Genant: alle mannen zijn papa of opa

Mijn dochter noemt dus alle mannen papa of opa (opa als ze een beetje grijs zijn).
Is gekomen doordat als ze een kindje zag met zijn/haar papa dan zeiden we “dat is X met zn papa” o.i.d.
Bij mama’s doet ze dat niet, die zijn gewoon MOUW (mevrouw), maar die ziet ze veel bij oma in de winkel dus is ze wel aan gewend.

Maar dat ze alle mannen dus papa of opa noemt vind ik best genant. Net alsof ze haar eigen papa en opa niet zou herkennen, en die vreemde mannen daarvoor aanziet. Is natuurlijk niet zo, dat weet IK wel… maar die mannen natuurlijk niet!

Als het mannen zijn die zelf een kindje bij hebben, dan vind ik dat helemaal niet erg, want dan is het natuurlijk gewoon de papa van …
Maar ze doet het dus ook bij mannen zonder kindje!
Laatst zat ik bij de kapper te wachten, en kwam er een man ook zitten wachten. Begint ze opeens een hoop te babbelen, papa boekie lezen, papa drinken etc.
En, nog erger: wij gingen sieraden brengen naar een winkel die bij ons inkoopt, en die eigenaar (nog niet eens zo oud, denk half de 30 ofzo? Heeft nog geen kinderen, en is ook helemaal geen kinderen gewend!) is een beetje grijs aan het worden.
Dus zei ze steeds: JAAA OPAAAA!!

Ik probeer nu iedere keer meneer te zeggen als ze het weer doet… maar ze blijft papa en opa zeggen! Vind het nu echt wel vervelend worden…

Hahaha! Sorry, maar het klinkt wel erg grappig…

Ik kan me voorstellen dat je je een beetje geneert, maar jij kan er toch ook niets aan doen? Als ze al horen dat je haar corrigeert is het toch goed?

Luka noemt ook elke man papa, opa zegt hij nog niet. Wij hebben een buurman en die kan geen kinderen krijgen, dus wij dachten ook van: oei, dat zou wel eens pijnlijk kunnen zijn voor die man… Maar hij vind het juist wel leuk, en kan er ook om lachen!

Ik denk dat jij er meer van maakt dan dat die mannen dat doen hoor…
Heb je wel eens vervelende reacties gehad?

Lilypie First Birthday tickers

Haha nou ja, de meeste vinden het inderdaad niet erg hoor. Maar die man in die winkel keek ECHT niet blij…
Die hebben volgens mij ook echt helemaal niks met kinderen… en als zo’n klein ding dat ook nog eens overal aan wil zitten en vieze vingertjes op de spiegel achterlaat je opa noemt!
Oeps

Ben maar even buiten met haar gaan lopen en mn moeder het woord laten doen

O, ik ken dit zo goed! Ook mannen op plaatjes zijn allemaal PAPA!
Zelfs al zijn het jongetjes van een jaar of 10…

We waren in februari in het zhuis toen er drie x een man in de wachtkamer kwam zitten en drie keer gilde ze OPA! Die mannen moesten lachen, ze waren ook al wat ouder maar ik vond het toch best gênant…

Groetjes van Sascha en Senne

haha idd grappig, maar ik snap dat je het vervelend vindt. Volgens mij is het wel normaal hoor. Ik denk dat mensen zonder kinderen dat ook wel snappen en anders hebben ze pech!
Colin zegt ook de hele dag papa en ook tegen mij. Mama vertikt hij
Gewoon herhalen dat dat niet haar papa is en dan houdt ze wel op…

22-12-2009 colin geboren

haha herkenbaar dit zeg. rico heeft het ook (nog steeds) en dat doet ie al vanaf hij papa en opa kan zeggen. gek genoeg noemt hij verder niemand anders mama alleen mij

quote:
haha herkenbaar dit zeg. rico heeft het ook (nog steeds) en dat doet ie al vanaf hij papa en opa kan zeggen. gek genoeg noemt hij verder niemand anders mama alleen mij

Ja, dat is hier ook!

Groetjes van Sascha en Senne

Oh, ik dacht dat het kwam doordat ze zoveel mevrouwen in de winkel ziet maar het blijkt dus normaal te zijn dat mama alleen mama is, en alle mannen papa???

Rare wezentjes zijn het!

hahaha

Hihihihi, herkenbaar! Eva noemt grijze mensen ook oma of opa, terwijl ze één oma heeft (mijn moeder) die nog geen grijs heeft en die tóch oma is! Laatst rende ze naar een jonge knul, echt van een jaar of 23 en riep ze: ‘Papaaaaa!’ Hij lachte en zei: ‘Nou…dat denk ik niet!’ Ze zegt het nu niet meer zo vaak, maar toen ze het wel vaak zei, zei ik gewoon: dat is opa toch niet? Of ik negeerde het. Soms kan het best vervelend zijn ja, zeker als iemand ‘oma’ is, terwijl ze helemaal niet oud is!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hihi, ik moest er wel om lachen.
Zou me er niet zo druk om maken

Als ik met Seth in de bus zit, gaat hij soms beschrijven wat alle mensen doen of aanhebben en verteld precies wie er in en uitstappen, haha.
Tja, als ze dat niet zo leuk vinden hebben ze pech

Laatst was mijn vriend met zijn broertje bij de HA. Seth ging even met papa buiten spelen en toen ze weer binnen kwamen zat er iemand anders op de stoel waar papa zat. Dus Seth maakte dat wel even duidelijk: HÉ, papa’s plaats!! haha.

Vaak kunnen mensen er wel om lachen.

Liefs, Anne

Nou ja hier is het dus omgedraaid.
Onze dochter zegt tegen papa, mama.
Op alle personen die op foto’s staan zegt ze ook mama. In het verleden heeft ze wel papa gezegd, maar nu zegt ze dus tegen papa mama en tegen oma zegt ze mmmma.
Op wat klanken/ geluiden na is dat dan ook nog steeds alles wat ze zegt.
Alhoewel ze nu wat meer lijkt te vertellen (babytaal)

Groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers