Gelukkig maar

Nou moeders,
Ik heb jullie gisteren verteld dat Demi een jengelige dag heeft gehad en dat ze twee dagen niet door heeft geslapen, waarvan ik dacht dat dat kwam omdat ze waarschijnlijk moet wennen aan de 5 voedingen en ik denk inderdaad dat dat het was, want vannacht heeft ze weer heerlijk doorgeslapen. Vanmorgen om 6.50 werd ze wakker. Normaal horen we haar 's nachts nog wel eens, maar dat was deze keer ook niet het geval. Dus ik ben weer helemaal happy de peppie. Ze heeft dus echt moeten wennen aan de 5 voedingen denk ik. Ik hoop dat het vannacht weer zo goed gaat en dat het dus echt aan het wennen heeft gelegen. Of ze heeft een sprongetje gehad natuurlijk. Ben zo blij.
Dit wilde ik even kwijt. Ben zo trots op haar !
Liefs Natasja

[

yes yes yes
goed joh
nou ik ging vanochtend met een fles van 200 naar boven
denk kijken wat ze opdrinkt en dan ga ik naar 5 voedingen
nou nou nou drinkt ze maar 160 en ze had 150 pffff gaat niet lukken
ik had op zijn minst 180 verwacht
op 160 kan ik geen 5 voedingen doen dan krijgt ze te weinig
eigenlijk wist ik dit wel ze heeft vanaf het begin geen grote hoeveelheden kunnen drinken, nou ja we zien wel
maar lekker dat demi het doorheeft en dat jij lekker kunt slaaaaaaapen
zie je wel , alles komt goed

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 4 mnd

Ja goed he ??? Ben ook helemaal gelukkig zeg, ik had nooit verwacht dat het echt zomaar ineens zou gebeuren, zoals jullie allemaal zeggen, maar ook ik kan het nu tegen andere moeders zeggen die met gebroken nachten zitten.
Dronk Cloë eerst 150 op 6 voedingen ??? Demi krijgt nu pas 150 CC op 5 voedingen, maar die is waarschijnlijk een stuk lichter dan Cloë ??? Wil je het ook niet proberen ??? Anders kijk je toch even tot hoe laat ze slaapt ? Misschien komt ze pas wel om 11 uur en lukt het haar wel. Je kan het misschien ook wat opvoeren, want van ineens 150 naar 200 is wel heftig denk ik. Ik voer het telkens op met 5 of 10 CC, maar Demi is zo’n zuiperd (heeft ze van haar vader denk ik hahahahaha).
Natasja

nu slaapt ze nog maar echt niet tot 11 uur hahaha
ze moest geen 200 drinken hoor ik wilde gewoon eens kijken hoeveel ze op kon
van kleins af aan drinkt ze al geen grote hoeveel heden in een keer
moest ze bijvoorbeeld op 90 zitten zat zij nog op 60
maar op 160 houd zij het niet 4 uur vol (omdat ze niet slaapt he)
maar demi is een stuk jonger natuurlijk voor haar is het goedzo
chloe is ruim 4 maanden en die jongens van mij dronken toen ook 200
maar goed ik zie het wel hoe lang ik het kan rekken en hoeveel ze straks drinkt
ik ben heel blij voor je en het is leuk he dat je straks ook tegen anderen kan zeggen HET KOMT VANZELF HIHI

Ja dan moet je inderdaad even kijken wat ze doet, maar wie weet sta jij zo om half 11 de fles te geven ipv 10 uur, heb je toch weer een half uur gewonnen, maar als ze altijd al minder heeft gedronken, dan kan je het op zijn minst proberen om toch te rekken tot ongeveer half 11 of is dat teveel van het goede ??? Ja ik ben inderdaad ontzettend blij en hoop ook echt dat ik nu andere moeders kan overtuigen van het feit dat het echt vanzelf komt. Ik heb me er ook op een gegeven moment bij neergelegd en hoe meer je gaat focussen hoe moeilijker het gaat. Kan me geluk niet op. Nou denkt iedereen dat ik het alleen leuk vindt omdat ze doorslaapt, maar dat is natuurlijk niet zo. Ik ben super trots op haar en hou ontzettend veel van mijn kleine meid, maar hoe ze het doet, terwijl ze 5 weken te vroeg was, is onvoorstelbaar.
Ik hoop dat Cloë ook naar de 5 voedingen kan, want dan heb je ook iets meer ruimte tussendoor. Echt lekker zeg !
Nou Nancy over een jaar lachen wij om onze forums.
Natasja

