J heeft al een hele tijd problemen met d’r teennagels. Ze zijn heel vormbaar en zacht, en breken dus geregeld af en nu heeft ze ook 2 gespleten teennagels! Wat kan ik daar mee doen? Iemand tips?
Gespleten teennagels
Ben ik ook even benieuwd naar. Mijn jongste zoontje heeft hier vanaf zijn geboorte ook al problemen mee. CB zei dat we hier niks aan konden doen, gaat vanzelf over. Het ene kindje heeft dat meer dan het andere. Heeft ook niks met voeding o.i.d. te maken.
Maar ben toch even benieuwd of er toch tips zijn om ze wat te versterken.
nou dames pippy heb ook van die wazige teennagels… vorige keer hing er een stukkie los aan de zijkant… helemaal tot aan de onderkant, en manlief is zo’n obsessieve friemelaar, aan bultjes , uitsteeksels en shit, dus die had het eraf gehaald… hele rooie teen da kind, velleke los… nou ja ik vond het behoorlijk zielig… papa spijt! maar goed, die teen is nu weer opgeknapt… ik heb er bioforce crema van doktervogel opgesmeert… (nou was het er vanzelf wel afgevallen hoor als papa nie had zitten pulken, maar dan nog voortaan heeft hij belooft overal vanaf te blijven ) volgens mij kan je er ook niks aan doen…
lekker van die tenen afblijven, misschien een pleistertje op de teen, maar ja volgens mij vinden ze da ook nie echt relaxt, anders van die lak die je nagel harder maakt… weet nie of da kan bij kleintjes, maar zag dat jada op de foto gelakte teentjes had, dus misschien is da wa !
Als nagels gespleten zijn, kan dat betekenen dat het nagelbed ergens beschadigd is. Zodra een nagelbed beschadigd is, blijven nagels altijd lelijk groeien. Komt nooit meer goed.
Gespleten nagels kunnen ook duiden op een schimmelinfectie (ook wel kalknagel genoemd). Dus als je het niet vertrouwt, even naar de huisarts. En goed na laten kijken of het een schimmelinfectie is (microscopisch onderzoek!).
Als het een schimmelinfectie is, niet alleen de nagels goed behandelen, ook sokken voortaan op minimaal 60 graden wassen en binnenkanten van schoenen met schimmeldodend poeder behandelen. Geen idee of dat bij jullie verkrijgbaar is.
Maar als je schoenen niet meebehandelt, is de kans groot dat de schimmelinfectie ooit weer opnieuw begint omdat er in de schoenen nog schimmelsporen zitten.
Groetekes, Sje
@ Sje, Ik snap wat je bedoelt. Ik vind het alleen vreemd dat het aan beide voetjes het kleine teentje is. Gewoon gespleten,! Alle nageltjes zijn heel zacht, en vormen zo om. Ik zie geen verharding, verdikking, kalknagel, geel etc! Maar gewoon door de midden, vreemd!
Als het verder een gezonde nagel lijkt, dan zou je dus denken dat het nagelbed beschadigd is of dat ze met die kleint teentjes (pinketeentjes noemen onze meiden dat. Haha!) zodanig onhandig in haar schoentjes zit of zodanig onhandig loopt dat die nageltjes steeds splijten.
Groetekes, Sje
Tja dat laatste zou best kunnen! Hahahah ja dames zijn grappig, haar teentjes zijn een beetje naar de zijkant gevallen (zo geboren, mijn ma noemt het monkey toes) hahahaha misschien dathet daar idd door komt, zal het eens in de gaten gaan houden, bedankt!