Gesprek gehad op school

Ik weet niet of iedereen het verhaal achter Demi kent, maar de meeste wel denk ik dus vandaar even een verslagje!

Vandaag het 1e gesprek op school gehad.
Samen met de juf (anja) en de begeleider (conny) van school.
Conny had vorige week een middag Demi geobserveert.
Demi vraagt errug veel aandacht van Anja, ze gaan proberen om een manier te vinden om dat te minderen, want er zijn meer kinderen die natuurlijk aandacht verdienen.
En Demi moet juist met andere kindjes contact zoeken ipv met de juf, op dit moment is ze anja zelfs een beetje aan het claimen, demi loopt toch wel erg achter op leeftijdsgenootjes Ze oogt véél jonger dan andere kindjes van 4.
Voor Demi is structuur echt héél erg belangrijk, dat klopt ook, want sinds wij thuis conseqeunt (hoe schrijf je dat?) zijn en vaste regels hebben gaat het echt stukken beter, en kan ik echt zeggen dat Demi een superlief kind is!
Op school is ze ook absoluut niet vervelend, en erg lief, alleen supersnel afgeleid, ze had vorige week zo’n feesttoeter (roltong) meegesmokkeld blijkbaar want de juf zei dat ze die 1 in d’r zak had.
Vandaag had ze een zelfgemaakte armband om, ik zag daar geen kwaad in op zich dus mocht ze die van mij best om, maar de juf verzocht ons om dat maar niet meer te doen, want tijdens het voorlezen en dergelijke gaat ze constant met dat ding zitten spelen, in d’r mond, om d’r been enz. tja heeft ze helemaal gelijk in, alleen dacht ik ze doet dat ding om en kijkt er niet meer naar ops:
Verder gaan ze er (proberen) naar toe te werken dat ze niet meer zo afhankelijk is naar de juf toe.
Maar het belangrijkste was al snel bereikt gelukkig, ze vertrouwd volkomen op haar juf, dus nu is het verder proberen uit te breiden zodat ze niet constant bevestiging komt vragen aan anja, en ook zelf dingen probeert.
Ze is zo onzeker
Ik dacht even dat ze gingen zeggen dat het toch beter was haar naar een andere school te doen Maar gelukkig was het gewoon een gesprek over hoe het er voor staat en wat de verwachtingen zijn, en wat de vooruitzichten zullen zijn enzo.

De juf was ook wel bang om haar te verliezen, omdat als de juf bv zegt na de gym, we doen de kleren aan we pakken de tassen en gaan naar de klas, demi onthoud dan vaak alleen de 1e 2 dingen en vergeet dat ze naar de klas moet.
Morgen hebben ze schoolreisje naar de blokhut, ze hebben dan sprookjesdag erg leuk! Ik vroeg nog moet ik ze soms thuis laten? Want ik wil niet dat je haar kwijt kan raken of je constant met haar bezig moet houden, NEE zei ze meteen ze gaat gewoon mee, tis een heel lief kind, en ze gaat zeker mee en zijn genoeg ouders die meegaan, dus ogen genoeg

Pfff doet wel zeer als je hoort dat je kind best ver achter loopt op leeftijdsgenootjes
Dan denk ik hoe komt dat nu, geven wij te weinig aandacht? Doen wij iets fout? Demi wil erg graag dus je probeert dan toch een oorzaak te zoeken. Voel me er best rot onder, ze wil zo graag, ze heeft het erg zwaar volgens de juf, ze kan zich moeilijk concentreren, eigenlijk best zielig voor Demi

Het allerpositiefste is dat Demi het errug leuk vind op school, en op vrijdag ook écht baalt dat ze niet naar school hoeft.

