Genoeg?

mijn dochtertje van 12 weken drinkt 5 a 6 keer per dag ongeveer 130ml. ze wil gewoon niet meer drinken. ik heb een 1-2-3speen geprobeerd maar toen was het flesje na 1 minuut al bijna leeg op stand 1!! ik dacht wat wordt ie toch licht…
toen had ze wel 140ml op maar ze wist niet wat er gebeurde en was overstuur omdat ze nog wilde drinken maar al zoveel binnen had. Ze drinkt om 7, 10, 15, 18, en 21:00. ze slaapt sinds 2 dagen door 's nachts (ze kwam normaal om 21:30 laatste voeding, toen 05:00 en toen 09:00 en weer om de 3 uur ongeveer).
Ze krijgt dus ongeveer 600 of 720 binnen maar meestal maar 600ml. is dit genoeg voor een baby van 12 weken?

ze krijgt trouwens ook al een tandje maar kan de bijtring nog niet goed vasthouden en bijt dus op mij! dat vind ik niet erg maar ik kan natuurlijk niet de hele dag mijn hand aan haar geven ':-p weten jullie iets?
en wanneer mag je beginnen met fruithapjes?
ze weegt nl. ongever 5,5 kilo en ze zeggen dat ze 835ml moet krijgen maar krijgt maar 600-700 ong. en misschien dat ze dan wat meer binnenkrijgt als ik haar fruithapjes ofzo geef?

hai hai,

Ik maakte me ook altijd heel veel zorgen of mijn dochtertje genoeg binnen kreeg. Zei is nu 5 en een halve maand. Zei krijgt nu ongeveer 600 cc vocht binnen over de dag. Dit is inclusief fruithap en groentehap.
Ze zeggen dat ze minmaal 500 cc vocht moet binnen krijgen op een dag.
Ze ligt nu ook in het ziekenhuis omdat ze zo weinig dronk, maar als een kindje goed aankomt en niet afvalt dan is het prima. Daimy heeft heel weinig nodig en wil ook gewoon niet meer, soms maar 500 op een dag. Ze weegt nu 5350 gram dus absoluut geen dikke baby.
Vanaf 4 maanden kan je beginnen met fruithap, ze adviseren om te wachten tot 6 maanden vanwege de darmen. Zelf ben ik na 3 en halve maand met een paar hapjes begonnen. Had het idee dat ze er wel aan toe was.

Zelf heb ik ook alle spenen geprobeerd die er bestaan en heb nu de dr brown speen, ben er erg tevreden over.

Liefs mama van daimy

Bedankt voor je reactie,
wat erg van je dochtertje, doet ze het nu wel beter?
heb trouwens niet het idee dat ze afvalt, wordt steeds zwaarder (dat vertelt mijn arm me tenminste )
vrijdag moet ze toch voor haar 2e spuitje naar het cb, dan weet ik hoeveel ze is aangekomen

sterkte met je kleine meid!