt…en dat is zo. Ik smeer ook bepanthen. Zijn buikje is voornamelijk erg droog dus die wordt goed gesmeerd. Maar…wij zijn voor het eerst naar het zwembad geweest (vond het geweldig!),maar dat water is niet erg gunstig. Zou het helpen als ik hem voor het zwemmen ook insmeer? En met welk cremetje dan?! Ook gewoon vaseline…hij wordt dan zo glibberig Herkent iemand dit zeer gevoelige huidje?
Ik heb hier gelezen dat baby’s haren het eerste jaar niet gewassen hoeven te worden…onze kraamhulpen deden dat wel. En ik maar gelijk spoelen onder douche, want als ik het even liet zitten dan was zijn voorhoofd een halve dag rood. Voor ons voorlopig geen shampoo! Oh ja… ik heb al neutral dus ik begrijp er niets van dat hij hiervan rood wordt?!
Alvast bedankt!
Gevoelige huid
Hoi,
Hier ook een zoontje met een gevoelig huidje. Zwemmen is idd niet zo gunstig, dus smeren voor- en natijd!
Ik gebruik Bepanthene Lotion, dat is wat makkelijker smeerbaar dan de gewone tubes Bepanthene en trekt wat sneller in de huid. Je kunt het niet overal krijgen, maar bij de apotheek verkopen ze het meestal wel en de DA-drogist heeft het ook in het assortiment.
Mijn zoontje heeft nog nauwelijks haar, dus dat was ik inderdaad niet met shampoo. Misschien zit er in de neutralshampoo toch een stofje waar jouw kleintje allergisch op reageert? Je zou nog eens een ander product kunnen proberen. Zwitsal heeft tegenwoordig ook een lijn speciaal voor de gevoelige huid.
Succes,
Groetjes Carolien.
In zwitsal, in welke vorm dan ook, gewone huid, gevoelige huid zit parfum! Heel veel babyproducten zit parfum, eigen merk enz enz.
Wij zijn helemaal overgegaan op Natusan. Hier zit geen parfum in.
Onze meid heeft ook een hele droge huid, maar na een paar dagen natusan te hebben gebruikt in het badje knapte de hele huid op.
Op de Site van Natusan staat heel veel info. Je kan zo de type huid van je kindje op zoeken en er info over lezen.
Gr.
Ps. Welkom op ikkeben
Ja dat klopt, in veel zwitsalproducten zit parfum, maar in bepaalde producten van de nieuwe lijn niet (tenminste volgens de verpakking…).
We gebruiken de hypoallergene badmelk, Zwitsal Naturel Plus. Zie de info van internet:
[Algemeen
Het bijzondere is dat Zwitsal Naturel Plus het huidje ontziet, omdat het hypoallergeen is en vrij van parfum en kleurstoffen. Bovendien ondersteunt het de natuurlijke huidbarrière, zodat prikkels van buitenaf beter worden tegengehouden.
Hoe werkt het?
Bij een snel geïrriteerd of extra gevoelig babyhuidje is de huidbarrière verzwakt. Zwitsal Naturel Plus Badmelk is speciaal ontwikkeld voor dit huidtype. Deze Badmelk ondersteunt de huidbarrière en is hypoallergeen, vrij van parfum en kleurstoffen. Met de zeepvrije Badmelk was en verzorg je het lichaam van je baby op milde wijze.]
Jasper heeft eczeem, dus we moeten met z’n huidje ook goed uitkijken en hebben al vanalles geprobeerd. Natusan beviel ons persoonlijk niet zo, ik vond dat z’n eczeemvlekken daar roder van werden. Maar vrienden van ons zweren ook bij Natusan. Ik ben na allerlei uitprobeersels uiteindelijk uitgekomen op badderen met de hypoallergene badmelk van zwitsal, na het badderen meteen smeren met de bepanthene lotion. Dat gaat bij Jasper goed. Maar tegelijkertijd heb ik hier ook tig flesjes/potjes staan van middeltjes die niet zo’n succes bleken te zijn, dus het is wel even een zoektocht waar jouw kindje het beste op reageert.
Groetjes Carolien.
Ons kereltje had de eerste 8 mndn last van een droge huid & eczeem. Dit wordt weer iets erger door de kou.
Wij gebruiken op doktersadvies cetomacrogolzalf FNA (www.fagron.nl). Ontzettend fijn spul, vrij vettig maar heeft bij ons binnen 2wkn een superzacht huidje gegeven. Je moet dan wel 2 x per dag goed smeren maar 't loont. En hij vind het nu heerlijk om een massage te krijgen dus dat scheelt.
Door de etos, zwitsal, kruidvat etc. merken krijgt hij meer last door de parfum etc. En werd ook afgeraden door HA & CB.
Ik was nog iets vergeten:
We gingen ook niet te vaak met hem in bad en gebruikte op advies van CB Balneum.
http://www.balneum.nl/pages/index.php?page_id=5
Heel fijn spul en niet vet. Het gaat niet als een vetlaagje druiven in bad en wordt direct opgenomen in 't water. Zorg wel dat je baby z’n huidje nat is als je het in bad toevoegt want dan wordt het beter opgenomen.
Te koop bij oa. 't Kruidvat & Etos.
Bedankt voor jullie reacties Ik heb nu een tijdje zijn, zo goed als, kale bolletje niet gewassen en zijn voorhoofd is al niet meer rood. Gisteren zitten glijden in de badkuip met balneum extra vettend. Ik zag geen extra rode gloed op zn buik dus dat verdraagt hij iig. Het badje hoort wel echt bij ons avondritueel, maar vanavond zijn we niet gegaan en hebben we alleen uitgebreid gesmeerd. Hij ging net zo rustig slapen. Morgen weer zwemmen…goed smeren, spoelen en weer smeren. Ik ben benieuwd!
Gr,Jo