Even een snel vraagje; bieden jullie je kind gericht speelgoed aan of laat je ze zelf uitkiezen. Wij hebben een speelgoed mand en de kleine haalt daar zelf spul uit om mee te spelen; maar het is vaak hetzelfde. Zouden jullie dat gewoon zo laten? Of zou je meer gerichter dingen gaan aanbieden; zoals vandaag gaan we knutselen, en de volgende dag rolspelen? Haar dingen komen vaak wel op hezelfde neer; ze heeft een elastiek ( om mee te elastieken met vriendinnen) vind ze helemaal geweldig, ook haar bal is een succes, af en toe lego, maar bepaalde dingen worden amper of helemaal niet gebruikt!
Gericht speelgoed aanbieden?
Je kan proberen om het samen een keer te pakken en er wat mee te doen.
Misschien weet ze niet goed wat ze ermee moet, en pakt ze het daarom niet.
Bijvoorbeeld: Seth had een pop gekregen voor zijn eerste verjaardag, nou hij heeft er ongeveer 3x mee gespeeld.
Nu krijgt hij tegen zijn verjaardag een neefje, dus ben ik dat hem uit gaan leggen met de pop, en nu gaat er geen dag voorbij zonder de pop, haha.
Maar meestal kiest hij ook zelf hier. Als ik dan een keer iets anders met hem doe, heb ik grote kans dat hij dat de volgende keer pakt om mee te spelen.
Gewoon even uitproberen dus.
Liefs, Anne
Hier laat ik haar ook kiezen. Op het kdv moet ze al genoeg in projectjes zeg maar dus thuis eigen keuze. Soms stuur ik haar wel eens maar meestal kiest ze zelf.
Groetjes,
Michèle
ik verwissel elke twee weken het speelgoed uit de speelgoedkist
waar ze twee weken mee hebben gespeeld gaat na zolder en wissel het weer om met ander speelgoed zo blijft alles leuk en nieuw
mischien dat ze zo anderen dingen gaat ondekken
moet wel zeggen bijna alle kinderen hebben wel lievelingsspeelgoed wat hun voorkeur na uit gaat
Ik geef Tim nooit speelgoed. Hij gaat altijd zijn eigen gang en zoekt zelf iets uit de kist waar hij mee wil spelen. Het ene pakt hij idd vaker dan het andere, maar dat vind ik geen probleem. En soms zijn het ook weer fases, dat hij dan weer eens vaker met het een speelt en dan weer eens vaker met het ander.
Groetjes,
Sandra