Geschrokken

Vandaag was het sinterklaasfeest op mijn werk voor de kleintjes. Max was er ook bij, maar helaas geef feest voor hem. Hij viel voorover met zijn flesje sap in zijn mond. Er was een hoop bloed te zien en hij was ontroostbaar, dus het duurde even voor ik doorhad dat hij een voortand miste. Voor alle zekerheid maar even langs de eerste hulp geweest om te kijken of de tand er helemaal uit was of misschien afgebroken. Maar de tand was er helemaal uit. Ik ben me echt rotgeschrokken en voel me nu vooral vreselijk schuldig. Vooral als hij nu lacht en in dat gat zie. Hij had zo’n mooie rij tandjes, ik vind het zo zonde. Iedereen zegt dat het gelukkig maar een melktand is, maar ja het duurt nog wel een jaartje of 8 voor daar weer een nieuwe tand komt. Ik vind het zo erg, maar Max is het alweer vergeten. Nu moet ik hem vannacht ieder uur wakker maken voor het geval hij een hersenschuddig heeft door de val. Maar hij is gelukkig verder weer helemaal zichzelf.

Miriam, moeder van Max

Jeee, wat zal je geschrokken zijn zeg!!!
Ik hoop dat hij dan in ieder geval verder geen hersenschudding heeft o.i.d.

Wat betreft dat voortandje: ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt als een stekker!!

Maarre…“schrale troost”: er is hier nog zo’n onfortuinlijk ukkie op het forum die een voortandje moet missen.
Als ik het goed onthouden heb is het Roy van Tries.

Nou, heel veel sterkte, vooral ook vannacht, want dat zal best pittig zijn, ieder uur je bed uit.

Ik hoop echt dat het verder meevalt met Max!
Geef hem maar een dikke knuffel!

Groetjes, mamma van Stephan

Zo dat is zeker schrikken.
Nou sterkte vannacht met wakker maken.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Dat is schrikken zeg meid
Heel veel sterkte voor vannacht
Groetjes Heleen mama van Robin

We hoeven hem maar tot 12 uur wakker te maken. Daarna mogen we hem laten slapen. Dus dat valt weer mee.

Miriam, moeder van Max

Oooh, dat is nog op te brengen gelukkig!

Ach zo leuk was het feestje niet hoorde ik later, want sinterklaas kwam niet opdagen.

Miriam, moeder van Max

Miriam, verschikkelijk, tijd terug had ik het met Roy, alleen bij hem was ie er niet helemaal uit maar moest getrokken worden bij de tandarts… Maar pffff de schrik zit er de eerste tijd in, en je kan opmerkingen krijgen, maar je komt er over heen straks valt het niet gelijk meer op, je went er aan… Pfff meis kan je heel goed begrijpen

Hopelijk heeft ie verder niks

sterkte

Tries

Liefs Tries

Dat zal helemaal wel een drama geweest zijn als de tand nog getrokken moest worden. Ik was er ook even bang voor dat de tand was afgebroken en dat de restanten er alsnog uit moesten. Maar de tand is er echt helemaal uit. Ik vraag me af of de andere tanden dan meer ruimte in gaan nemen waardoor je niet meer echt een groot gat ziet.

Miriam, moeder van Max

Nee, mijn tandarts zei het kan langer duren voor die tand door komt! dan normaal!
maar dat het verder geen schade zal geven!

Tries

Liefs Tries

Ok, maar het blijft wel een gat dus. Ik moet volgende week toch naar de tandarts dus ik het zal het meteen even vragen.

Miriam, moeder van Max

Zo, die val was niet mis, zeg!
Kan me voorstellen dat jullie je rotgeschrokken zijn.

Hoe is het vannacht gegaan? Alles goed?

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Max is de nacht goed doorgekomen. Hij is het hele voorval alweer vergeten en eet en drinkt zoals altijd. Dus hij lijkt er geen pijn aan te hebben. Hij is er weer helemaal overheen, alleen ik nog niet. Ik vind het ook zo zonde van de tand.

Miriam, moeder van Max

Het is inderdaad balen van die tand (maar ook weer een typische jeugdherinnering om na te vertellen), maar dat durfde ik niet eerder te zeggen voordat ik hoorde dat ie de nacht goed was doorgekomen. Je moet er toch niet aandenken dat zo’n valpartijtje desastreuzere gevolgen heeft…

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

nou, “gelukkig dus alleen die tand” en verder geen gevolgen. maar schrikken is zoiets wel zeg!
en idd nu een hele tijd een gat, kan me voorstellen dat je baalt.
gelukkig geen gevolgen voor het echte gebit.

Jeetje zeg ! Wat zul je geschrokken zijn. Jammer van zijn mooie tandje, is dan wel niet zijn grote gebit maar dan is het toch jammer de komende 8 jaar he.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Het leek allemaal goed geheeld en zag er van het weekend wel goed uit. Maar vandaag zeiden ze op het kinderdagverblijf dat ze het idee hadden dat er nog een stuk tand zat. Wij vanavond kijken (met enige moeite) en inderdaad, er is nog een heel stuk tand te zien. Ik ga morgen maar even de tandarts bellen, maar ik word niet vrolijk bij het idee dat er nog een stuk tand uit moet. Ik snap ook niet dat ze dat niet gezien hebben bij de eerste hulp. Het tandje krijgt dus nog een staartje.

Miriam, moeder van Max

Hè, wat vervelend nou!
Sterkte en laat je ons weten hoe het verder gaat?

Vandaag even de tandarts gebeld en die was van mening dat we de tand of de restanten van de tand lekker moeten laten zitten. Zolang hij er geen last van heeft zit het niet in de weg en een kind van deze leeftijd is nog niet echt te behandelen bij de tandarts. Valt weer mee dus. Hij heeft er inderdaad geen last van want hij eet en drinkt goed en is gewoon zijn eigen vrolijke zelf.

Miriam, moeder van Max

boem deja vu vandaag dus met sofie he…

nou ben blij dat max er geen last meer van heeft , ikke wel destemeer zelfs

groetjes Kim, mama van

en