ja achter af lach je je helemaal suf
en wij geven ons geklooi tenminste toe hihi
bij andere gaat het allemaal zoooo goed (ja ja)
ze kwam om 9 uur uit bed (had om half 7 gehad)
is nu 10 uur en ze is helemaal vrolijk en zich aan het uitleven op het speelkleed
proberen om te rollen!!! leuk is dat om te zien
dan ga ik haar zo in bad doen en dan is het half 11 mooi op tijd toch!!!
maar als ze dan maar weer 160 drinkt komt ze eind van het liedje te kort en komt dan misschien vanacht weer hahah leuk ben ik weer terug bij af
nou dan is het snel bekeken hoor ga ik gewoon weer naar 6 flessen
dan gaat ze daar gewoon beter op is niet anders!!
nou ik hou je op de hoogte

Ja joh dan slaapt die kleine meid niet veel.
Demi ligt nog steeds te slapen dus hoop dat ze het volhoudt.
Nou ja al is het maar een half uur rekken dan ben je weer een stapje verder toch ? Maar ja inderdaad als ze daarom 's nachts komt dan zou ik ook gewoon lekker op 6 voedingen blijven hoor. Die nachtrust is zo belangrijk. Misschien kun je vanuit die 6 voedingen wel meer gaan geven, zodat je daarna een voeding eraf kunt halen. Wie weet helpt dat en dan elke keer rekken met een minuut of 5/10 !!! Ja wij geven ons gekloot inderdaad toe, maar ja beter toch ??? Als je andere hoort dan gaat dat allemaal vanzelf en lekker soepel. Nou ammehoela, nergens loopt het van een leien dakje neem ik aan.
Natasja

tweede fles heeft ze ietsje meer gedronken
en net haar fruitje hihi leuk hoor ze keek heel vreemd maar op een gegeven moment had ze het een beetje door
lekker smakkend een paar hapjes opgegeten
weeeeer een nieuwe fase en het is allemaal leuk

Nancy,
En hoe laat heb je de tweede en derde fles gegeven ??? Leuk joh dat fruithapje, lijkt me ook echt geweldig om dat te geven, kijken hoe ze daar op reageren hahahaha, maar Cloë vond het dus wel heel apart ??? Lachen zeg !
Ben heel benieuwd hoe ze het nu gaat doen met de 5 voedingen !!! Ook hoe Demi het verder gaat doen op de 5 voedingen !!!
Gelukkig heeft ze de tweede keer wel iets meer gedronken. Dat gaat de goede kant op !!
Ik ga zo uit eten met collega’s en Koen past op dus spreek je misschien vanavond nog en anders vast morgen.
Liefs Natasja

vandaag zo ongeveer
6u30
10u30
14u30
18u30
22u30 yes kan ik ietsje eerder me bed in) en daar tussen prop je dan fruit en straks groente, en soepstengels en brood , en koekjes , en allemaal andere lekkere zoethoudertjes hahahahahahaha zoooo leuk
nou eetze vanavond lekker joh ff weg

Nou dat heeft ze heel goed gedaan dan toch ??? Toch 4 uurtjes ertussen dus dat heeft ze goed gedaan. Ja lekker he dat je eerder naar bed kan heerlijk. Ik ga ook zo naar mijn bedje. Heb 2 wijntjes op en Koen doet de rest vanavond en morgenvroeg dus heerlijk ga ik lekker lang slapen. Wat een verwennerij en het was echt super gezellig. Collega’s al een tijd niet gezien natuurlijk dus was echt leuk en ook lekker om even wat anders te kletsen.
Nou slaap lekker en hopelijk morgen weer hetzelfde.
Liefs Natasja

