Ik weet niet of iedereen het verhaal achter Demi kent, maar de meeste wel denk ik dus vandaar even een verslagje!
Vandaag het 1e gesprek op school gehad.
Samen met de juf (anja) en de begeleider (conny) van school.
Conny had vorige week een middag Demi geobserveert.
Demi vraagt errug veel aandacht van Anja, ze gaan proberen om een manier te vinden om dat te minderen, want er zijn meer kinderen die natuurlijk aandacht verdienen.
En Demi moet juist met andere kindjes contact zoeken ipv met de juf, op dit moment is ze anja zelfs een beetje aan het claimen, demi loopt toch wel erg achter op leeftijdsgenootjes Ze oogt véél jonger dan andere kindjes van 4.
Voor Demi is structuur echt héél erg belangrijk, dat klopt ook, want sinds wij thuis conseqeunt (hoe schrijf je dat?) zijn en vaste regels hebben gaat het echt stukken beter, en kan ik echt zeggen dat Demi een superlief kind is!
Op school is ze ook absoluut niet vervelend, en erg lief, alleen supersnel afgeleid, ze had vorige week zo’n feesttoeter (roltong) meegesmokkeld blijkbaar want de juf zei dat ze die 1 in d’r zak had.
Vandaag had ze een zelfgemaakte armband om, ik zag daar geen kwaad in op zich dus mocht ze die van mij best om, maar de juf verzocht ons om dat maar niet meer te doen, want tijdens het voorlezen en dergelijke gaat ze constant met dat ding zitten spelen, in d’r mond, om d’r been enz. tja heeft ze helemaal gelijk in, alleen dacht ik ze doet dat ding om en kijkt er niet meer naar ops:
Verder gaan ze er (proberen) naar toe te werken dat ze niet meer zo afhankelijk is naar de juf toe.
Maar het belangrijkste was al snel bereikt gelukkig, ze vertrouwd volkomen op haar juf, dus nu is het verder proberen uit te breiden zodat ze niet constant bevestiging komt vragen aan anja, en ook zelf dingen probeert.
Ze is zo onzeker
Ik dacht even dat ze gingen zeggen dat het toch beter was haar naar een andere school te doen Maar gelukkig was het gewoon een gesprek over hoe het er voor staat en wat de verwachtingen zijn, en wat de vooruitzichten zullen zijn enzo.
De juf was ook wel bang om haar te verliezen, omdat als de juf bv zegt na de gym, we doen de kleren aan we pakken de tassen en gaan naar de klas, demi onthoud dan vaak alleen de 1e 2 dingen en vergeet dat ze naar de klas moet.
Morgen hebben ze schoolreisje naar de blokhut, ze hebben dan sprookjesdag erg leuk! Ik vroeg nog moet ik ze soms thuis laten? Want ik wil niet dat je haar kwijt kan raken of je constant met haar bezig moet houden, NEE zei ze meteen ze gaat gewoon mee, tis een heel lief kind, en ze gaat zeker mee en zijn genoeg ouders die meegaan, dus ogen genoeg
Pfff doet wel zeer als je hoort dat je kind best ver achter loopt op leeftijdsgenootjes
Dan denk ik hoe komt dat nu, geven wij te weinig aandacht? Doen wij iets fout? Demi wil erg graag dus je probeert dan toch een oorzaak te zoeken. Voel me er best rot onder, ze wil zo graag, ze heeft het erg zwaar volgens de juf, ze kan zich moeilijk concentreren, eigenlijk best zielig voor Demi
Het allerpositiefste is dat Demi het errug leuk vind op school, en op vrijdag ook écht baalt dat ze niet naar school hoeft.
Pffff waarom ?? Ze wil zo graag ik hoop snel met positievere berichten te komen
Groetjes Nathalie & Co