Geplast in het verkeerde potje!

Joey is nu echt zindelijk aan het worden. Alleen snachts heeft hij nog een luier aan. Als we weg gaan een onderbroek en gewone broek, maar thuis loopt hij het liefst in z’n blote billen.
Gisteren was hij even boven wat pakken toen ik hem hoorde roepen dat hij geplast had! Er is boven geen potje, dus ik zag me het tapijt al schoonmaken. Maar boven aangekomen liet hij trots de stapelbeker (speelgoed) zien met zijn plasje er in:D Whahaha is natuurlijk niet de bedoeling, maar ik vond het wel een creatieve oplossing voor zijn probleempje

Groetjes Anouk

Hihi, die Joey!

Wel knap dat hij bedacht had dat het toch maar ergens in moest

Liefs, Anne

geeft toch aan dat hij al zindelijk is. netjes hoor.

Groetjes,

Michèle

Hihi wat een schatje Nou ja beter in zn speelgoed dan op het tapijt

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Wat goed!!!

Hahaha! Wat slim van hem!
Dan hoef je iig overdag niet echt meer bang te zijn dat hij nat word, als hij zelf al een oplossing zoekt.

Lilypie First Birthday tickers

Whahaha, wat een slim ventje!

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hihi… SUPER!!!

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hihi erg grappig en heel vinding rijk van hem.

Groetjes,
Sandra

Haha Geweldig!!!
Wat een schat, hoef jij niet te dweilen…

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Haha ja ik vond het ook grappig, en dan dat trotse koppie er bij
Maar ehh… hoe doen jullie dat? Boven ook een potje neer zetten? (als je net als ik geen wc boven hebt) of leren wat langer op te kunnen houden en naar beneden gaan voor een plasje? Joey kan op zich best goed ophouden al, hij kan vanuit de tuin naar binnen komen om te zeggen dat hij moet, en dan ook nog eerst zijn broek en onderbroek uit krijgen…

En dan gelijk nog iets… Hij slaapt nog steeds in een ledikant… Hij zou volgens mij ook snachts al wel zindelijk kunnen zijn, want hij is meestal al een dik half uur wakker als ik hem er uit haal, en dan zegt hij ook dat hij een plasje in de luier heeft gedaan… Als ik hem dus direct als hij wakker word uit bed haal om op het potje te zetten, dan moet dat denk ik wel goed gaan… (er zit dan ook echt maar een klein plasje in de luier, hij roept mij alleen niet eerder, want hij vind het fijn om nog een tijdje rustig wakker te worden als hij net wakker is)
Maar hoe gaat het dan snachts? Moet ik om deze reden dan nu aan een groot bed gaan denken? zodat hij zelf op het potje kan gaan, of anders naar mij kan komen om te zeggen dat hij moet? Of zijn er wel meer zindelijke kindjes die nog in een ledikant slapen?

Groetjes Anouk

Geweldig !!
misschien moet je boven ook maar een potje neerzetten

Als ik je verhaal zo lees begrijp ik dat hij altijd op het potje gaat? Ik zou hem proberen zoveel mogelijk op de wc te laten plassen en poepen. Ik weet niet of hij ergens anders al plast/poept. Maar vaak gaat dat makkelijker als hij thuis al op de wc plast ipv het potje. Probeer gewoon of hij het red om beneden naar de wc te laten gaan. Is dit nog niet zo dan zou ik boven het potje gebruiken en beneden de wc.

Als hij er aan toe is om zindelijk te zijn dan denk ik dat hij s’nachts gaat roepen dat hij moet plassen. Dus dat het niet uitmaakt of hij een gewoon bed of een ledikant heeft. Tenminste ik weet niet hoe anderen dat ervaren, maar dat is mijn ervaring. Sinds we bij Tim overdag de luier weglaten is hij s’nachts ook zindelijk. Ik was helemaal verbaasd, want hij draagt nog gewoon een luier s’nachts. Maar toch roept hij dat hij moet plassen. Hij komt niet zelf zijn bed uit, maar roept heel hard dat hij moet plassen en wacht dan tot ik op zijn kamer ben en dan gaan we samen naar de wc.

Wij hebben overigens wel wc boven, dus ervaring heb ik niet met alleen beneden een wc.

Groetjes,
Sandra

Wij hadden beneden wc met verkleiner en boven een potje. Maar ik moet er wel bij zeggen dat wij beneden ook nog een potje hadden voor als papa bijv. erg lang op het toilet zat en ons zoontje het niet meer op kon houden.

Dat zindelijk worden 's nachts komt inderdaad vanzelf. De onze was met 2 zindelijk overdag, maar de nachten nog niet helemaal. Ook hij vond het altijd heerlijk om nog een half uur (of langer) te kletsen met zijn knuffels en riep dus niet als hij moest plassen. Ik ben er wel eens heen gegaan om hem te laten plassen als hij net wakker was. Hij was toen nog droog. Maar dat heb ik maar één keer gedaan, want hij werd me toch chagrijnig! Zijn hele ochtendritme had ik verstoord… Op een gegeven moment bleef hij gewoon droog en riep hij als hij moest plassen, net als Tim dus eigenlijk. Ik zou zeggen: lekker even laten gaan zoals het gaat, want hij doet het al heel goed!

hahaha geweldig! ik vind het zeker een geweldig alternatief (in peuters inzicht) hoe bedenken ze het he!

quote:
Haha ja ik vond het ook grappig, en dan dat trotse koppie er bij Maar ehh... hoe doen jullie dat? Boven ook een potje neer zetten? (als je net als ik geen wc boven hebt) of leren wat langer op te kunnen houden en naar beneden gaan voor een plasje? Joey kan op zich best goed ophouden al, hij kan vanuit de tuin naar binnen komen om te zeggen dat hij moet, en dan ook nog eerst zijn broek en onderbroek uit krijgen...

En dan gelijk nog iets… Hij slaapt nog steeds in een ledikant… Hij zou volgens mij ook snachts al wel zindelijk kunnen zijn, want hij is meestal al een dik half uur wakker als ik hem er uit haal, en dan zegt hij ook dat hij een plasje in de luier heeft gedaan… Als ik hem dus direct als hij wakker word uit bed haal om op het potje te zetten, dan moet dat denk ik wel goed gaan… (er zit dan ook echt maar een klein plasje in de luier, hij roept mij alleen niet eerder, want hij vind het fijn om nog een tijdje rustig wakker te worden als hij net wakker is)
Maar hoe gaat het dan snachts? Moet ik om deze reden dan nu aan een groot bed gaan denken? zodat hij zelf op het potje kan gaan, of anders naar mij kan komen om te zeggen dat hij moet? Of zijn er wel meer zindelijke kindjes die nog in een ledikant slapen?

Groetjes Anouk

Kwa leeftijd kan hij ook al prima in een groot bed slapen hoor,
dus laat je niet tegenhouden
Potje naast bed, en je hebt er 's nachts/'s morgens geen omkijken meer naar.

Als tussenoplossing zou je ook kunnen kijken of het ledikant misschien
zonder 1 zijkant kan, of dat je een zijkant kunt vervangen door een plank/balk, zodat hij z’n bed zelf uit kan.

M.