Gevaarlijke snoeren en planten

Max begint nu eindelijk met tijgeren! Hij vindt het superstoer om de hele kamer door te gaan op zijn buikje. Maar natuurlijk vindt hij alle dingen waar hij niet aan mag zitten het leukst: snoeren van de lampen, de planten (hij gooide er zondag eentje om) en de luxaflex. Die trok hij bijna van de raam. In ons vorige huis hadden wij een kleine kamer (en-suite), dus Eva hoefde ik niet steeds achterna te komen. Er waren niet veel gevaarlijke dingen daar. Nu dus wel. Hoe doen jullie dat? Steeds je kindje weg zetten, of dingen weghalen, vastmaken of…?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Nou dan is meneer volgens mij wel vlot?? Levi doet het nog niet zolang hoor…

Maar hij zit wel overal aan…
Ik blijf corrigeren (al wordt ik er erg moe van…). Heb eigenlijk geen zin om mijn huis verder nog meer aan te passen voor een kleintje. Tuurlijk liggen er geen gevaarlijke dingen op de grond maar de boxen van de stereo zijn wel zijn favoriet om die te mollen… Tja dat is mijn risico en ik blijf corrigeren tot hij het misschien ooit ga begrijpen. Dat duurt schijnbaar heel erg lang… al denk ik toch wle dat meneer het door heeft want als ik roep … ‘Levi’ gaat hij harder kruipen en direct op zijn doel af. Ligt dan helemaal in een deuk en glundert ervan…

Wij hebben nooit iets weggehaald uit de huiskamer. Als je dat doet, en je haalt het over een half jaar als hij nergens meer aan zit, tevoorschijn, is het toch interessant en gaat-ie er alsnog op af. Dus dat is alleen maar uitstel van executie.

Enige wat helpt, maar dat gaat je even wat tijd en energie kosten, is steeds weghalen bij hetgeen waar hij niet aan mag komen en “Nee, mag niet! Is van papa en mama!” erbij zeggen.

Op een gegeven moment hoef je hem er als het goed is niet meer weg te halen, maar is “Nee mag niet!” al genoeg.

Groetekes, Sje

Hihihi, ik heb ook geen zin om van ons huis een baby-bunker te maken! Laatst zat hij ergens aan en ik riep: MAX! Hij schrok er echt van! Hij weet dus wel dat hij Max heet en reageert daar wel op. Hij is zijn babyspeelgoed allang zat en smijt bv een rammelaar weg. Te kinderachtig. Hij speelt nu met Little People en met ballen enzo. Niet echt voor zijn leeftijd, maar er zitten toch geen kleine onderdelen bij. Er zit denk ik niks anders op dan hem weg te halen dan maar!

@Mini Boy: hahaha, die Levi, ik zie hem ‘vluchten’! Zo van: snel, de boxen MOLLEN (moest er erg om lachen)! Grappig he? Ik ging laatst met Eva naar de keuken om een eitje in de pan te doen en hij kwam er zo heel snel achteraan gekropen, zo van: wacht op mij, ik wil ook mee! Hij tijgert nog heel raar hoor, zo met één armpje en dan sleept hij zichzelf voort. Niet dat hij binnen 3 tellen de kamer rond is, zo vlot is hij ook niet haha. Zitten? Eva kon dat nu al, maar hij vertikt het!

Zijn helm komt hem nu trouwens goed van pas! Hij stoot vaak zijn hoofd, maar voelt er niks van!

Zie je wel, zo’n helmpje heeft ook z’n voordelen! Straks ook mooie bescherming als-ie los loopt en zijn hoofd tegen de punt van de eettafel stoot!

Groetekes, Sje

Ik heb eigenlijk niets weggezet, maar ik moet zeggen dat Neeltje sneller dan Minke door had waar ze wel en waar ze niet aan mocht komen. Ik zou alleen iets wegzetten als het heel breekbaar is, het is natuurlijk zonde als er iets stuk gaat ( of erger nog dat Max zich dan bezeert natuurlijk). Uiteindelijk moeten ze toch leren ( ook als ze ergens anders zijn) dat ze niet overal aan mogen komen. Maar ook ik moet bij Neeltje ( die is alweer 1,5) nog heel goed opletten hoor, die loopt ook soms nog met iets in haar handjes waarvan ik denk hee, hierkomen jij!! ( zoals vanmorgen, toen was ze bezig het toiletblok uit de pot te halen…ieks)
groetjes

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wij hebben ook niets weggezet, alleen de potgrond in een grote plant “afgeschermd”. Deze plant staat op de grond en onze zoon at steeds het zand uit de pot. Voor de rest zijn hier ook de luidsprekers favoriet. In het begin de gordijnen ook, maar nu niet meer gelukkig. Ik blijf ook corrigeren en nu is onze zoon zover dat hij eerst kijkt waar ik ben en als ik het niet zie, hij snel naar het “verboden voorwerp” toegaat!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Ook wij hebben nooit iets weg gezet, Ook hij mag leren dat ie van mijn spullen af moet blijven.

Oh Rainbow: wanneer mag trouwens Max zn geweldige helm weer af??
Wat zou dat een raar koppie geven hè, als ie af is… ahahaha weer wennen, dan moet je elke dag zn haartjes in model gaan brengen hahaha!!

Liefs, Melanie