En Nancy,
Hoe gaat het nu met de kleine Cloë ??? Kan ze het aan om de 4 uur ??? Demi die is volgens mij een beetje grieperig, heel jengelig heel de dag en weer wat diarreeluiers. Zo gaan we maar door !
Vannacht kwam ze om half 4, maar om 4 uur ging ze weer heerlijk slapen !!! Pfoe is weer even wennen een half uur wakker zijn in de nacht. Je went sneller aan het doorslapen dan de gebroken nachten.
Natasja

ja gaat goed hoor het is ff wennen want ik heb nu weer heel ander schema
dus nog minder tijd inplaats van meer hihi
klinkt raar maar dat heeft met die jongens en school te maken
ja het kan zijn dat ze grieperig is dat heerst wel een beetje
misschien krijgt ze al tandjes heb ik bij chloe ook het idee soms
nou sterkte weer

minder tijd ?? Ik voedt nu om 7/11/15/19/23 !!! Lekker wandelen tussendoor !
Tandjes ??? Zou dat nu al kunnen dan ?? Is toch wel heel snel ?

ja ik heb op de een of andere manier minder tijd tussen door
eerst had ik om half 10 de fles en dan kon ik weg tot 12 uur want dan komen die jongens uit school
nu geef ik om half 11 eer ze m op heeft is het niet meer de moeite om weg te gaan snap ie??? ach het is weer ff inkomen ik ben altijd slecht in andere ritmes hihi ik vond het wel lekker gaan voorheen , maarja je moet een keer veranderen , het is natuurlijk wel de bedoeling om flessen af te bouwen
chloe zit de hele tijd te kauwen en te zuigen en te kwijlen denk dat ze wel al bezig is hoor, ik weet het niet zeg maar wat hoor
zal wel heel snel zijn dan hahahahaha

Hoi hoi ben nieuw op deze site en ben moeder van shania (4 maanden sinds kort).
OOk bij ons is het een heel gezoek.
Shania sliep bij de 5 voedingen op borstvoeding heerlijk door snachts, vanafeen uur of 22;30 en kwam dan om 7 uur pas weer.
Nu is zij aan de fles en drinkt zij te weinig, meestal 150 cc of minder.
Nu komt zij snachts weer (3x) en geef dan geen eten, maar de speen. Dat breekt mij wel op…maar aan alles komt een eind zeggen ze.
Ik ben vanalles aan het verzinnen om het anders te laten lopen misschien dat ik toch weer 6 voedingen moet gaan geven…misschien hebben jullie nog tips??

Was nog even vergeten te vertellen dat shania bij de voeding van 19 uur (1 na laatste) diep in slaap valt en dan bij de veoding van 22:30 uur in diepe slaap is en dan maar meestal 50 cc drinkt…iemand tips???

Welkom op deze site.
Ja dat is echt heel vervelend inderdaad, maar wil ze echt niet meer dan die 150 cc ??? Dan is het misschien toch een optie om op 6 voedingen te blijven en vooral als ze de 1 nalaaste helemaal zo weinig drinkt. Demi gaat na de voeding van 19 uur ook heerlijk slapen en moet haar dus om de voeding van 23 uur ook echt wakker maken, wat bijna niet lukt, maar ze zijn nog te klein om door te laten slapen. Ik geef de laatste voeding voor hongerige baby’s en dat helpt wel met door slapen.
Ik pak haar meestal om half 11 en doe haar dan rustig wakker maken, verschonen, liedje zingen en dan hopen dat ze een beetje wakker wordt. Ik kijk dan wat ze opdrinkt en dat is toch best wel veel. Rond de 160 cc. De ene keer meer dan de andere keer.
Liefs Natasja