Geschrokken! Jenthe van commode gevallen! Update

Is gisteravond mijn ergste nachtmerrie uitgekomen zeg: Jenthe is van de commode gevallen!!!

Ik ben haar broek aan het uitrekken, voel haar aan mijn mouw trekken van mijn linkerarm, ik kijk naar haar en zie haar zo tussen mijn arm door heen vallen!
Ik kon haar val nog redelijk breken waardoor ze niet helemaal op de grond viel, maar wel de grond raakte met de linkerkant van haar hoofdje.
Mijn god zeg, ik schrok me kapot! Ik stond er gewoon voor! Ik was niet weg, niks! En dat dan toch gebeurt, brrr…

Ze begon gelukkig meteen te huilen, hartverscheurend natuurlijk. Ik haar gelijk nagekeken op bloed en gebroken botten of zo. Maar afgezien van een klein rood plekje op haar hoofd, wel vlak naast de fontanel, kon ik niets vinden.
De huisartsenpost gebeld en na haar fles mochten we meteen komen, want mevrouw had natuurlijk wel trek gekregen van de val.
Ze is meteen nagekeken en ze vonden haar er goed uitzien en ze was vrolijk! Alle verpleegkundigen en artsen kregen een lach! En het waren onwijs lieve artsen, zeiden steeds weer dat ik er niets aan kon doen en dat ze absoluut niet dachten aan kindermishandeling ( daar was ik bang voor). Ze vonden de interactie tussen mij en Jenthe heel erg leuk en aangezien ik helemaal in tranen en overstuur daar aankwam zei hen genoeg…

Toch voor de zekerheid een wekadvies a 1 uur meegekregen en dat deed ze hartstikke goed, iedere keer na het goed wakker maken sliep ze weer als een blok. Hoezo veerkracht?!

En vandaag is gewoon weer haar eigen vrolijke zelf!
En ik? Tja, schuldgevoel zal wel slijten hoop ik…
Ik zou ook echt niet weten hoe ik het anders zou moeten doen. Misschien een rekje plaatsen op de commode, aan de open kant.

Gewijzigd door - MarMama op 07 Dec 2011 09:54:43

Och jee, heftig. Dat soort dingen gebeuren inderdaad, hoe stom je dat zelf ook vindt. Hier is Erik twee (!) keer van het bed gevallen toen hij kleiner was, hoe dom ik me toen voelde kan ik niet beschrijven Gelukkig is met Jenthe alles goed!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Pffff…schrikken zeg!
Fijn dat alles goed is.

Groetekes, Sje

Ik kan me indenken dat je zeer geschrokken was. Fijn dat alles goed is

Lilypie First Birthday tickers

Ik las het al op je hyves maar daar stond niet het hele verhaal. Jeetje joh dat het voor je neus gebeurde! Voel je absoluut niet schuldig, hoe moeilijk ook Jij hebt haar er niet af geduwd en je probeerde haar te vangen maar het gaat gewoon zo snel!
Zo is Sylvie toen ze kleiner was een keer van de bank af gevallen met haar achterhoofd op de tafel. Ook voor mijn neus en ook ik vond het verschrikkelijk.
Gelukkig is met Jenthe alles goed en jij bekomt heus ook wel weer

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Oef wat zul je geschrokken zijn. Gelukkig dat alles goed is.
liefs Annelies

Ik kan me goed voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent. Ik had het op je fb gelezen, maar daar stond idd niet bij hoe het gebeurd is. Voel je idd niet schuldig hoe lastig ook. Dit soort dingen gebeuren helaas soms zo snel terwijl je erbij stond. Ik vind het een ander verhaal als je weg was gelopen ofzo, maar dat was niet zo.

Tim is toen hij klein was een keer van ons bed gevallen. Daar voelde ik me ook erg schuldig over. Dus ik begrijp je goed, maar je kunt er in dit geval niks aan doen. Gelukkig dat alles goed afgelopen is.

Groetjes,
Sandra

Thanx voor jullie lieve reacties allemaal!

Het schuldgevoel is al een stuk minder, ik heb al gemerkt dat ik er echt niets aan kon doen.

Helaas ging het gistermiddag plotseling een stuk minder goed met Jenthe.
Ze begon ontzettend met braken, alles kwam eruit en ze had vanaf 3 uur 's middags tot 8 uur 's avonds maar 100 ml binnen gehouden ongeveer.
Dus wilde ze Jenthe weer zien op de huisartsenpost…

Bij onderzoek bleek haar buikje erg gevoelig te zijn, en aangezien ze daar de huisarts onder spuugde… Na overleg met de kinderarts en een volle kinderafdeling mochten we haar weer mee naar huis nemen. Er blijkt een maag-darmvirus te heersen en ze denken dat ze dat heeft.
Het heeft dus niets met de val te maken.
Als de kinderafdeling niet vol was geweest hadden ze haar voor de zekerheid wel op laten nemen maar omdat ik verpleegkundige ben en Jenthe verder vrolijk was mocht ze mee naar huis.
De kinderarts heeft zelf overlegd met mij hoor, en ik voelde me er ook goed bij.

Vanmiddag komt de mijn eigen huisarts hier even langs om te kijken hoe het met Jenthe gaat, aangezien die kleintjes snel uitdrogen.
Tot nu toe heeft maar 1x gebraakt en dat was de pap die eruit kwam. Dus geef ik haar nu ieder uur 80 ml melk, en dat lijkt goed te gaan!

Kortom, ik hoef die huisartsenpost voorlopig niet meer te zien!

veel beterschap met Jenthe. Hopelijk word de rest van de familie niet ziek.

En ik hoop voor jullie dat je niet meer naar de huisartsen post hoef te gaan

Groetjes Corina

nounou je krijgt het wel voor je kiezen zeg. Alles tegelijk. Gelukkig lijkt het beter te gaan. Ik wilde nog zeggen dat ik Yenthe een enorm mooie naam vind.
veel sterkte!
liefs annelies

Och jeetje dat er ook nog bij… Heel veel sterkte en beterschap!!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Gelukkig gaat het allemaal alweer een stuk beter met Jenthe!

Vast voedsel blijft er nog niet in, maar melk wel. Dus dat krijgt ze nu in overvloede!
Gister overdag in totaal maar 3x gebraakt, bij mij haar pap van 's ochtends en 's middags vond schoonmama het toch nodig om haar fruithap en avondeten te geven… Dat ging dus mis, die kwamen er net zo hard weer uit!
En ik heb het haar nog zo verteld! Maar goed, wie niet horen wil… Moet maar schoonmaken, in dit geval!
Maar vond het wel zielig voor Jenthe… Mijn man is dan ook flink boos geworden op zij mama! En ze mag vandaag dan ook niet oppassen, mijn blijft thuis om haar in de gaten te houden.

De huisarts vond Jenthe er goed uitzien, en ze maakte zich geen zorgen. Ook de kinderarts heeft nog even gebeld hoe het ging, vond ik erg aardig!

Dus al met al gaat het redelijk, wilde ik jullie toch even laten weten!

Oefff kan me voorstellen dat je daar even flink van geschrokken bent! Maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Sneu dat Jenthe er meteen een buikgriepvirus achteraan heeft gekregen maar in je verhalen lees ik dat ook dat alweer wat beter gaat, gelukkig!

Beterschap voor je kleine meid,
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers