Gesprek gehad

Ik wil morgen mijn ontslagbrief schrijven maar ik heb dit nog nooit gedaan. Zo weet ik niet of ik deze nou met de hand of getypt (PC) moet doen en wat ik er in moet zetten.

Ik dacht zelf aan:

Geachte…

Per 1 oktober 2010 wil in mijn ontslag indienen daar ik een andere dienstbetrekking heb per 1 november 2010. Gezien de hoeveelheid openstaande vakantiedagen zal mijn daadwerkelijke vertrekdatum in overleg gaan met mijn direct leidinggevende.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Michèle Vermeer

Kan het zo of hebben jullie nog andere suggesties??

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 05 Sep 2010 13:22:57

Gewijzigd door - Michèle op 06 Sep 2010 14:35:24

Ik vind het er goed uitzien. Misschien eens kijken wat er uitkomt als je onderstaande link gebruikt? :

http://www.123brief.nl/ontslagbrief/index.php?layout=3&gclid=CILhpNGo7qMCFVErDgodvRE_2g

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Handgeschreven of getypt maakt niet uit. Wat wel uitmaakt is dat je zeker weet dat-ie goed ontvangen is zodat ze nooit kunnen zeggen dat je ook na 1 november nog moet blijven werken.

Dus persoonlijk afgeven op de afdeling personeelzaken (of hoe heet dat tegenwoordig? HRM?) en evt. ontvangstbevestiging vragen of aangetekend versturen.

Groetekes, Sje

Lijkt me verder goed. Al moet je niet schrijven ‘ik wil mijn ontslag indienen’, maar ‘ik dien mijn ontslag in’. Als je iets wilt, doe je het niet…hebben wij altijd geleerd op de opleiding. Altijd op een directe manier schrijven, zonder ‘willen’, ‘kunnen’ en ‘zouden’ te gebruiken. En verder haat ik persoonlijk het woord ‘daar’. Dat is ambtenarentaal Michele! Gewoon ‘omdat ik een andere dienstbetrekking heb’. En het is ook wel goed om te eindigen met iets als ‘Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Voor vragen kunt u mij bereiken via…blabla’. Die vragen zullen ze zeker hebben, dus laat maar komen. Kun je meteen uitleggen wat je gaat doen en waarom je lekker weg gaat!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@ Mriek, dat kost 5 euro, voor dat bedrag dicht ik zelf wel iets

Groetjes,

Michèle

Lilypie Derde Ticker

[img]http://www.magicalkingdoms.com/timers/tickers/iz6mc5sfdhwijmf6.png" alt=“magicalkingdoms.com Ticker” border=“0”/>
Free Disney Tickers

Wat ik altijd heel irritant vind (persoonlijk dan he) is een alinea met ‘ik’ beginnen. Je zult bij mijn bericht ook nagenoeg nooit zien dat ik begin met ik.

Daarom staat het volgens mij beter als je ‘ik’ weghaalt en zegt: Hopelijk heb ik u hiermee voldoende geïnformeerd, mocht u nog vragen hebben hoor ik dit graag van u.

Misschien kun je ook beginnen met de datum waarop je bij deze werkgever in dienst ben getreden. Bij voorbeeld: Sinds … ben ik bij uw bedrijf in loondienst. Met veel plezier heb ik gewerkt bij uw bedrijf. Omdat ik echter een baan aangeboden heb gekregen en deze heb geaccepteert wilde ik mijn dienstverband per 1 oktober opzeggen.

En dan vervolgens:
Aangezien ik een opzeg termijn heb van … en ik nog meerdere vakantie dagen toegoed heb, zal ik in overleg met mijn leidinggevende de vertrekdatum vaststellen.

Tenminste, zo zou ik het doen…

Ja daar zat ik later ook aan te denken Judith. Wat ik al zeg ik heb het nog nooit gedaan dus vandaar mijn brainstormsessie met jullie

Groetjes,

Michèle

Dan hoop ik dat je hier wat aan hebt gehad. Succes! En gewoon op de pc maken en uitprinten! Schrijven doen ze allang niet meer.

Ga ik ook doen, ben blij dat ik gister nieuwe cartridges gehaald heb. Als morgan straks op bed ligt gaat pappa denk ik ook nog even en dan ga ik in alle rust dichten

Groetjes,

Michèle

Aha, dan zou ik het inderdaad zelf doen Michèle. En ach, uiteindelijk gaat het erom dat de boodschap overkomt.

IK NEEM ONTSLAG!

Groetjes,
M

Ik ga zo even googlen of ik een mooi voorbeeld die en dn neem ik dat met jullie tips over en dan kan niemand zeggen dat ik het niet netjes afgerond heb toch

@ Mriek, nee dat zet ik niet in de brief dat ga ik morgen zo zeggen

Groetjes,

Michèle

Vind je het spannend om het te melden morgen? Vanaf wanneer stop je echt, als je je vakantiedagen erbij opneemt?

Ik zou inderdaad niet te moeilijk doen over die brief. Rond het netjes af en zorg dat je bevestiging krijgt dat hij binnen is gekomen, kopietje voor jezelf bewaren. Voor de zekerheid.

veel plezier morgen!

Liefs

Lilypie In verwachting Ticker

@ Liske ja best wel, ik bedoel het is niet niks enne je weet niet hoe zij gaan reageren. En als mijn berekeningen kloppen kan ik 1-10 ook meteen weg zijn.

Groetjes,

Michèle

Spannend! Succes morgen.

Groetjes,
M

Dit is hem geworden:

Geachte heer …

Hierbij deel ik u mee dat ik mijn arbeidsovereenkomst met Kone B.V. per eerst mogelijke datum wens te beëindigen.
Volgens mijn gegevens en in acht neming van mijn 1 maand opzegtermijn is dit per 1 november 2010

Gezien de hoeveelheid nog openstaande vakantiedagen zal mijn vertrek datum in overleg gaan met mijn direct leidinggevende.

Graag ontvang ik van u een ontvangstbevestiging van deze brief met verdere gegevens over de beëindiging.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd

Met vriendelijke groet,

Michèle Vermeer

Groetjes,

Michèle

Keurige brief hoor!!
Spannend hoor, ben je al zenuwachtig voor morgen of heb je er gewoon heel veel zin in?

Ik vind het spannend maar ik heb er ook veel zin in.

Groetjes,

Michèle

@Judith, in een officiële brief “hopelijk” gebruiken is eigenlijk erger dan een zin met “ik” beginnen. Althans zo heb ik het geleerd tijdens mijn secretaresse-opleiding. Als iemand in een brief hopelijk gebruikte kreeg die heel wat punten-aftrek voor die brief.

Je mag een brief niet met ik beginnen, maar als je verderop in de brief een zin of alinea met ik begint, dan is dat geen probleem meer tegenwoordig.

Groetekes, Sje

Goeie brief!

Nog twee puntjes: “Volgens mijn gegevens en MET inachtneming van…”

“Inachtneming” en “vertrekdatum” zijn één woord, dus dat aan elkaar schrijven.

Groetjes,
M

Is al aangepast Mriek, mijn ma heeft het ook even gelezen

Groetjes,

Michèle