Eva eet graag. prima natuurlijk. Maar ze lijkt wel geobsedeerd door eten! Voor ze gaat slapen vraagt papa wat we morgen gaan doen. Dan roept ze: pap eten! Het eerste wat ze zegt met opstaan is: pap eten! Ze heeft de pap nog niet op, of ze schooit bij ons alweer om een broodkorstje of een hap yoghurt. Om 09.00 uur vraagt ze al om een koekje, wat ik haar geef tegen 09.30 uur. Ze is gek op die Café Noir-tjes, die zijn misschien niet zo slecht als koeken met chocola? Als ze die op heeft, is ze alweer bezig met boterhammen eten. Ze eet er altijd 2 en soms zelfs 3. Het liefst met pasta of pindakaas, wat ik niet goed vind. Ze eet vaak zoet op het kdv en bij mij dus hartig. 's Middags zeurt ze iets minder om eten, maar ze is wel altijd heel blij als we 's avonds weer gaan eten. Ze vraagt echt altijd om meer en wil met vla bv altijd 2x opscheppen. Nou doe ik er de 1e keer weinig in en de 2e keer ook, dus ze heeft dan toch 1 portie, maar dat hoort er voor haar nu bij, dat het 2x opscheppen is…Raar.
Is het normaal dat ze zo enorm bezig is met eten? Het lijkt onderhand alsof alles alleen maar om eten en snoepen draait! En hoe streng zijn jullie met snoepen? Hier krijgt ze 's ochtends dus een koekje (bv Dorakoekje/Café Noir-tje) en 's middags iets van een cracker of een soepstengel. Ze krijgt bij het kdv zoet op het brood en hier óf hartig óf af en toe pindakaas. Ze drinkt diksap. Als we bij oma zijn krijgt ze soms chips, maar thuis nooit. Ze snaait wel veel tussendoor weg, zoals een hapje yoghurt hier of een broodkorstje daar…En natuurlijk een kaasje hier en een worstje daar in de winkel…Zo krijgt ze best veel binnen? Wat is dan TE? Ik vind dat moeilijk te bepalen! Ze weegt maar 12 kg (nét) en is niet dik ofzo, maar ik wil niet dat ze echt zo’n vreetmachientje wordt…
Groetjes Rainbow, trotse mama