Pffff waarom ?? Ze wil zo graag ik hoop snel met positievere berichten te komen

Groetjes Nathalie & Co

Hoi Nathalie, ik kan me de achtergrond van Demi even niet zo 1,2,3 herinneren eigenlijk

Maar ik heb je verhaal gelezen.
Ik kan me voorstellen dat het pijn doet als je hoort dat je kind toch wel erg ver achterloopt vergeleken bij leeftijdsgenootjes.
Je wil toch het beste voor je kind en dan is het natuurlijk fijn als ze gewoon mee kunnen komen met “de rest”

Maar zoek de oorzaak nou niet onmiddelijk bij jullie zelf…
Ik heb het idee dat je automatisch denkt dat “de schuld” bij jullie ligt, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn!

Zo te horen heeft ze in ieder geval een erg lieve juf die het beste met haar voor heeft.
En wat fijn dat Demi het in ieder geval LEUK vind op school!
Dat scheelt al een hele hoop.

Maar is Demi dan eens “onderzocht” ofzo?
Omdat je het hebt over haar “geschiedenis” en dan nu komt met die concentratieproblemen etc.

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

Ja wij zijn al vanaf haar 2 ongeveer bezig met allerlei onderzoeken steeds, omdat demi nogal gedragsproblemen had/heeft en wij daar de oorzaak niet van konden vinden, we zijn begonnen bij het cb, toen doorgestuurd naar het VTO, toen doorgestuurd naar het audiologisch centrum, toen naar stichting MEE en toen/nu naar burio jeugdzorg, en jeugdzorg adviseerde een medisch kinderdagverblijf, maar ik wil demi zo normaal mogelijk mee laten doen, tot het moment dat dat echt niet kan uiteraard.
Vandaag dat wij zelf de keus hebben gemaakt haar gewoon te laten starten op de basisschool. Voor de vakantie wel al een gesprek gehad met de juf en met conny zodat ze meteen op de hoogte zouden zijn.
Met demi is buiten haar concentratie niet veel mis gelukkig, ze hoort goed, heeft trekjes van adhd maar niet genoeg om het al zo te noemen.

Groetjes Nathalie & Co

gelukkig een normaal gesprek en niet dat demi naar andere school moet pfff een opluchting iig.

maar in hoevere loopt demi achter,moet ik dan denken aan 3 maanden half jaar of een jaar…

want ik begrijp je volkomen dat je demi zo normaal mogelijk wilt opvoeden ne mee laten doen op een gewone school,maar als demi te ver achter loopt,zal speciaal onderwijs voor haar toch beter zijn denk ik…

en misschien als ze een jaar of 2 jaar dat gedaan heeft dat ze dan naar de gewone school weer terug kan.

bij dylan zijn er ook 2 naar ander onderwijs gedaan 1 die misschien ook over 1 jaar weer terug kan,en uiterst 2 jaar
ene je bent een goede moeder en arno goede vader jullie doen niks verkeerd,en demi wilt gewoon meer aandacht misschien en jullie doen nu al haar concuquent aanpakken

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Ja klopt wat je zegt Bianca, niks mis met zo’n school hoor begrijp me niet verkeerd, alleen zit zo’n medisch dagverblijf hier dus niet, en moet ik naar veldhoven, ik heb nog een kindje die mijn aandacht verdient, ik weet niet hoe ik dat moet regelen in m’n eentje (arno werkt uiteraard) maar mocht het echt nodig zijn, dan zal het moeten en moet ik naar de gemeente voor aanvraag van vervoer…
Vooralsnog blijft ze gewoon op school, en ze vind het er echt fantastisch, dat was reden nr 1 dat ik niet wou switchen toen jeugdzorg dat advies gaf, ze keek er zo naar uit om naar Juf Anja te mogen en leg dan maar eens uit dat ze én naar een andere school moet, en ik haar niet zelf kan brengen of halen, én dat ze een andere juf krijgt…

Groetjes Nathalie & Co

Gewijzigd door - Nathalie op 05 Sep 2005 13:26:33

Moeilijk hoor!
Maar gesprek klinkt dan toch niet eens zo slecht, toch?
Je hebt groot gelijk dat je het zo probeert.
Als het verder goed gaat, zou ik het ook proberen, speciaal onderwijs kan dan (denk ik) altijd nog.

Succes en sterkte.

