Pfff ik word een beetje gestoord zo langzamerhand! Elke avond klokslag 7 uur gaan er hier bij ons achter twee van die stoere asociale knapen met hun brommers aan het sleutelen. Daar komt een hoop kabaal bij kijken, en Joey word er wakker van…
Ze zijn in en voor hun eigen schuur bezig, en ze wonen tegenover ons in een duplex-woning. Ik durf er niet goed wat van te zeggen, omdat het hier voor de deur ook nog wel eens uit de hand loopt, zeker als er feestjes bij ze zijn. Ik weet nu eigenlijk niet goed wat ik er mee aan moet. Mogen ze om 7 uur savonds in hun schuur met brommers bezig zijn? Mag ik daar wat van zeggen? Of moet ik de wijkagent of politie bellen? Ben benieuwd naar jullie mening…
Geluidsoverlast
hoe vervelend ook tot 8 uur mag je boren ed noem maar op, maar als je een beetje verstand hebt doe je het niet. harde muziek ed mag zelfs tot 10 uur geloof ik maar dat weet ik niet zeker.
Ik zou het gewoon ff netjes vragen of het minder hard kan
Liefs Michelle
Als je er met hen niet over durft te praten, uit angst voor agressie, dan zou ik denk ik toch de wijkagent benaderen als mijn kind er wakker van werd. Die kan gewoon 'ns op die jongens afstappen en bij ze aangeven dat mensen met kinderen het vervelend vinden dat ze die herrie maken en of ze daar iets op kunnen verzinnen.
Kijk, ik persoonlijk vind om 19.00 uur aan je brommer sleutelen niet belachelijk laat, maar als het míjn kind was dat er niet van kon slapen, dan deed ik er ook iets mee hoor!
Groetjes,
M
Pfff tot 8 uur!? Bah wat lastig ja, dan hoop ik maar dat de wijkagent er mee kan praten, want zelf durf ik dat niet, zeker niet nu ik weet dat ze tot 8 uur bezig mogen zijn.
Zo lang ze alleen sleutelen is er niks aan de hand, maar ze starten die krengen om de 5 minuten, en crossen dan met hoge snelheid door het gangetje van ons huis (hoekhuis) naar de straat, even een rondje testen, en ze beginnen weer opnieuw!
Ze zijn er nu al een paar weken mee bezig, dus ik ga zeker die wijkagent even bellen maandag om te vragen wat ik er aan kan doen. Ik ben nogal een schijterd, en mijn vriend wil wel wat zeggen, maar die is geregeld 's avonds weg, en dan ben ik weer bang om alleen te zijn in huis met die knapen hier achter…
Morgenavond slaapt Joey bij mijn ouders, dus hebben we er geen last van, en dan maandag maar snel bellen!
Ik dacht zelfs dat je tot 9 uur s’avonds nog geluid mag maken.
Wel een vervelend dillema hoor. Het is idd niet laat, maar ja voor kinderen die op bed liggen wel vervelend. Ben benieuwd hoe de wijkagent er op reageert.
Groetjes,
Sandra
Pfff, inderdaad vervelend. En zeker als het élke dag is! Ook ik vind 19.00 uur een heel normale tijd, maar ja, wij wonen dan ook in een straat waar een kroegje zit en daar zitten tot 23.00 uur (!) mensen te ouwehoeren op het terras! Dat is ook vervelend, al is dat alleen in de zomer als het warm is en Eva slaapt daar gewoon doorheen. Als wij er erg last van hebben, bellen we de politie en de komen dan. Geluidsoverlast hoort absoluut thuis in de top 3 van ergernissen van mensen en dat is zeker reden om de wijkagent te bellen! Zolang ze gewoon bezig zijn, ben ik wel bang dat de politie er niet veel aan kan doen, want eigenlijk is het geen overtreding…Maar ze kunnen er wel wat van zeggen. Gebeurt er niets? Wéér bellen. Dat doen wij ook en dan doe je in elk geval íets!
Groetjes Rainbow, trotse mama

Ook hier is er regelmatig herrie 's avonds, maar eigenlijk bijna altijd slaapt Seth er wel doorheen, maar vaak hou ik mijn hart wel vast.
we hebben ook een tramlijn voor zijn kamer liggen, maar die rijdt natuurlijk al vanaf baby af aan elke 10 minuten, dus daar is hij aan gewent.
Ik zou ook eens kijken of de wijkagent er iets aan kan doen, immers: niet geschoten is altijd mis!
Succes ermee!
Liefs, Anne
Oh wat erg is dat als je geluidsoverlast heb van buren. Moet zeggen dat ik er meer last van hebben dan Jurian … Maar hiernaast zijn (wij en vele andere) een huis aan het bouwen en er zijn er dus die zelf al aan het klussen zijn (vriendjes politiek hahaha). Maar die boren er lustig op los tot 22.00 uur. Deze tidj is ook aangegeven dat je mag herrie maken… Het is dubbel want 22.00 uur is een mooie tijd voor mensen die savonds in hun huis gaan klussen. Stel dat het maar tot 19.00 uur mag dan heb je net je spullen bij elkaar om aan de gang te gaan… maar het is voor de kleine erg vervelend.
Persoonlijk zou ik er liever zelf op af stappen en het eerlijk aangeven (dat je het heel vervelend vind maar dat je zoontje niet kan slapen door die herrie evt met elkaar tot een compromis komen bijv 2 avonden in de week herrie verder stil … noem even iets) dan dat je er een wijkagent op af stuur. Brengt toch meer ergenis mee… en misschien dan zelfs meer irritatie van hun kant en uitdaging om langer en meer herrie te maken…

Precies Mini-Boy, dat ben ik wel met je eens. Wij stapten er eerst zelf op af, maar toen dat niet hielp, belden we de wijkagent. Maar dat is een sukkel die geen overwicht heeft, dus er gebeurt nog steeds niets. Politie heeft hier in NL vaak niets meer te vertellen. Een jongen in de straat draaide vaak hard muziek en daar hadden mensen over geklaagd. Het was drie dagen stil en het begon gewoon weer. Na 3x politie hielden ze er pas mee op!

