Mijn dochter noemt dus alle mannen papa of opa (opa als ze een beetje grijs zijn).
Is gekomen doordat als ze een kindje zag met zijn/haar papa dan zeiden we “dat is X met zn papa” o.i.d.
Bij mama’s doet ze dat niet, die zijn gewoon MOUW (mevrouw), maar die ziet ze veel bij oma in de winkel dus is ze wel aan gewend.
Maar dat ze alle mannen dus papa of opa noemt vind ik best genant. Net alsof ze haar eigen papa en opa niet zou herkennen, en die vreemde mannen daarvoor aanziet. Is natuurlijk niet zo, dat weet IK wel… maar die mannen natuurlijk niet!
Als het mannen zijn die zelf een kindje bij hebben, dan vind ik dat helemaal niet erg, want dan is het natuurlijk gewoon de papa van …
Maar ze doet het dus ook bij mannen zonder kindje!
Laatst zat ik bij de kapper te wachten, en kwam er een man ook zitten wachten. Begint ze opeens een hoop te babbelen, papa boekie lezen, papa drinken etc.
En, nog erger: wij gingen sieraden brengen naar een winkel die bij ons inkoopt, en die eigenaar (nog niet eens zo oud, denk half de 30 ofzo? Heeft nog geen kinderen, en is ook helemaal geen kinderen gewend!) is een beetje grijs aan het worden.
Dus zei ze steeds: JAAA OPAAAA!!
Ik probeer nu iedere keer meneer te zeggen als ze het weer doet… maar ze blijft papa en opa zeggen! Vind het nu echt wel vervelend worden…