Genieten jullie ook zo van freubelen?

Wat is het toch heerlijk om met je kind te spelen. Ik klei vaak met Eva en dan zit ik zelf helemaal te genieten. Ik maak dan een frikandel speciaal, of hartenvormpjes en zij plet een stuk klei en als ik vraag wat dat is, zegt ze triomfantelijk: ‘Een vliegtuigggg’. Heerlijk, die kinderfantasie! Gisteren vond ze dat ik naar de kapper moest en trok ze mijn speld uit. Ik moest zitten en ze heeft mijn haar gekamd. Ze pakte shampoo (nep) en wreef die in mijn haar. Ze masseerde het ook zogenaamd in en maar lachen. Toen ik klaar was, zei ze: ‘Mama, je bent mooi!’ Zo lief! Kleuren doen we ook vaak en als zij dan geen zin meer heeft, maak ik mijn kleurplaat zelf even af, zo leuk vind ik het, haha. Cakejes bakken, samen koken…ik vind het allemaal leuk. Papa verheugt zich nu al op het voetballen met Max, het bouwen met Lego en de racebaan die hij zelf als kind nooit had. Ik vind het gezellig om samen dingen te doen waar je als moeder eigenlijk te oud voor bent, maar die je met je kind goed kunt doen, zoals kleien, ministecken, kleuren, puzzels maken etc. Vinden jullie dat ook? En wat vinden jullie het leukst?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik vin dhet ook geweldig!! Ik bak veel samen met Bo, laatst nog samen milkshakes gemaakt met Bo van verse aardbeien en roomijs!!
KLeien en verven is hier ook favoriet, en idd stiekum zelf ook mee doen, onder het mom , dat vind de kleine zo leuk!! hahahahaha
Bo is ook erg vaak bezig met mijn haren, dan pakt hij een knijptang van zijn werkbankje, en gaat mijn haren knippen, en zegt ook Mooooiiiiiii als hij klaar is!! hahahaha. Of koken, in zijn keukentje, hij maakt dan van alles, piza, pannenkoen, tomatensoep, koffie hahahaha Heerlijk!!
Gisteren lag hij met zijn boormachine en schroeven draaier op de bank, en 3 poppetjes, was hij doktertje aan het spelen!! Had hij de drie poppetjes beter gemaakt, ging zijn trui omhoog, terwijl op de bank lag, en ging hij met de boor en schroeven draaier zijn buik “beter” maken. Daarna moest mama er aan geloven, want mijn buik was ook “ziek” !!! hahahahahahahaha Heerlijk zulke dingen!! Of zoalsgisteren, zong hij opeens lang zal zin leven. Toen hij klaar was met zingen ging hij nep taartjes maken met slagroom er op en op eten!! hahahahaha

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Wat een leuk verhaal Woezel! Wat een fanatsie heeft Bo ook! Ik sta er gewoon van te kijken wat ze allemaal verzinnen en hoe creatief ze zijn! Eva maakt ook van alles in haar keukentje, koffie, pizza’s met ‘kipflee en pindakaas’ (vieze combi!), pannenkoeken en eitjes. Ze vraagt dan aan Max wat hij wil en dan krijgt hij bv een kopje soep. Ik zei: ‘Mama wil frambozenlimonade!’ Zei ze: ‘De appelsap en famboosimolade is op mama’. Ik vroeg wat ze dan wel had en toen zei ze: ‘Sap’. ??? En alles is heet en net uit de oven!

Wij krijgen ook regelmatig spuitjes en gisteren kregen we allemaal een stempel van haar Little Pony. Net als K3…ze bedoelt natuurlijk de tatoo van Karen! Ik wilde er wel eentje op mijn hand en papa ook. Zij zette er minstens 15 op beide armen en een paar op haar wangetjes. Ze zag eruit! Ik heb het lekker zo gelaten, ze vond het zelf zo leuk! En dat ze mijn oorringen om had als armbanden vond ik ook prima!

Buiten haar puberbuien om is ze zo’n heerlijk kind! Ik knijp haar af en toe echt zo van: wat ben je lief! Eigenlijk wordt het alleen maar leuker als ze ouder worden!

Ja het wordt echt steeds leuker nu ze ouder worden. Soms kijk ik naar Bo en dan zit ik zo vol van liefde, kan het bijna nie omschrijven, wat je dan voelt!! En net op zo’n moment komt Bo dan bv naar me toe en vraagt om een kusje en slaat zijn armpjes om mijn nek voor een knuffel!! Echt ik smelt dan!!

en een fantasie idd, Bo kan zo in de winkelwagen zitten, en aan zijn rechterkant een denkbeeldige keuken hebben waar in hij van alles maakt!!
Ik laat Bo soms ook zijn gang gaan, omdat hij het zo leuk heeft dan. laatst wilde hij perse de luiers uity de verpakking halen en “opruimen” in de commode, 1 grote rotzooi dus (luiers wel heel verder) en nu wil hij elke keer bij verschoning een luier “kiezen” hahahahah, zijn allemaal dezelfde , maar goed, als hij wil kiezen!!

