Gevaarlijke dingen doen in kamertje

Eva gaat zelden meteen slapen. Ze rommelt altijd nog wat en dat vind ik ook niet erg. Ze speelt namelijk gewoon en soms hoor ik dat ze met de niet-bestaande Lucas thee zit te drinken. Als ze moe wordt, duikt ze zelf haar bedje in en gaat ze slapen.

Dat spelen vind ik goed, maar nu merk ik dat ze gevaarlijke dingen gaat doen. Ze trekt bv aan haar rolgordijn (ze had een soort rails uit de zoom getrokken) en aan haar klamboe. Die doet ze om alsof ze een prinses is, als een soort sluier. Ze draait zichzelf ook in haar gordijnen, gaat op haar stoeltje staan, zodat ze bij haar kleren kan etc. Gisteren had ze een paar kleren in haar bedje gelegd. Ik heb de zakjes waar we de luiers indoen al hoger gelegd, omdat ik absoluuut niet wil dat ze die pakt en straks om haar gezichtje doet als een muts! Levensgevaarlijk. Maar ze heeft nu de stoel dus ontdekt. Ik heb gezegd dat ze niet aan de gordijnen mag komen en dat ze de klamboe gewoon als tent dicht moet laten, maar ik vind het allemaal maar niks. De klamboe kan ik vastzetten aan haar bedje, maar wat doe ik met de andere gevaarlijke dingen? Wij hebben geen babyfoon met beeld, dus ik zie niet wat ze doet?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Gevaarlijke dingen of het stoetje van de kamer halen… Hier staat echt weinig of niks op zijn kamer. De klamboe ook verwijderen. Zeggen dat ze die weer terug krijgt als ze er niet mee gaat spelen etc.

Wat een ondeugend boefje…

ik had daar laatst idd ook een topic over weet je nog? Rico doet het nu gelukkig niet meer, maar hij ging dus onder zn matras hoeslaken liggen met zn dekens daar weer overheen, BLOEDLINK!! en dan sliep ie ook gewoon he! dan haald eik hem helemaal doordrenkt van het zweet eronderuit… het is vanzelf overgegaan maarja rico kan net niet bij de rolluiken maar wel bij zijn gordijnen.
hier is de gordijnroede naar beneden gedonderd bijna op zijn hoofd.
daar is hij zo van geschrokken dat elke keer als ik zie dat hij daaraan trekt, ik zeg: Rico dadelijk valt die stok weer op je hoofd he vriend! dan gaat rico’s hoofdje stuk! en dat doet heel veel pijn!
dus dan laat hij het maar… ik ben blij dat het hier wel is gebeurd, maar ik ben gigantisch blij dat het nie top zn hoofd is gevallen maar dat het wel voor hem neer viel zodat hij er genoeg van geschrokken is om het nooit weer te doen. vreselijk die dingen.
ik haalde destijds alles van znkamer af waar hij op kon staan. ik vond het veelste gevaarlijk snap dus dat je hier niet gerust op bent.!

nou rainbow ik zou het ook weghalen, zeker voor je eigen gemoedsrust en voor de veiligheid van haar, pip slaapt nog in haar ledikant (de bijlmerbajusmodel met spijlen dus ) en daar klimt ze gelukkig niet uit, tegen de tijd dat we een peuterbe d in haar kamer zetten, gaat de rest eruit, want ik heb hier ook zo’n klouterkeesje, die van de stoel op de kommode klimt en dan op zijn kop in de lades gaat hangen, dat moet ik echt niet hebben, haar klamboe heb ik al weggehaald vanaf het moment dat zij haar handjes ontdekte,want daar lag ze lekker aan te trekken …dadelijk krijgt ze hem op haar hoofd, en wikkelt ze zichzelf erin vond ik echt te gevaarlijk!!

Pippy is geboren 17.07.2009

Ik zou oook al het gevaarlijke weghalen.
Dan maar een minder mooi aangeklede kamer maar wel kind veiliger!

Gr, Danielle

rico heeft wel gewoon speelgoed op zijn kamer hoor ik vind dat hij gewoon lekker moet kunnen spelen op een rustplek en ja dat is zijn slaapkamer. ook voor de ochtend vind ik het prettig als hij nog even speelt omdat hij dan rustiger aan de dag begint dan gelijk aan allerlei rituelen te beginnen zeg maar… maar toen hij zo gevaarlijk was met zn gordijnen had ik wel alles eruit gezet waar hij op kon staan. blokjes mogen dan wel blijven liggen hoor tenzij hij een toren bouwt en zo naar de dingen toe klimt die gevaarlijk zijn

Hier staat al zijn speelgoed op zijn kamer intussen, wel in mooie manden hoor maar er word niet gespeeld als het bedtijd is. Als ik of René hem op bed leg, is het ook slapen geblazen. Moet zeggen hij taalt ere ook niet naar om te gaan spelen. "s morgens ook niet want dan komt hij gelijk naar ons toe.

