Hallo allemaal, ik heb een vraag.
Ik ben een thuisblijfmoeder en heb een zoontje van 13 maanden. Wij hebben net een huis gekocht dus mijn man is elke avond en in het weekend aan het klussen.
Hierdoor heb ik dus heel weinig tijd voor mezelf of eigenlijk helemaal niet. Nu merk ik dat ik heel gespannen word als mijn zoontje gaat slapen, hij is een goede slaper maar af en toe huilt hij natuurlijk wel eens in zijn bedje maar meestal niet langer dan 10 minuten. Maar als ik hem hoor huilen schiet ik helemaal in de stress, wonen nu ook in een flat dus je hoort hem ook altijd. Nu vroeg ik me af of andere moeders ook wel eens dit probleem hebben en of jullie tips hebben.
Alvast bedankt
Groetjes Inge
Gespannen gevoel
hoi inge welkom bij ikkeben.
ik heb dit heel erg gehad en nog steeds wel als ik zelf ook erg moe ben.
het werd gewoon teveel zeg maar, nu is het bij mij wel zo dat ik in een (niet eens zo’n heel zware) burn-out zat. nu ben ik daar nog niet klaar mee hoor maar zulk soort situaties werken dan behoorlijk op m’n zenuwen.
probeer echt zoveel mogelijk ontspanning voor jezelf te vinden en te nemen.
desnoods even een uurtje zodat je zelf even lekker met een boek op de bank of wat dan ook waar jij van kan ontspannen. deze tijd heb je gewoon nodig om op te kunnen laden. misschien dat je ouders of schoonouders hier en daar wat bij kunnen springen zodat ook jij aan je ontspanning toekomt.
of laat je man even lekker een wandelingetje maken met de kleine, even een uurtje eruit is voor je man ook lekker met al dat klussen, voor je zoontje gezond en voor jou even rustig.
zo heb ik ook mijn moment (is ook maar iets van 30 tot 45 minuten) elke dag wanneer mijn man thuiskomt van werken. hij gaat dan gelijk douchen, werkt namelijk in de bouw en neemt de kleine mop dan mee naar boven. ik blijf dan lekker even beneden en kan even bijkomen van de dag.
maar ook wanneer je zoontje slaapt moet (dat doe ik in ieder geval) je lekker even dat ene boek pakken wat je nog zo graag wil lezen. schoonmaken e.d. kan een andere keer ook nog wel.
probeer die momenten op te zoeken en geloof me er zijn er nog best wel wat!
je moet het jezelf ook gunnen.
succes ermee!
liefs,
Rinske
Nou, ik had dit vooral toen ze net geboren waren. Nu heb ik wel dat ik nog steeds lichter slaap dan voor ik kinderen kreeg. Ik word makkelijk wakker als ik wat hoor ( bijvoorbeeld buiten). Mijn tip is dan ook: doe oordopjes in! Ik heb nu altijd herriestoppers in als ik slaap. Je hoort dan niet alles, maar als je kindje huilt hoor je het wel ( dat wil je natuurlijk ook , want dan wil je meestal even checken of alles goed is). Ideaal vind ik het.
Verder denk ik als ik je verhaal zo lees dat je echt soms momentjes voor jezelf moet inbouwen, neem lekker een bad, maak een wandeling, ga koffie drinken met een vriendin, of wat dan ook. Je moet ook goed voor jezelf zorgen hoor!
groetjes