Gestopt met JBPM spugen

Sinds 1 week krijgt ons leonie 3 flessen en 1x groente en 1x fruit
S’morgens 4 schepjes granenpap en 's avonds 4 schepjes granenpap.

Nu begint ze ineens heel veel te spugen. Na alle voedingen. Dus fles komt er gedeeltelijk weer uit, groente en de fruit.
Ben ik misschien toch iets te snel met alles? Ze kreeg eerst 5 flessen met halve schep (geel schepje) johannesbroodpitmeel en spuugde nooit. Nu moet ik elke keer weer schone kleren aan doen.
Ik snap er niks van… ook zie ik dat ze geen stop heeft als ze aan het eten is. Dus ze drinkt heel snel en eet groente en fruit binnen een kwartier op. Ik moet zelf stoppen omdat ze gewoon door gaat met mondje open doen.
Ik dacht dat beebs van 6 mnd toch wel door moesten hebben wanneer ze vol zitten.
Moet ik misschien minder gaan geven? Ligt het allemaal te zwaar op de maag? ik dacht juist dat alles wat zwaar op de maag lag er minder snel uit zou komen?

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

hoe ziet jouw schema eruit? misschien moet je meer tijd tussen laten heb ik ook gedaan toen spuugde de mijne niet meer…

Lilypie First Birthday tickers

7.00 210cc + 4 gele scheppen pap
10.00 fruithap
12.00 210cc
15.00 koekje
16.00 groente
18.30 210 cc + 4 gele scheppen (alleen bij deze voeding spuugt ze niet, misschien omdat ze daarna direct gaat slapen)

Vervelend is dat hè? Hoop dat je een goed wasmachine hebt
Misschien is het teveel voor haar? Aangezien ze nog geen rem hebben met 6 maand zou dat best kunnen.
Je zou kunnen proberen om de flessen naar de 180 te verlagen of een halve fruithap te geven? Mijn dochter (was met 7 maand ook bijna 10 kilo) begon ook te spugen toen ik naar 3 flessen ging (heb exact hetzelfde schema als jij). Ik heb toen de flessen verlaagd en daarna ging het prima. Fruit kreeg ze al, maaltijdpotje heb ik opgebouwd.
Succes!

heb hetzelfde schema als jij alleen ik geef 200cc met 7 scheppen. volgens de cb mag je ook minder in de fles doen als ze per dag 200gram fruit en groente op krijgen. ben ook teruggegaan naar 180 eerst maar doe nu 200 omdat hij 6 maanden oud is dan mag hij 7 scheppen friso allergy care met 200cc water. en ik zou het koekje minder geven zoals een kwart of een halve, want dat vult ook echt. soms sla ik een koekje zelfs over anders zit hij vol tot over zijn oren ik geef het om de dag zeg maar. maar verder ziet het er goed uit. je hoeft je verder geen zorgen te maken ze moeten er gewoon aan wennen. ik merk wel dat de mijne zijn flessen nu wel leeg drinkt en af en toe wat van de fruit of groente terug geeft. dat vind ik minder erg dan de melk. hoop dat je er wat aan hebt maar volgens mij heeft ieder moeder dat een beetje gehad en uiteindelijk komt het echt wel goed. dus ga zo door zou ik zeggen want je doet niets verkeerds alleen zou geen 210 meer geven want dat is echt veel. groetjes!

waarom ben je trouwens gestopt met jbpm? heeft de jouwe reflux klachten? ik zou er niet mee stoppen als je ziet dat ze nu meer spuugt…ik geef het ook nog steeds zou niet weten wat ik zou doen zonder jbpm. de beste oplossing ooit tegen spugen.

Hier ook zolang hij de fles kreeg het jbpm erdoor anders gegarandeert spugen. Ik zou ook de flessen iets verlagen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

He dames! Heb vanmorgen al minder fruit gegeven, maar vanmiddag spuugde ze weer met de 12.00 fles een hele bult en ze had maar 180cc gedronken.
Ik ben gestopt met de JBPM omdat ze 's morgens en 's avonds pap krijgt dus vond het onzinnig om voor 1 fles jbpm aan te schaffen! Ik ga het dus maar wel weer doen en dan 's avonds geen pap meer maar gewone fles.
Leonie kreeg JBPM omdat ze heel veel spuugde toen ze net geboren was en ook als ik het een keertje was vergeten dan spuugde ze direct weer.