Bo maakt in zijn gedachten ook vaak een clown op mijn gezicht (alsof hij schmink op mijn gezicht doet ) en vorige week had hij in onze tuin een “vijver” gemaakt, met allemaal steentjes, pakt hijd de gieter uit het badje en ging ij de "visjes in de “vijver” water geven!! hahahahahahaha

Mo0et zeggend at ik jouw verhaal ook geweldig vindt!!!

liefs woezel

kleien vind ik sinds kort vreselijk want rico ligt er alleen maar mee te rotzooien, kleine stukjes maken en door de kamer gooien b.v.
wat ik het leukste vind is badderen, buiten spelen (schommelen en de glijbaan) rico vind het fijn om over zijn rug gekroelt te worden, daar gaat hij dan echt voor zitten.
en samen een boekje lezen met het slapengaan is meestal erg fijn… maar soms is ie te moe en gaat liggen flauwekullen
samen kleuren is ook fijn maar wat ik eerlijk gezegt het leukste vind om te zien is dat als rico INEENS speelgoed pakt en op zn bedje of op de bank er heel serieus mee gaat spelen. want dat komt nauwelijks voor tegenwoordig (veel aandacht op eisen en samen dingen doen wil hij vaak) dus als ik dat zie daar smelt ik wel van hoor, dat is zo schattig om te zien! en ik vind het ook geweldig om als gezin met de hond naar buiten te gaan, en shadow die dan gaat frisbeeen (border collie he, haha gaat steeds beter!) en rico die dan mee wil doen en met shadow mee rent richting die frisbee. echt leuk
en torens en bomen bouwen van duplo vind rico ook tof en ik ook (als ie meewerkt)

oh en serieus ELKE KEER!!! als ik muziek op heb staan van de black eyed pease dan roept rico: vliegen!!!
want dan wil ie dat ik hem bij zn handen pak en op de beat van: boom boom pow mee zwaai. hij komt me er ook echt voor uit een andere ruimte halen als hij die groep op de radio hoort
Ja en we zoeken ook regelmatig de grote ei. (van 1 van dora’s afleveringen) en sinds ik een keer met pasen eitjes verstopt had op zn kamer zoekt hij alle plekken dagelijks wel een keer af of hij de grote ei van dora kan vinden.
hoort ie een geluid? Roept hij: KOMT DE GROTE EI AAN!! en rent dan als een halve gare naar de bank en springt erop. pakt kussens en verstopt zich eronder en roept dan :“sssssst!!!”

Gewijzigd door - MamavanRico op 08 Jun 2011 11:37:27

Hier heb ik nog zo’n freubelaar. Morgan en ik kleien inderdaad veel. Ook draai ik regelmatig kleurplaten voor ons uit en we maken ook armbanden en kettingen van kralen. We bakken ook regelmatig of ze gaat koken met pappa.

En ook hier is der keuken favoriet. Iedereen krijgt wat te eten, wij de poezen, der popen en beren. Er is ook duidelijk onderscheid tussen heet en warm. Heet moet je blazen en warm is goed dat kun je eten

Ook word regelmatig mijn haar gedaan en dan krijg ik alle speldjes die ze heeft in mijn haar. Ze zet ook altijd thee voor iedereen en dan moet je echt doordrinken want ze blijft schenken

Groetjes,

Michèle

trouwens wat jij zei over die fantasie he, geweldig inderdaad. rico is veel met vormen en kleuren bezig.
ik lag gisteren op de bank met mijn knieeen “opgetrokken” hij zei: hee een tunnel (hij kon er onderdoor kruipen) ik moest lachen en zei: is dat een tunnel? wat voor 1? hij zo: een driehoek tunnel. hahaha geweldig! hoe komt ie erop (mijn benen zaten dus opgetrokken en dan is dat een “driehoek” houding. snap je me???)

Oh ja, en Bo zijn speelhuisje werd vorige week door hem uitgeroepen tot apotheek!!! hahahahahaha, ik zweer het je, als die niet in de gezondheid zorg gaat werken, dan weet ik het ook niet meer!! hahahahahaha

liefs woezel

@ Woezel zorg dan dat ie arts of chirurg word dan zit ie financieel goed

Groetjes,

Michèle

Hihi, heerlijk die fantasieën!

Seth kookt ook heel vaak, inderdaad ook de meest smerige combo’s, haha.
Dan gaat hij helemaal de tafel dekken voor zichzelf en lekker met pop zitten eten.

Laatst ging hij ook een boekje voor zijn pop voorlezen, dat was zo mooi om te horen!

Daarnaast speelt hij nog steeds veel met de auto’s, echt van alles. Hij heeft een ambulance en dan speelt hij dat mama ziek is en naar het ziekenhuis moet, naar de dokter en Seth gaat sturen. En hij gaat ook altijd op vakantie.
Met auto’s of duplo ligt het altijd door het hele huis, maar hij speelt heerlijk. Bouwt ermee en kletst wat af.

Laatst zag hij zwanen, met kleintjes, toen zei hij: Een mamazwaan, een papazwaan en een Sethezwaan
Enne… hij zei laatst ook: Met opa ook hele grote vliegtuigen gezien. (dat zijn 7 woorden!!) Jep, het gaat nogsteeds met sprongen vooruit allemaal.

Maarre… het freubelen: Helaas heb ik daar nu niet zo veel tijd voor met Seth, maar als ik vakantie heb, zal het wel weer komen. Ik vind het dan vooral leuk om een spelletje met hem te doen. Of echt iets maken van papier oid.

Liefs, Anne

@Michele, dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn!!

liefs woezel

@ woezel dat wordt stimuleren… niet dwingen maar stimuleren

Groetjes,

Michèle

Ohhh ik vind dat ook leuk hoor dingen doen met J, soms kan ze er echt voor gaan zitten, andere keren helaas niet. Wij bakken taarten/ muffins samen, of koken, ook vind ik het leuk om samen een pedicure te doen, dan mag J mijn nagels lakken (wel teen nagels hoor ) ik doe ik die van haar (met doorzichtige lak) 'Savonds na het eten voordat ze in bad gaat hebben we ongeveer 20 minuten en dan doen we iets leuks, puzzelen, of een spelletje, of iets anders dat is echt tijd waar ik van geniet! Heerlijk! Wij houden ook ontzettend van dansen (ja tegenwoordig staat mama ook op K3 mee te swingen, en dat kan me dan verder ook heel weinig schelen Lekker gek doen is toch heerlijk, laatst deed ik nog een bommetje in het zwembad, ja had die gezichten moeten zien; en J schaterlachen!

@michele , dus een complete dokters speelset, incl namaak operatie kamer, zou te veel van het goede zijn??

liefs woezel

@ Woezel nee joh das echt pure stimulatie das echt geen pushen hoor

Groetjes,

Michèle

@Michele, ok dan is het goed

liefs woezel

@ Woezel Morgan is overigens ook altijd bezig met ziek zijn en iedereen beter maken, misschien kunnen zij en Bo samen studeren en een praktijk beginnen.

Groetjes,

Michèle

@Michele, dat klinkt goed! Zullen we dan ook gelijk regelen dat ze dan samen op kamers gaan? is goedkoper!

liefs woezel

Wat ik het leukste vind?

Daar hoef ik niet over na te denken!
A;s Aaron met mijn haar speeld of iets tekent op mijn rug wat ik moet raden of als ie mij wil insmeren…owwww…bij die dingen dan krijg ik kippevel zo fijn dat ik dat vind.
En hij doet het graag.

Verder vind hij de zandbak leuk en zijn containerauto.
En zelf met een prullebak gooien en zijn nep container…dan zit ie helemaal in de fantasie dat ie containerman is.

Gr, Danielle

Wat een schatjes allemaal he? Ik vind het altijd erg leuk om te lezen hoe andere kindjes spelen en eigenlijk doen ze allemaal een beetje hetzelfde. Rollenspellen, met de handjes bezig zijn, lekker buiten rennen, iets met dieren…Leuk!

Eva heeft daarstraks al onze haren weer geknipt. We moesten een hydrofiel om als cape. Het kostte maar 10 cent, jullie willen vast ook naar deze kapster!

@Woezel, ik herken dat wat je zegt van dat overspoeld worden door liefde zeg maar. Ik kijk dan zo naar Eva (naar Max natuurlijk ook) en dan hoor ik haar bv met haar pop spelen en opeens denk ik dan: wat is ze toch geweldig en ze is MIJN kind! Ik geniet er ook zo enorm van als ik haar ophaal op het kdv (doet papa meestal, is handiger) en als ze dan mamaaaaaa roept en meteen op me af komt rennen. Ik ben dan echt trots dat ik haar mama ben. Soms komt ze dan naar me toe en begint ze me zomaar te aaien, heerlijk! Soms kan ik haar achter het behang plakken, maar dat hoort er ook bij. Zij is soms ook boos op mij. Maar uiteindelijk zijn we dikke maatjes en ik hoop dat dat altijd zo blijft en ze straks met me de stad in wil!