Misschien een gekke titel… maar ik vraag me gewoon af of ik het wel goed doe met onze jongste. Haha volgens mij vraagt elke moeder zich dat wel eens af… Je kan zo onzeker zijn…
Onze jongste is nu 2.5 maand ongeveer… ze zit op 6 flesjes van 120 cc (waarvan de eerste ergens tussen 5 en 6 s nachts). Ik vraag me af of ze wel genoeg aandacht krijgt. Na haar flesjes is ze ongeveer een uur wakker (muv de eerste en de laatste fles dan gaat ze direct weer in bed). In dat uurtje krijgt ze flesje, beetje knuffelen (maar vind ze niet fijn, ze gaat dan ‘piepen’) en speelt ze wat in de box. Dan weer naar bed. In bed ligt ze in puckababy. Ze slaapt dan ongeveer een uurtje, wordt dan wakker. Soms huilt ze, soms kijkt ze gewoon en huilt ze pas na 45 min als ze weer moe is… Ze heeft nu ongeveer 3 tot 3.5 uur tussen haar flesjes zitten.
Ik laat haar maar in bed liggen… ook al slaapt ze niet. Maar doe ik daar wel goed aan? Ze valt soms na t eerste slaapje helemaal neit meer in slaap en blijft maar huilen. Krijgt dan regelmatig een speentje… maar dat is het ook. Moet ik ze meer oppaken, bij me nemen?? Of heeft ze toch die rust van bedje nodig??
Bij de oudste was t toch anders. Die viel gewoon in de box in slaap, of in de kinderwagen. Lag ze even wakker, dan gaf dat niet. Weet niet meer hoe ik het verder precies deed… misschien liet ik ze ook wel liggen tot de volgende voeding. okay… methaar wandelde ik veel meer, maar zij was de eerste!
Op dit moment gaat de meeste aandacht ook gewoon naar de oudste, die slokt alles op. Dat vind ik ook wel eens lastig/jammer.
Een draagdoek gebruiken is geen optie. Heb wel een mei-tai maar als ik die gebruik heb ik geen handen meer vrij om de oudste te tillen…
Al met al krijgt de jongste dus 4 keer per dag een uurtje aandacht, waarvan ze zichzelf een deel van de tijd ook nog moet vermaken. Is dat wel genoeg?? Dacht dat die kleintjes veel meer aandacht nodig hadden… maar ook rust / slapen. Lastig!!
Hoe doen of deden jullie het met die hele kleintjes??
Gewijzigd door - Domino op 24 Aug 2011 12:00:25