CB zei net dat ze ook kan spugen omdat ze veel bewegelijker is nu. Constant van rug naar buik draaien zet druk op de maag.
Naja we zullen dus weer een lijstje afwerken van wat het probleem nu is…

Owja we net een nieuwe wasmachine

Ja het nadeel is dat er heel leuk op die pakken staat dat het maar 4 weken houdbaar is. Ik kreeg ze ook nooit op die pakken. Maar Dylano kon ook niet zonder. tuurlijk krijgen ze meer vast voedsel maar die melk is nog een hele klots hoor. En ik zou 's avond indd geen pap meer geven hebben ze niet nodig. 1 keer op een dag is genoeg.

En van dat beweeglijkheid klopt, Dylano had dat heel erg met zijn avondeten. en dan vooral als hij oranje spul op had net of hij wist dat je die vlekken er moeilijk uitkrijg

Liefs Michelle

ik geef nooit pap. zal er ook nooit aan beginnen. je kunt wel meer nutriton in doen. ik zit al op 6 scheppen maar dat kom omdat friso allergy care tegen kme veel dunner is dan gewone melk. ik zou dan bijv. ipv 3 naar 4 scheppen gaan. dat mag. en ik zou fruit niet minderen. je moet juist fles verminderen werd mij verteld door de ka. je mag zelfs 4x 120cc geven als het even niet goed gaat. of 3x150cc wist je dat? ze hoeven niet perse 180 te drinken vandaar…en een mondje terug geven dat is niet erg dat doet de mijne nog steeds elke dag ook al zit ik op 8 scheppen nutriton. dat komt idd doordat ze meer beweeglijker zijn. hij ligt constant op de buik ik zou het zelf nooit doen als ik net een hele fles op had maar goed het hoort erbij hahahaah succes ermee.

Ja, Selma je hebt gelijk… ik had zoiets van als je maar je 600 cc krijgt in 3x maar daar moet ik maar wat rustiger aan mee doen.
Dan maar wat minder in de flessen en schaf straks wel mooi weer wat JBPM aan.
Van dat koekje krijgt ze maar een beetje trouwens want ze snapt het nog niet echt… ik laat haar gewoon maar wat aanprutsen.
Ik mag trouwens van het CB ook aan het brood!!! Zullen we even zien hoe dat gaat vallen

@mamaselma

Waarom nooit pap? Wordt vanaf 6 maanden wel aangeraden. Hier al een jaar 's morgens pap eerst uit de fles en nu vanaf een bord.

Liefs Michelle

@Mirema: ik heb het vanaf 4 maanden bijna om de 2 weken geprobeerd, gevolg: ontzettende krampjes en verstoppingen! 2 weken geleden nog eens geprobeerd weer verstopt! ik word doodsbang als ik al pap hoor hahahaha nou laatst cb gebeld of dit nou de bedoeling is, werd mij verteld waarom ik zo dolgraag pap wou geven, mijn antwoord was, omdat iedereen dat geeft en ja hoor ze moest er hard om lachen, nee dat hoeft niet zei ze. als jouw kind geen pap kan verdragen dan gewoon niet geven! dus het is niet verplicht…vandaar dat ik me daarbij heb neergelegd. wil het in de toekomst nog wel eens 1x wil proberen mis. als hij 6,5 maand oud is ofzo maar lukt het niet jammer dan…ik zou niet weten wat ik anders moet geven maar goed ze zei wat je nu allemaal geeft, fruit,groente en melk is voldoende straks ook nog brood enzo…dus maak je geen zorgen zei ze. dus tja dan maar geen pap. iemand ervaring mee dat het wel goed komt?

@Selma; Ja hoor, dat komt wel goed! Onze zoon is bijna 1 en krijgt ook nooit pap. Hij ziet er goed gezond uit, z’n darmgestel werkt nu prima, dus hij red het ook prima zonder pap! Je gaat uiteindelijk van fles/borstvoeding over op brood, dan krijgt ie ook voldoende vezels binnen.

@map84; Ik zou idd weer beginnen met johannesbroodpitmeel, je kindje kan duidelijk nog niet zonder. Je kan overwegen om de flessen iets minder vol te doen, b.v. gewoon 180 water + scheppen. En dan tussendoor wat drinken aan te bieden (water,thee, rosevicee oid) zodat je kindje wel voldoende vocht krijgt. Ook door het gewone drinken kan je johannesbroodpitmeel doen.
Voeding valt zwaarder op de maag dan drinken, en van een te vol buikje gaan ze zeker spugen!

Succes,
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers