Genoeg eten/drinken

Hallo,
Mijn dochtertje is bijna 7 maanden en voor mijn gevoel eet en drinkt ze erg weinig. Met fruit en groenten komt ze bij lange na niet aan de hoeveelheid wat in een potje zit. Ook krijg ik er met moeite 3 flessen in, 1 van 200 en 2 van 240.
Van brood is ze ook nog geen fan. Ik probeer een paar stukjes maar vaak gaat ze na 3 stukjes al vies doen. Ik geef haar dan nog maar wat pap zodat ze toch wat vezels binnenkrijgt. 'sMorgens drinkt ze vaak nog wel wat diksap, maar niet meer dan 40/50 cc.
Ze is ook erg snel afgeleid en vind andere dingen veel interessanter.
Ik wil haar ook niet dwingen om te eten/drinken, want voor mijn gevoel werkt dat ook niet.
Ze groeit wel goed en is erg bijdehand. Haar plasluiers vind ik soms wat weinig.

Wat denken jullie?

volgens onze kinderarts moeten de kleintjes minimaal 500 cc aan vocht binnen krijgen. Dat krijgt ze ruim !!! Ik zou me dus geen zorgen maken. En het eten, dat komt vanzelf.

Marleen (trotse mama van Fréderique en Gerben

Hoi hoi,

hier een meisje wat ook nooit zo hongerig is… ze is nu dan wel 9,5 maand, maar drinkt op een dag denk ik max 400 ml opvolgmelk (ik weet het, is eigenlijk te weinig, maar meer wil ze echt niet), waarvan max 150 cc pap 's morgens, tussendoor 3/4 potje fruit met 100 a 150 cc sap, tussen de middag een boterham met 150 cc melk, 's middags een liga/koekje met weer 75 a 100 cc sap, 's avonds 1/2 a 3/4 potje groente en wat sap en voor het slapen gaan rond 18 - 18.30 een toetje (100ml) en een flesje van 100cc melk… vocht krijgt ze dus genoeg binnen, (zo’n 700cc op een dag excl. het vocht in fruit, groente en toetje), maar een echte eter is het echt niet… Zolang ze goed groeien en vrolijk / levendig zijn, is er niks aan de hand

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

“Tja” mijn dochter was eerder een echt vraat baakje maar nu is dat ook afgelopen, ze eet s’ morgens ongeveer 70/80 ml pap en 100 ml opvolgmelk
s’ middags als we geluk hebben 1/2 boterham en 150 ml opvolgmelk (laat ze vaak ook wat van staam)
en als tussendoortje een beetje diksap (echt maar een paar slokjes c.a 20 ml)
en ze knoeit een beetje met een soepstengel ze eet het niet echt op,
een fruithapje wil ze vaker niet dan wel en als ze het wel eet dan is het hoog uit 2 a 3 hapjes,
s’ avonds met het groentehapje eet ze hooguit 100 gram en voor het slapengaan krijg ze nog een flesje van 180 ml en die gaat er meestal wel in.
ze is nu 8 3/4 maanden en ik heb me er in het begin wel erg druk over gemaakt maar wat jij ook al zegt, ik ga het niet opdringen, als ze niet eet dan zal ze wel geen honger hebben en ze drinkt genoeg opvolgmelk.
mijn kleine meid wil trouwens ook geen stukjes in d’r groentehapje want dat blaast ze er gewoon weer uit! ( JA je leest het al, ik heb een kleine meid met een gebruiksaanwijzing, maar het is een hele vrolijke meid wat de hele dag lacht en mama kan haar wel opvreten natuurlijk!! Hi, Hi)

ik ben van mening dat het vanzelf wel goed komt, en zolang ze genoeg opvolgmelk drinkt dan is het toch oke! niet te druk maken dus!

succes! Lieve groet Monique,