Geschrokken!

Dag lieve moeders,

Na een heerlijke vakantie weer helemaal terug en direct een spannend verhaal…

Vrijdag ging ik Nora verschonen en ze had een schone broek nodig, die onder in de commode liggen. Dus ik zoals altijd mn hand op haar been (ze zat) en door de knieen op zoek naar de goed broek. Neemt mevrouw toch ineens een snoekduik naar beneden!! Die hand op haar been haalde dus helemaal niets uit, omdat je niet snel genoeg kunt reageren als je dr niet ziet. Ik schrok me he-le-maal naar! Huilen huilen huilen (zij) en er zat bloed bij haar neus, ik shaken natuurlijk en haar knuffelen, troosten. Mn man was natuurlijk in twee tellen boven.

Ik voelde me echt heeeeel erg schuldig en voelde me helemaal een slechte moeder. Terwijl zij aan het huilen was, gekeken hoe ze reageerde als we haar neusje aanraakten en heel haar gezicht. Het bloed kwam gelukkig niet uit haar neus, maar er zit een schaaf op haar neusvleugel en aan de binnenkant van haar oogkas. Ze bleef maar huilen, dus toch de huisarts gebeld wat ik moet doen, of ik langs moest komen. Als ze niet anders reageerde dan normaal of heel suffig werd, hoefde ik niet te komen. Ze zei: Ze is gewoon erg geschrokken, en jij zo te horen ook!!

Ik vond het zó erg. Heel de dag ben je bezig je kindje voor de kleinste ongemakken te beschermen en dan laat je dr van de commode af vallen! Mn schoonmoeder had een paar maanden geleden gezegd: Die is zo bewegelijk, die valt nog wel een keer van de bank of de commode. Toen zei ik: Nou, echt niet als ik erbij ben! Dan had ik dus mis.

na een half uur was ze alleen nog wat snikkerig en wilde ze weer op pad (ze loopt helemaal zelf sinds een week of anderhalf) We hebben toen heel haar lijfje even nagekeken en daar werd ze alleen lacherig van… Toen heb ik even uitgesnikt bij mn man en ben ik even de paarden gaan voeren, dan ben ik wel een uurtje weg. Toen ik terug kwam, had ze net de slappe lach samen met mn man en was ze heel blij me weer te zien. Verder ook helemaal geen last meer van gehad, behalve dat ze nu een blauwe plek bij dr oog heeft en een korstje op dr neusvleugel…

Ondertussen voel ik me niet meer schuldig, dit soort dingen kunnen gewoon gebeuren, maar als ik iet uit de commode pak, zet ik Nora nu gewoon op de grond, dus die gaat dan lopen of spelen tot ik alles bij elkaar gepakt als ik dat nog niet heb gedaan en pas daarna gaat ze op de commode.

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, maar het was echt heel naar om mee te maken. gelukkig wel weer een wijze les uit getrokken…

Liefs. Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie

Meis wat rot en een wijze les voor ons allemaal… die kleintjes zijn sneller dan we denken… pff wat zal je geschrokken zijn! Gelukkig is het goed afgelopen!
lieve groetjes.

Lilypie
Lilypie

Ha! weer lekker terug van vakantie! Ik had jullie al gemist!

En wat een ritverhaal joh, dat Nora van de commode viel! Ik kan me voorstellen dat je flink bent geschrokken. Gelukkig was Nora na de val helemaal vrolijk en heeft ze er niet een hersenschudding ofzo aan overgehouden. Ik zou me ook schuldig voelen, maar dat hoeft echt niet! Bij mijn zus viel haar zoon van de commode en bij een vriendin viel haar kindje van de wasmachine (die diende als aankleedplek) keihard op de stenen vloer in de badkamer! Het kan elke moeder overkomen en het overkomt de meesten ook. Mij nog niet, klop, klop, maar Eva is zooooo wild met verschonen dat ik haar soms amper kan houden! Ik hou mijn hart vast…

Maar…wel erg goed dat Nora al zelf kan lopen! Eva kan dat nog niet, die kan net staan. Laat staan dat ze al rondom de tafel loopt OF helemaal los loopt! Goed hoor! Lijkt me zooooo leuk!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Kan me helemaal voorstellen dat je schrikt, maar je bent niet de eerst en zal ook echt niet de laatste zijn die dat overkomt, ze zijn zo vliegensvlug. Ik heb dylano nooit op de comode aan en uitgekleed omdat ik niet zo lang kan staan met me rug dus doe het altijd zittend op de bank en ook daar heeft hij al bijna een paar keer afgelegen, altijd nog net goed gegaan maar hij glibbert onder je handen vandaan. Is de bank als hij mocht vallen wel een stuk lager dan de comode maar ook dan kunnen ze verkeerd terecht komen. je moet minimaal 3 paar ogen hebben

het is goed afgelopen dus je eigen indd niet schuldig voelen

Liefs Michelle

Jeetje dat ik schrikken meid!! Dit kan ons allemaal overkomen. Ze maken soms zo’n onverwachte beweging. Gelukkig is het allemaal goed gekomen en was Nora het zelf snel vergeten!!

