Is gisteravond mijn ergste nachtmerrie uitgekomen zeg: Jenthe is van de commode gevallen!!!
Ik ben haar broek aan het uitrekken, voel haar aan mijn mouw trekken van mijn linkerarm, ik kijk naar haar en zie haar zo tussen mijn arm door heen vallen!
Ik kon haar val nog redelijk breken waardoor ze niet helemaal op de grond viel, maar wel de grond raakte met de linkerkant van haar hoofdje.
Mijn god zeg, ik schrok me kapot! Ik stond er gewoon voor! Ik was niet weg, niks! En dat dan toch gebeurt, brrr…
Ze begon gelukkig meteen te huilen, hartverscheurend natuurlijk. Ik haar gelijk nagekeken op bloed en gebroken botten of zo. Maar afgezien van een klein rood plekje op haar hoofd, wel vlak naast de fontanel, kon ik niets vinden.
De huisartsenpost gebeld en na haar fles mochten we meteen komen, want mevrouw had natuurlijk wel trek gekregen van de val.
Ze is meteen nagekeken en ze vonden haar er goed uitzien en ze was vrolijk! Alle verpleegkundigen en artsen kregen een lach! En het waren onwijs lieve artsen, zeiden steeds weer dat ik er niets aan kon doen en dat ze absoluut niet dachten aan kindermishandeling ( daar was ik bang voor). Ze vonden de interactie tussen mij en Jenthe heel erg leuk en aangezien ik helemaal in tranen en overstuur daar aankwam zei hen genoeg…
Toch voor de zekerheid een wekadvies a 1 uur meegekregen en dat deed ze hartstikke goed, iedere keer na het goed wakker maken sliep ze weer als een blok. Hoezo veerkracht?!
En vandaag is gewoon weer haar eigen vrolijke zelf!
En ik? Tja, schuldgevoel zal wel slijten hoop ik…
Ik zou ook echt niet weten hoe ik het anders zou moeten doen. Misschien een rekje plaatsen op de commode, aan de open kant.
Gewijzigd door - MarMama op 07 Dec 2011 09:54:43