Gevallen uit kinderstoel

Hallo allemaal,

Ik ben zo enorm geschokken!
Milou van 10 maanden oud zat gisteren aan de tuintafel buiten in haar Stokke kinderstoel. Ik had haar net eten gegeven en ging even naar de keuken. Ze heeft met haar beentjes zo hard tegen de tafel zich afgezet waardoor de stoel achterover is geklapt en zij zat er nog in!
Ze moest heel hard huilen in mijn man en ik zijn ons echt kapot geschrokken!!! Ze moest direct 1 minuut heel hard huilen en toen was alles weer goed. Ze heeft geen bult op haar hoofd of zo en ze ging direct weer spelen en heeft goed gegeten en gedronken.
We hebben nog wel de huisartsenpost gebeld om te vragen of we nog iets moesten doen, maar die zeiden dat wanneer ze niet bewusteloos is geweest of over moest geven er waarschijnlijk niets aan de hand is,
Wel heb ik een wek-dienstr gehad deze nacht. Ik moest haar om de paar uur wakker maken om te kijken of ze nog goed reageert,

pfffff, echt schrikken dus.

Dit moet toch niet kunnen met een Stokke kinderstoel?!

Groetjes, Femke

Dat was dus het eerste wat ik ook dacht: dat moet toch niet kunnen? Wij hebben ook een Stokke en dat werd erbij gezegd, staat heel stabiel en kan niet omvallen. Jeetje, wat zullen jullie geschrokken zijn! Ik laat Erik ook wel eens alleen zitten in die stoel, juist omdat ik ervan overtuigd was dat 'ie niet kon kiepen. Klinkt misschien stom, maar hebben jullie een ‘echte’ Stokke? Ik weet dat er ook goedkopere nepvarianten worden verkocht. Ik wil gewoon niet geloven dat het met een ‘echte’ Stokke is gebeurd denk ik…

Gelukkig huilde ze meteen, dat is een goed teken inderdaad. Hoe ging het vannacht en hoe gaat het nu?

Ik zou contact met de fabrikant opnemen als ik jou was en dit melden. Vooral omdat het niet zou moeten kunnen.

Sterkte!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oeh meid wat een schrik!

Jens presteerde het ook hoor! Die kids zijn soms zo sterk in hun beentjes… En vanaf het zitvlak afzetten is net wat hoger en kan je dus iets makkelijker afzetten dan vanaf een wat lager vlak.
Wij hebben hier dan wel geen Stokke (prénatalstoel), maar dat moet niet uitmaken. Alle kinderstoelen moeten stabiel zijn.
Jens heeft het ook een paar keer gepresteerd om z’n stoel iets naar achter te kantelen, sindsdien laat ik hem niet meer dicht bij een tafel o.i.d. staan als ik er even bij weg loop; dan kan 'ie zich ook niet afzetten .

Hoe is 't verder gegaan vannacht? Hopelijk niks aan het handje! Misschien nog een dikke buil en wat schrik, maar dat gaat ook weer over.

Groetjes.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Jeetje Femke, kan me goed voorstellen dat jullie geschrokken zijn. Gelukkig maar dat ze er behalve een bult niets aan overgehouden heeft. Je moet er niet aan denken wat er verder had kunnen gebeuren.

Wij hebben ook een Stokke kinderstoel. Tim zet zich wel af tegen de tafel zodat de stoel naar achteren schuift. Maar de stoel is nog nooit gekanteld.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Als een kindje kracht genoeg heeft, kan het altijd een kinderstoel achterover duwen. Gewoon nooit een kindje onbeheerd achterlaten in een kinderstoel, hoe veilig die stoel ook is.
Fijn in elk geval dat het goed afgelopen is.

Groetekes, Sje

eeey wat vreselijk man tjonge jonge wat zou jij mega geschrokken zijn.
Wij hebben ook een stokke tripp trapp want die bedoel je toch?
Jony (18mnd)die zet zich ook wel eens af tegen de tafel dan komen de voorpoten wel van de grond maar hij heeft zulke lange achterpoten die stoel zou toch nooit kunnen gebeuren. Het is bij ons overigens nog nooit gebeurd gelukkig maar hou het nu wel in de gaten:S

Groetjes Cora

Morgan gooide zich zaterdag ook bijna omver. Ze was zo over der toeren (vermoeidheid) dat ze zich afzetten. Ik kon de stoel nog tegenhouden. Wij hebben geen stokke wij hebben zo’n blok zeg maar dat later een stoeltje en tafeltje kan worden.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Het is een echte originele Stokke stoel, we hebben er twee ook eentje voor mijn dochter van 3 en zij is nooit achterover geklapt.
Je gaat er toch vanuit dat je kleintje veilig in de stoel zit als je even naar de keuken loopt…

Ik heb stokken een mailtje gestuurd, ben benieuwd of ze reageren.

Milou heeft er volgens mij niets aan over gehouden, zelfs geen bult. Misschien heeft ze zich toch vastgehouden aan de stang zeg maar en haar hoofdje opgetilt. Ik ben er in ieder geval de hele dag ziek van geweest, ik voelde me er echt heel vervelend onder en ik ben nu nog steeds ongerust of ze toch geen nekletsel of iets in haar hoofd heeft opgelopen.
Geruststelling is wel dat ze super vrolijk is, goed slaapt en eet.
Vannacht heb ik haar 3x wakker gemaakt en alles ook ok.

Als je het echt niet vertrouwd gewoon even langs de ha gaan dat snappen zij ook wel.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Ben ook benieuwd naar hun reactie. Laat je het nog even weten? En inderdaad even naar de ha als dat je gerust zou stellen.

Groetjes!

De stoel niet te dicht bij de tafel zetten is de andere optie.
Dan kan ze zich niet afduwen.

Maar de allerbeste optie is inderdaad om het kind niet alleen te laten in de stoel. Dat dat niet altijd lukt snapt iedereen wel

M.

Met Milou gaat het goed. Ze is super vrolijk, eet en slaapt goed dus in ben wel wat meer gerustgesteld. Wel denk ik er steeds aan en aan wat er had kunnen gebeuren, dan word ik helemaal misselijk. Ik moet me erover heen zetten…wil er ook niet teveel drama van maken.
Ik ga niet naar de huisarts omdat goed gaat, die zal verder ook weinig kunnen doen.

Ik denk dat ze haar val heeft gebroken door haar hoofdje naar voren te buigen en zich met haar armpjes vast te klemmen, anders zou ik het echt niet weten.

Ik ze in ieder geval de Stokke stoel NOOIT meer buiten en laat Milou nooit meer een seconde alleen zitten (al was mijn man op 1 meter afstand…)

Bedankt voor jullie medeleven!

Wat een schrik…

Nog iets van Stokke gehoord?

Hier de reactie van Stokke:

Geachte mevrouw Leushuis,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail d.d. 25 mei 2009, waarin u melding maakt van een incident waarbij u dochter achterover viel terwijl hij in de Tripp Trapp ®-stoel van Stokke zat.
We hopen dat uw dochter het goed maakt en willen benadrukken dat de veiligheid van uw kind, en productveiligheid in het algemeen, de belangrijkste prioriteit van Stokke is, en dat we dit soort meldingen derhalve zeer serieus nemen.

Om nader onderzoek te kunnen instellen naar het door u gemelde incident zouden we het zeer op prijs stellen als u ons de volgende informatie zou willen verschaffen:

1.    Het serienummer van de stoel (dit bevindt zich onder een van de poten).

2.    De naam van de winkel waar u de stoel heeft gekocht (en de datum van aankoop).

3.    Een schriftelijke beschrijving van het gemelde incident (wat, wanneer, waar en hoe).

4.    Foto’s van de stoel en de directe omgeving (de gehele eetzone), met de stoel op de plek waar deze stond ten tijde
           van het incident.

We zien uw reactie graag tegemoet.

Neem in geval van vragen gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Is een hele nete mail en je wordt dus serieus genomen das toch een lekker gevoel

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

zo komt het ook op mij over dat ze willen kijken of ze het af kunnen schuiven, maar toch zou ik het wel melden, zeker als je weet dat jou geen blaam treft. Misschien een productiefout anders of zo???

Groetjes,

Michèle

Ik vind het een keurige reactie, ze proberen naar mijn idee gewoon uit te zoeken of er evt. een fout zit in de stoel enzo. Fijn dat je serieus wordt genomen.

Groetjes!

beetje logisch toch dat ze ook de eetomgeving willen beoordelen?

Zou persoonlijk zelf erg blij zijn met zo’n mail… je wijzen je niet gelijk af!