Hier begonnen ze om 9 uur ineens te boren!
Sorry hoor, maar dat vind ik ook niet echt een normale tijd.
Ik hield mijn hartvast, maar gelukkig werd hij er niet wakker van.
We wonen in een flat, dus ik wist niet precies wie het was, anders was ik er wel wat van gaan zeggen.
Liefs, Anne
quote:
Hier begonnen ze om 9 uur ineens te boren! Sorry hoor, maar dat vind ik ook niet echt een normale tijd. Ik hield mijn hartvast, maar gelukkig werd hij er niet wakker van. We wonen in een flat, dus ik wist niet precies wie het was, anders was ik er wel wat van gaan zeggen. Liefs, Anne<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/pnc4p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>
Ben ik dan de enigste die dit wel een beetje normaal vind?? Wij wonen ook in een appartement … maar als de buren om 21.00 uur een schilderij willen ophangen … ben ik niet diegene die naar ze toe stapt. Wel als dit elke avond om 21.00 is en voor die tijd niet. Maar verder is 21.00 uur echt geen vreemde tijd…

bij ons in de flat zijn de regels dat je tot 20.00 uur mag boren. En moet zeggen na die tijd gebeurt het ook zelden
Liefs Michelle
tja dat is geen slechte afspraak…! Dan vind ik het zelf heel terrecht dat men zich daar aan moet houden… Hier wonen allemaal jongelui (startersflat) en die hebben lekker heel de avond de tijd om te klussen… tja jammer voor ons … maar het is gelukkig niet elke dag. Enne… ze staan hier ook niet aan de deur als Jurian alles bij elkaar krijst… dus dat is de andere kant weer!

Nou mijn vrind heeft er net wat van gezegd, en wat we wel verwacht hadden is gebeurd… Eerst reageerden ze wel redelijk maar zeiden dat ze verder geen tijd hadden voor hun brommers, maar toen wij weer ‘‘naar binnen’’ gingen begonnen ze met elkaar te schelden, wie denken wij wel niet wie we zijn, asociaal toch dat we het lef hebben om er iets van te zeggen terwijl hun er ook niks aan kunnen doen etc etc… We hebben het er maar bij gelaten, en mocht het morgen weer gebeuren, zegt mijn vriend er weer iets van, helpt dat niks, dan gaan we toch maar de wijkagent bellen.
Ik ben het met jullie eens dat dat misschien meer ergenis oproept bij die jongens, maar ik weet niet wat ik anders moet. Ik zit zeker 5 avonden per week met een huilend kind!
Dat gesleutel en de brommer steeds starten vind ik het ergste nog niet, maar dat ze vervolgens steeds heen en weer gaan crossen door het gangetje bij ons huis naast, dat dreunt gewoon door het hele huis! En dat terwijl er een andere uitgang bij die schuurtjes is. Maar dan moeten ze een stukje om rijden, en dat willen ze niet. En ook dat harde geschreeuw van ze, en asociaal taalgebruik, wij krijgen alles woord voor woord mee… Ze mogen best bezig zijn van mij, desnoods tot 9 uur, mar het kan gewoon ook zachter. Als ik er dan rekening mee hou dat zij verder geen tijd hebben voor hun brommers, moeten hun toch rekening met ons en ons kind kunnen houden lijkt me…?
Wat vervelend, die reactie. Nou ja, nog één poging en dan inderdaad maar kijken of de wijkagent kan bemiddelen. Wat moet je anders? Ik snap ook dat je wilt dat Joey lekker kan slapen. Succes!
Groetjes,
M
Oh Anouk, wat vervelend! Dat zijn dat echt aso knullen, want ik zou het me zelf wel aantrekken als iemand zoiets tegen mij zou zeggen. Wat een mentaliteit hebben sommige mensen zeg! Misschien een schrale troost, maar als het straks herfst wordt en het donker is, zullen ze hopelijk niet meer door die gangetjes gaan raggen. En die k-brommers moeten toch ook een keer áf zijn???
Oh wat een gasten… afschuwelijk…! In zo’n geval groot gelijk dat je naar wijkagent stap want dit is geen normaal geluidsoverlast. Als hier de buren heel hard muziek draaien etc dan stap ik er ook op af hoor… en is het dan niet duidelijk dan zou ik ook naar wijkagent stappen!
Bedoelde het echt niet verkeerd hoor… want jou situatie is echt heel anders dan de situatie (soms) hier. Zou juist willen dat ik je kon helpen… want zo leef je ongeveer heel de dag met stress naar de avond…!
Hopelijk heeft het geholpen … en zeg het ze anders morgen maar dat als ze geen gehoor geven aan jullie wensen en jullie er dus samen blijkbaar niet uit komen dat je dan genoodzaakt ben om andere stappen te nemen. Ze weten toch wel als er een wijkagent komt dat die via jullie komt. Hopelijk maken ze het jullie niet té lastig en kan de kleine straks rustig slapen…
Zeg ff anders waar het is … dan jatten wij die brommers wel (als ikkeben moeders!!)

Jeetje Anoek wat vervelend dat ze zo reageerde. Jammer dat ze niet beseffen dat jij iedere avond met een huilend kind zit wat niet kan slapen van de herrie. Ik zou het idd nog 1 keer proberen en anders naar de wijkagent gaan.
Sterkte!
Groetjes,
Sandra