Groetjes Mim

pff kan me voorstellen dat dit een erg moeilijke situatie voor je is ja! ik kan ook begrijpen dat je demi zo normaal mogelijk wil laten opvoeden en zolang het kan zou ik dat ook vast en zeker doen!! en net zoals bianca al omschrijft zijn jullie goede ouders,jullie doen niks vekeert,dat mag je je zeker niet aanprenten ik vindt juist dat je er super mee omgaat, je kiest wat voor demi het belangrijkste is, je hebt de juffen direct op de hoogte gesteld en je bent thuis consequent. meer kan je niet doen voor der echt niet…

liefs jessica, &

Ik sluit me aan bij de anderen
Zolang het op deze manier prima gaat: gewoon lekker doorgaan dan!

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

Fijn om te horen dat je dochter het zo naar d’r zin heeft op de basisschool. Moeilijke situatie hoor, het is jullie dus helemaal onbekend wat de reden voor haar gedrag is? Dan is het ook moeilijk erop inspelen natuurlijk.
Ik hoop met je mee dat je gauw kunt schrijven dat het heel goed gaat!

Ja hoor, het is ONS kind dus wij hebben touwtjes in handen, en ze doen daar ook niet moeilijk over.
Ze helpen ons ook verder gewoon, we krijgen nu thuishulp, nou ja krijgen we staan op een wachtlijst.

Groetjes Nathalie & Co

he wijffie, het is jullie kind en de koers die jullie nu volgen is volgens mij goed, proberen op een basisschool en gaat het niet goed is er altijd nog tijd voor speciaal onderwijs.
Demi kanjertje ga zo door , alleen juf anja heeft ook nog een heleboel andere kindjes hoor die tijd nodig hebben met de juf, maar dat komt vast goed

groetjes Kim, mama van

en

quote:
Zo werkt dat niet hoor... Ik denk dat je gewoon pure mazzel hebt gehad met degene van Jeugdzorg die bij jullie over de vloer komt/kwam... Wij werden WEL beschuldigd van Kindermishandeling omdat wij het advies niet opvolgden en nu gaat het hartstikke lekker op school...

groetjes,
Armanda

Hier wel!! Werd ons duidelijk gezegd dat WIJ de keus maken, en hun alleen VRIJBLIJVEND advies geven!
Gelukkig werkt het hier WEL zo.

Kim, lieverd, bedankt voor je lieve woordjes, ALLEMAAL trouwens

Groetjes Nathalie & Co

jee nathalie wat een verveelende situatie .maar demi komt er gerust wel heeft even ze tijd nodig .kop op he meis en demi je kunt het sterkte

groetjes marielle mama van
10-10-01

Maar Armanda, ik begrijp je enorme frustraties hoor.
Maar ik denk dat jullie het gewoon helaas “slecht” getroffen hebben destijds.
Persoonlijk denk ik niet dat je nu alle mensen van die instantie over één kam moet scheren…
Er zullen ongetwijfeld wél goede hulpverleners tussen zitten. Die echt willen helpen.
Mensen die Nathalie nu dus getroffen heeft bijvoorbeeld.

Gewijzigd door - Bieb op 06 Sep 2005 10:03:39

ja dat ben ik met bieb eens,jullie hebben het helaas verkeerd getroffen nathalie niet

dat is net als met het cb de ene tref het de nadere niet,betekend niet dat dan iedereen slecht is zijn werk is…

Bianca,Dylan & Kaitlyn

quote:
Krijg al helemaal de rillingen als ik er aan denk...

groetjes,
Armanda

Niet aan denken dan

Tsja…

Nou ja, ik ben blij dat Nathalie dan in ieder geval positieve ervaringen heeft met bureau jeugdzorg en ik hoop dat dat zo blijft.

Ja tot nu toe geen problemen dus ik ga dan ook niet al bij voorbaat een vooroodeel velgen.
Op dit moment hebben we zelfs geen contact met jeugdzorg, we staan op de wachtlijst voor thuishulp, meer niet!

Groetjes Nathalie & Co