En inderdaad wat goed dat ze loopt. Dat is volgens mij echt snel. super hoor!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Jeetje wat naar voor jullie.

Kan me voorstellen hoe geschrokken je bent. Gelukkig is alles goed afgelopen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Pff… dat is inderdaad schrikken!
Ik moet zeggen dat ik ook mijn hart vasthoud!

Wel heel erg goed dat Nora loopt!! wees maar heel trots
Liefs, Anne

Lilypie

Dank voor de lieve reacties.

Zat nog wel te twijfelen of ik het nou zo out in the open op het forum moest gooien, maar het is gewoon gebeurd en misschien kan ik het zo bij iemand anders voorkomen. Ik dacht namelijk echt dat ik haar goed onder controle had, en dat bleek dus niet zo te zijn. Nou zijn waarschijnlijk niet alle babies/ kindjes zo bewegelijk als Nora en denken ze niet allemaal dat ze alles kunnen… :-S maar goed, beter te veel gezegd dan achteraf denken: had ik dat nou maar gedeeld.

En wat ik zei: Ik voel me er niet meer schuldig om, deed alles met de beste bedoelingen en het idee dat het veilig was. Nou helpt het wel dat er niets ergs is gebeurd. Ik had haar echt verkeerd ingeschat. Dan moet je ook de ballen hebben om het te vertellen, vind ik in elk geval.

En ja, ik ben heeel trots op mn kleine meid! Ze waggelt overal heen, gister in de dierentuin ook, zonder te kijken waar wij zijn, zo richting tijgers, welja! Geen moment uit het oog verliezen dus! Wel weer extra vermoeiend maar ook heeel leuk! De CB arts had niet eens ruimte om het in te vullen onder het jaar (als ik dan toch even mag opscheppen, neem ik het ervan!)

En ze zei vorige week voor het eerst mama, dat is dan weer niet bijster snel, maar ze zegt al maanden pappa, dus ik was wel even heel ontroerd toen ik de eerste echte mamma hoorde! Nu doet ze niet anders meer! Heel leuk!

Oh wat goed knap dat ze zelf loopt …( mmm wanneer zal Jurian dat gaan doen …) en dat ze al woordjes kan zeggen. Vind dat wel snel allemaal hoor… Jurian zegt alleen maar papapapapa en ligt lekker lui of als mama hem neer zet wil hij blijven zitten maar verder … NOTHING!! en die is toch wat ouder dan jouw lieve meiske!

Oh vergeet helemaal te reageren op de res van het verhaal. Vind het knap en goed dat je het er zo eerlijk op zet. Doe het nl zelf ook vaak op die manier… maar zal nu allerte zijn. En je reactie heel begrijpelijk…

Jurian was vorige week met mij naar opa en oma (verjaardag) toen zette opa hem tegen de tafel aan en dit ging goed (doet hij soms tijd goed) en opeens hoorde hij mij praten en wilde omkijken. Ik sta te ver weg om hem op te vangen en zie hem zo heel hard vallen. Meneer brulde gelijk… en mama trooste hem snel… maar toch… je voelt je dan wel slechte moeder. Andere kant … met vallen en opstaan worden ze groot!!

Jee, wat een schrik! Goed dat je het eerlijk zegt, het kan ons allemaal gebeuren tenslotte. Fijn dat Nora er niets aan heeft overgehouden en dat ze het zo goed doet!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi Liske,

Wat kan ik me voorstellen dat je geschrokken bent. Moest wel even slikken. Ik hou ook altijd Twans beentje vast als ik iets uit de commode moet pakken.
Ook eerst maar alles pakken en dan Twan op de commode leggen.
Gelukkig heeft je kleine er behalve behoorlijke schrik niks aan overgehouden, gebeurd je vast geen tweede keer.

Zo heb ik een keertje gehad dat Twan met de maxicosi is omgekieperd. Ik had hem in de maxicosi op het winkelwagentje gezet. Gaat altijd prima, maar als je een paaltje over het hoofd ziet niet. Hij kukkelde pardoes onderste boven. Het ging zo snel dat hij het vlgs. mij niet eens doorhad (in dit geval, gelukkig hij draagt een helmpje) . Ook zo geschrokken. Is er ook nog zo’n oude dame (die het voorval niet gezien had) in de winkel die zegt: Vind het maar gevaarlijk die dingen bovenop de winkelwagentjes! Poeh, was was ik pissed off zeg.

Zo hebben we allemaal wel eens wat.

Groetjes tamara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dat zal wel schrikken geweest zijn! Maar het kan idd iedereen overkomen, want Noa is vorige week nog van de bank gerold terwijl ik erbij zat! En het was huilen geblazen natuurlijk! Ze was vlug getroost, dat hielp me ook een beetje bij m’n schuldgevoel… In ieder geval, goed dat er niets ernstigs met Nora was hoor! En dat ze haar mama niet zo rap weer doet schrikken!