Genoeg vocht?

hallo

ik was even benieuwd of mijn dochter van 6 maanden wel genoeg vocht binne n krijgt en hoeveel jullie kindjes krijgen\drinken.

mijn dochter begint om half 7 met 200 cc opvolgmelk met 2 schepjes nutrix
dan om 10:00 uur een groot potje fruit.
om half 2 fles 200 cc
tegen 4 uur half potje groente
en rond 7 uur half 8 een fles van 200 cc met nutrix .
tussendoor wil ze niet echt drinken ze vind die sapjes niet echt lekker .
ik twijfel nu enorm of mijn dochter wel genoeg vocht krijgt zo maat 230 in de fles drinkt ze niet op en soms laat ze van de andere flessen ook nog wel eens wat staan .
ben benieuwd
groetjes patricia

Hoi Pony
Zolang je dochter genoeg flinke plasluiers heeft zou ik me geen zorgen maken. Als je een velletje op haar buik voorzichtig pakt en loslaat en het weer terug springt heeft ze genoeg vocht. Als het vellitje recht blijft staan dan heeft ze vocht te kort. Een vriendin van mij vertelde mij dat eens. Als dat werkelijk zo is weet ik niet. Volgens mij krijgt ze wel genoeg vocht binnen. Drinkt ze wel gewoon water?Groetjes chantal

chantal

quote:
Hoi Patricia Zolang je dochter genoeg flinke plasluiers heeft zou ik me geen zorgen maken. Als je een velletje op haar buik voorzichtig pakt en loslaat en het weer terug springt heeft ze genoeg vocht. Als het vellitje recht blijft staan dan heeft ze vocht te kort. Een vriendin van mij vertelde mij dat eens. Als dat werkelijk zo is weet ik niet. Volgens mij krijgt ze wel genoeg vocht binnen. Drinkt ze wel gewoon water?Groetjes chantal

chantal

chantal

een dokter vertelde mij ooit je kunt het ook aan de lippen zien als ze uitdrogen heeft geen droge lippen dan is het ook goed en natuurlijk de plas luiers in de gaten houden

volgens mij krijgt ze genoeg vocht binnen hoor!
op een dag 600ml lees ik.
en vergeet niet in groente en fruit zit ook veel vocht.
Ik zou wel blijven proberen sap aan te bieden.
Maar kan ook goed zijn dat ze het gewoon niet nodig heeft.
Mijn dochter drinkt pas sinds dat ze 8 maanden is goed sap. Komt vanzelf.
En als je twijfelt plasluiers in de gaten houden, en van dat velletje wat chantal zei dat klopt. Als de huid blijt staan is er uitdroging ter spraken, maar dan zijn ze ook niet levendig maar lusteloos.

Zou me echt niet druk maken want aan 600 heeft ze echt genoeg.

groetjes gytha

zeer bedankt voor de reacties, ik hou het goed in de gaten ,maar krijgen kindjes van 6 maaanden eigenlijk ook nog avondvoeding of zou ik haar tegen 10 a 11 uur savonds ook nog iets van melk kunnen aanbieden voor de zekerheid dan he.of zou het echt niet nodig zijn.
vind het best wel moeilijk maar zou prberen me er geen zorgen meer om te maken .
nogmaals bedankt voor de reacties tot zover

p venema

Zelf zou ik niet nog eens om 10 uur aanbieden. De een drinkt toch altijd meer dan de ander. Wel goed in de gaten blijven houden hoor. Plasluiers en of ze nog wel levendig en vrolijk zijn. Als dat zo is, is er echt niks aan de hand.

Anna heeft de ene dag ook meer zin in drinken dan de andere dag. Soms drinkt ze een paar slokjes en de andere keer een hele fles diksap. Je kunt ook eens wat anders proberen aan te bieden. Thee of een ander smaakje diksap.

joepie vandaag heeft mijn dochter tot nu toe alle flessen melk leeggedronken ahum 1 tot nu toe en zelfs al 50 cc diksap hopelijk heeft ze de smaak nu goed te pakken .
en drinkt ze nu wel iets bij.
ben ik er tog iets geruster op
dank nogmaals voor de reactie

liefs

p venema