Voor de duidelijkheid wij wonen op een flat dus hij kan wel gewoon bij zijn soeelgoed overdag Fan sleept hij alles naar de woonkamer, maar 's avonds is het ook weer gewoon echt mijn woonkamer, heerlijk!!!

Liefs Michelle

@Michelle: hier idemdito zoals je weet ook een flat rico speelt s’avonds ook nooit! gek eigenlijk! s’ochtends 8 van de 10 keer niet maar soms wel en die soms… dat bevalt me wel

Tim heeft ook speelgoed op zijn kamer staan. Vind ik wel makkelijk, kan hij s’ochtends op zijn kamertje spelen of als ik boven met het huishouden bezig ben. Tim slaapt niet altijd meer als hij tussen de middag op bed ligt, maar hij komt er niet uit. Mocht hij wel stiekem gaan spelen dan zou ik hem toch weer op bed leggen, dus dat zou ik bij Eva ook doen. Haar telkens terugleggen. Maar goed dat is persoonlijk. Tim vind het niet erg om op bed te liggen terwijl hij niet slaapt. De laatste tijd vraagt hij af en toe wel mag ik eruit. Maar daar geef ik niet aan toe. Als hij na een uur nog niet slaapt dan haal ik hem eruit.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

quote:
Tim heeft ook speelgoed op zijn kamer staan. Vind ik wel makkelijk, kan hij s'ochtends op zijn kamertje spelen of als ik boven met het huishouden bezig ben.

Groetjes,
Sandra

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4f.lilypie.com/oGOfp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/mERtp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

@Sandra: haha precies, dat herken ik dus ook…Kijk…erg leuk dat hij wil helpen in het huishouden maar hij vind het ook leuk om aan de knop te draaien van de stofzuiger en dat is niet leuk als dat 10 keer gebeurd
nu pakt hij heel stoer zijn eigen stofzuiger en gaat langs me staan stofzuigen haha!

Kijk je kan naar mijn mening 3 dingen doen.

1. Geen speelgoed meer in de slaapkamer (bij ons kan dit niet, huis is veelste klein, dus wij hebben wel alles in de slaapkamer)
  2. Alle gevaarlijke dingen weghalen, of hoog leggen, of achter slot en grendel in d’r kamer, zodat je haar alleen 1 speeltje heeft als ze naar bed moet.
  3. Slaap tijd is slaap tijd en geen speel tijd. Dus ze moet in bed blijven.

Wij hebben ook het 3de met hier en daar een uitzondering. Jada mag altijd wat boekjes in bed (zoeken we samen uit) en een pop, knuffel ofzo, dan kan ze daarmee in bed spelen, ze is mag er alleen uitkomen om te plassen (potje staat naast haar bed) of een slokje water te drinken (beker staat naast het potje) dit gaat nu prima, maar het is wel een tijdje vechten geweest! succes!

Nou, papa was net buiten en hoorde dat Eva aan het raam zat te morrelen. Ze krijgt dat niet open en er zit een soort balkje voor, maar we hebben het toch maar dicht gemaakt. Ze weet nu wel dat ze niet aan de gordijnen mag zitten en dat heeft ze tot nu toe niet meer gedaan. Ik heb gezegd, dat ik spullen waar ze aan zit, uit haar kamer houd. Ze wil morgen een jurk aan en ik heb gezegd dat ze die niet aan mag als ze niet in bed blijft. Dat helpt ALTIJD. Ze blijft 's ochtends eigenlijk altijd wel in bed liggen, maar 's avonds niet. Ik weet alleen niet hoe ik duidelijk moet maken dat slaaptijd slaaptijd is? Ze speelt soms 5 minuten, soms ook wel langer. Hoe kan ik dat dan duidelijk maken, dat er niet meer gespeeld mag worden?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Denk heel simpe, Gewoon het haar vertellen:
Eef, luister eens, ik weet dat jij altijd nog even op je kamertje speelt als papa/mama jou naar bed gebracht heeft.
Daar gaan we vanaf vandaag mee stoppen, want als papa/mama jou ingestopt heeft is het tijd om te gaan slapen, niet om te spelen.
Maar we kunnen wel nog even samen ‘thee drinken’ op jouw kamertje voordat ik je instop. Daarna mag je niet meer uit je bed.

Ik zou het eerst gewoon zo proberen, en werkt dat niet kun je een beloningssysteem er aan hangen… zoals dus bijvoorbeeld met de jurk. Als ze in bed blijft 'savonds, mag ze morgen haar mooie jurk aan. (en als ik je andere topics zo lees, heeft ze vast genoeg mooie jurken, hihi )