Eva gaat zelden meteen slapen. Ze rommelt altijd nog wat en dat vind ik ook niet erg. Ze speelt namelijk gewoon en soms hoor ik dat ze met de niet-bestaande Lucas thee zit te drinken. Als ze moe wordt, duikt ze zelf haar bedje in en gaat ze slapen.
Dat spelen vind ik goed, maar nu merk ik dat ze gevaarlijke dingen gaat doen. Ze trekt bv aan haar rolgordijn (ze had een soort rails uit de zoom getrokken) en aan haar klamboe. Die doet ze om alsof ze een prinses is, als een soort sluier. Ze draait zichzelf ook in haar gordijnen, gaat op haar stoeltje staan, zodat ze bij haar kleren kan etc. Gisteren had ze een paar kleren in haar bedje gelegd. Ik heb de zakjes waar we de luiers indoen al hoger gelegd, omdat ik absoluuut niet wil dat ze die pakt en straks om haar gezichtje doet als een muts! Levensgevaarlijk. Maar ze heeft nu de stoel dus ontdekt. Ik heb gezegd dat ze niet aan de gordijnen mag komen en dat ze de klamboe gewoon als tent dicht moet laten, maar ik vind het allemaal maar niks. De klamboe kan ik vastzetten aan haar bedje, maar wat doe ik met de andere gevaarlijke dingen? Wij hebben geen babyfoon met beeld, dus ik zie niet wat ze doet?
Groetjes Rainbow, trotse mama