Gemeen

Ik vind mijn zoontje erg gemeen op het moment.

Hij slaat me sinds een paar weken maar das nog niet het ergste.
Sinds een paar dagen krabt en knijpt hij me in mijn gezicht zogauw hij er bij kan.

En nu sinds gisteren bijt hij me ook als hij de kans krijgt!
Hij pakt mijn hand en probeert uit alle macht mijn vinger in zijn mond te krijgen om er dan zo hard mogelijk op te bijten!

Vanochtend hing hij in mijn kuit!! en echt hard!

Ik blijf hem zeggen dat ik dat niet lief vind en dat hij moet aaien (en dan doe ik het voor met zijn handje)

En dan aait hij me vervolgens heel lief…om me 2 sec later flink in mijn wangen te knijpen!

Als hij bij me op schoot zit en hij doet me pijn zet ik hem meteen op de grond en zeg dat dat niet lief was. Vervolgens draai ik me weg van hem. Dat vind hij hartstikke vervelend dus dat moet uiteindelijk gaan werken lijkt me.

Of denken jullie dat ik strenger moet zijn in zo’n situatie?

Het rare vind ik dat hij het niet doet als hij boos is. Hij doet het gewoon zo gauw hij de kans krijgt zeg maar.

Zucht,

Groetjes
ILoveMyBoy

Gewijzigd door - Ilovemyboy op 16 Jul 2012 15:10:37

Je moet direct ingrijpen en flink ook. Je mag veel strenger zijn dan zeggen dat het niet lief is van hem!
Ik zou zeggen: 1 keer waarschuwen en de 2e keer is het op de gang ( of een ander strafplekje misschien).
En dan duidelijk vertellen waarom hij stout is geweest en op de gang moet. Het is al even bezig vertel je en hij gaat steeds verder om uit te proberen hoe ver hij kan gaan bij je. Die grens is nu bereikt. Toch?

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Klopt, je hebt gelijk.

Tis al een tijdje bezig en lijkt alleen erger te worden.
Ik ga de gang maar weer eens invoeren

Thx!

Groetjes
Margot

Och meid, ik zou het niet bij waarschuwen laten,
hij moet maar voelen dat dit niet mag
en niet door het terug te doen maar door hem apart te zetten.
in de box of in de kinderstoel uit jouw buurt.
ik hoop dat dat wel zijn vruchten af gaat werpen.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Morgan kneep al toen ze de strafplek nog niet begreep op een gegeven moment heeft ze mij tot bloedenstoe in mijn wang geknepen en ze liet niet los. Ik heb toen terug geknepen. Niet pedagogisch verantwoordt maar het was wel over. Nu is ze ineens aan het bijten, maar nu snapt ze de hoek en daar wordt ze zonder pardon ingezet en ze heeft al een paar dagen niet gebeten.

Groetjes,

Michèle

Hier nog zo’n moeder die de pedagogisch onverantwoorde manier heeft toegepast… Nikki heeft ook een bijtperiode gehad, maar die duurde maar heel kort gelukkig, doordat we zelf een keer zachtjes terug hebben gebeten… Ze heeft het dan ook maar 2 keer geprobeerd, 1 keer bij chris en 1 keer bij mij… Toen ze snapte dat het pijn deed, was het klaar…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

1e keer waarschuwen, tot 3 tellen en dan idd in de gang zetten oid

Trotse mama van Daniel