Geobsedeerd door eten (wat is te veel?)

Eva eet graag. prima natuurlijk. Maar ze lijkt wel geobsedeerd door eten! Voor ze gaat slapen vraagt papa wat we morgen gaan doen. Dan roept ze: pap eten! Het eerste wat ze zegt met opstaan is: pap eten! Ze heeft de pap nog niet op, of ze schooit bij ons alweer om een broodkorstje of een hap yoghurt. Om 09.00 uur vraagt ze al om een koekje, wat ik haar geef tegen 09.30 uur. Ze is gek op die Café Noir-tjes, die zijn misschien niet zo slecht als koeken met chocola? Als ze die op heeft, is ze alweer bezig met boterhammen eten. Ze eet er altijd 2 en soms zelfs 3. Het liefst met pasta of pindakaas, wat ik niet goed vind. Ze eet vaak zoet op het kdv en bij mij dus hartig. 's Middags zeurt ze iets minder om eten, maar ze is wel altijd heel blij als we 's avonds weer gaan eten. Ze vraagt echt altijd om meer en wil met vla bv altijd 2x opscheppen. Nou doe ik er de 1e keer weinig in en de 2e keer ook, dus ze heeft dan toch 1 portie, maar dat hoort er voor haar nu bij, dat het 2x opscheppen is…Raar.

Is het normaal dat ze zo enorm bezig is met eten? Het lijkt onderhand alsof alles alleen maar om eten en snoepen draait! En hoe streng zijn jullie met snoepen? Hier krijgt ze 's ochtends dus een koekje (bv Dorakoekje/Café Noir-tje) en 's middags iets van een cracker of een soepstengel. Ze krijgt bij het kdv zoet op het brood en hier óf hartig óf af en toe pindakaas. Ze drinkt diksap. Als we bij oma zijn krijgt ze soms chips, maar thuis nooit. Ze snaait wel veel tussendoor weg, zoals een hapje yoghurt hier of een broodkorstje daar…En natuurlijk een kaasje hier en een worstje daar in de winkel…Zo krijgt ze best veel binnen? Wat is dan TE? Ik vind dat moeilijk te bepalen! Ze weegt maar 12 kg (nét) en is niet dik ofzo, maar ik wil niet dat ze echt zo’n vreetmachientje wordt…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Klinkt helemaal zo gek nog niet hoor.
Hylke at rond die leeftijd ook ongeveer zoveel.

En ja, natuurlijk proberen ze alles bij elkaar te snaaien
wat er te krijgen is.
Maar dat is niet erg, en ze hebben het op zich wel nodig.
Hylke is een paar maand daarna opeens een stuk minder gaan
eten. Hoeveelheden bedoel ik dan, niet dat ie kieskeuriger werd.
Ik denk dat het zichzelf allemaal wel regelt en bijstuurt als het nodig is.

M.

Hmmm lijkt Jasper wel!
Die kan ook de hele dag door wel eten, alsof ie geen rem heeft…
Ik ben wel een beetje streng voor wat betreft het snaaien, maar hij krijgt natuurlijk volop kansen bij de oma’s… En hij hoeft bij iemand maar 1x de kast met koekjes gezien te hebben, bij ons tweede bezoekje staat ie precies voor de goede kast en vraagt met z’n onschuldige gezichtje ‘koekie?’
Maar als ik je verhaal zo lees is Eva er vooral heel erg mee bezig maar krijgt ze uiteindelijk normale porties en helemaal niet overdreven veel.
En gezien haar gewicht zou ik me er echt geen zorgen over maken! (jasper is al bijna een kilo zwaarder terwijl hij een stuk jonger is…) Wel inderdaad je grenzen bewaken en consequent hierin blijven, als jij vind dat het genoeg is geweest dan is het ook genoeg.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

nee ik herken het wel rico heeft het momenteel ook en een maand of anderhalf geleden ook. daarna werd hij wel ziek trouwens, en ook na zijn ziek zijn at ie weer behoorlijk (groei spurtje?) nu heeft hij het dus ook en als ik het genoeg vind vind ik het genoeg.
maar menertje had toen stiekum toch nog wat gevonden en daarna was het dus kotsen. tja eigen schuld dikke bult
maar dat obsesieve herken ik ook wel, rico heeft dat niet alleen met eten, het is elkekeer wat anders.
bij elk nieuw ding… daar kan ie dan echt de hele dag om zeuren. zo heeft ie nu de glijbaan uitgevonden en de schommel (vond hijv oorheen heel erg eng)
en dan is het de HEEEEEEEELE dag (ja echt!!!) MAMA WIL NAAR DE SNEEUW MAN TOE (sneeuwman is glijbaan… don’t ask me why)
of: mama wil GOMMELEN… MAMA MEE MAMA MEE GOMMELEN!
en ook het potje is weer helemaal in; MAMA MOET PASJE DOEN!!
haha… en dat moet hij dan nadat hij geplast heeft WEER, en WEER.
wil stickers hebbuhh!
(en maar kleine drupjes doen)
enfin ik ga teveel off topic…
wat is teveel vroeg je… tja dat weet ik eigenlijk niet precies.
maar als rico het 1 op heeft en het ander alweer wil en daarna WEER iets wil en WEER… ja op den duur houdt het natuurlijk op.

Morgan heeft ook die vreet momenten al moet ik wel bekennen die vraagt echt om een boterham en dan wel met hartig. Hier doe ik eigenlijk kwa beleg niet moeilijk of het zoet of hartig is omdat ze heel vaak zo plakjes worst en kaas eet. Snoepen is niet zo hier maar wel veel fruit he en soms koekjes.

Groetjes,

Michèle

Aaron is ook zo hoor!
Die kan / wil ook de hele dag door iets hebben.
Knijpfruitjes/koekjes/kwark…een klein snoepje…(hij vind snoep niet zo erg lekker)
Boterhammen eet ie soms 2/3 en soms maar een halve…hij mag eten wat ie wil.
Hij eet meestal pindakaas/stroop of chocopasta en dan nog een plak kaas en/of nog 3-4 plakjes worst.
Hij lust heel graag kwark.
Aaron lust geen friet en pannekoeken vind ie ook maar mwah!

Denk dat deze leeftijd gewoon wat meer eetlust met zich meebrengt…ze zijn ook de gehele dag in touw!

Gr, Danielle

Goh wat hebben jullie goede eters Hier gaat er momenteel alles met moeite in (behalve snoep maar daar trap ik niet in )Dus denk lekker laten doen, word vanzelf wel minder. En ze kan het hebben.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers