Geluidsoverlast rolluiken?

heeft iemand ervaring met rolluiken en dan met name of deze geluidsisolerend zijn? Onze dochter slaapt aan de straatkant en wij wonen in een nieuwbouwwijk waar dus regelmatig overdag en s avonds veel lawaai is. Ook houden de buren van klussen en sleutelen aan auto’s en toestanden of dan gaat er weer een elektrische grasmaaier onder het raam van onze dochter door als ze s avonds in haar bedje ligt. Er wonen veel kleine kindjes in onze buurt, maar ik denk dat de positie van ons huis ( precies op een hoek) het geluidsoverlast bij ons erger maakt dan bij de rest. Bij hun zit steeds een blok huizen tussen de kinderkamer en het geluid zeg maar en bij ons slechts open lucht. Ze is denk ik een erg lichte slaper, al moet ik zeggen dat het geluid op haar kamertje op een of andere manier ook wel echt heel hard klinkt. Veel harder dan in de rest van het huis. Resultaat is dus een dochter die zowel overdag als s avonds regelmatig wakker wordt en dus erg oververmoeid en lastig is. Nu denken wij eraan om rolluiken te plaatsen. Zou dit helpen tegen geluidsoverlast?

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 26 Jul 2011 21:54:01

Gewijzigd door - mama1980 op 26 Jul 2011 21:55:50

Het houdt niet alles tegen… maar het is zeker wel minder!
Het klinkt wat ehm… gedempter zeg maar.

Wij hebben zelf rolluiken, en het houdt idd wat geluid tegen, natuurlijk niet alles, je moet geen wonderen verwachten, maar het geluid is idd minder. Wat mij opvalt is het volgende. Door de rolluiken is het ook pikkedonker in de kamer, waardoor Bo in ieder geval een stuk beter slaapt, dan wanneer het licht is. Hierdoor valt hij dus in een diepere slaap waarbij geluid ook minder goed doorkomt bij de kleine. Het werkt voor ons dus op verschillende manieren positief, en hij veranderd het dag en nacht ritme echt niet. HIj was 1,5 toen we hier gingen wonen, en hij houdt goed zijn ritme zijn. enige wat we nu af en toe wel hebben is dat hij een klein lampje aan heeft wat weinig licht geeft, maar genoeg om zich te kunnen orienteren als hij wakker word, want met rolluiken dicht , is het echt net nacht, vandaar dat ik overdag na een nachtdienst ook zo goed kan slapen

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ik denk dat je bij rolluiken ook diverse mogelijkheden hebt qua diktes … En in welke mate het afsluit.

Je kunt ook denken aan beter isoleren … Wij hebben bv 3 dubbel glas. Roosters afsluiten, zorgen dat eventuele kieren gedicht zijn. In andere ruimtes zorgen dat ramen/deuren gesloten zijn als je dochtertje slaapt, scheelt ook! Dan klinkt het niet zo door. Toch helpt een goede isolatie enorm veel, tegenwoordig zie je veel enkele holle wanden wat weinig bijdraagt. Het is goedkoop te plaatsen en te bouwen.

@Esther wij hebben extra isolerend dubbel glas. We zouden evt idd driebubbel glas kunnen laten plaatsen, maar aan de isolatie van muren etc kan je na de bouw niet veel meer doen toch? Al zit daar ook zeker goede isolatie in volgens de papieren. We zijn er niet bij geweest toen het er in ging natuurlijk Verder doe ik idd alle roosters en ramen boven dicht wanneer ze gaat slapen, maar het helpt zo goed als niks. Doordat er hier veel nieuwbouw is komen er regelmatig grote vrachtwagens met bouwmaterialen voorbij (fijn in een woonwijk) die dan lekker door de straat kletteren of tractoren etc etc. Die herrie houdt geen isolatie tegen… Ik zal eens informeren bij de winkel over de mogelijkheden qua rolluiken, maar ik dacht misschien heeft iemand hier nog goede tips.

mama1980

Hmm tja wij hebben een jaartje rolluiken gehad toen we nog in het stadscentrum van Mburg woonden. Geen auto’s/vrachtwagens daar wel jongeren die om 3 uur 'snachts uit t café kwamen. Daar hielp het wel voor dus. Maar of het tegen dreunende vrachtwagens helpt?

Nu wonen we in een heeeeeeel oud huisje (eerste fundamenten rond 1750 wel een aantal keer verbouwd hoor maar de laatste keer was ook al zo’n 30 jaar geleden…), niet geïsoleerd, wel dubbelglas… maar ook kieren, hahaha! Dan helpt je dubbelglas lekker veel
Maar goed… ook hier in de straat geen doorgaand verkeer. Alleen af en toe een buurman die aan het verbouwen is die wat herrie maakt. Tja daar doe je weinig tegen…

wij hebben er hier ook serieus over nagedacht, want wij hebben een shoarmatent aan de overkant, waar dus nie gerookt mag worden, en die tot 1-2 uur open is, dus ja kun je wel voorstellen, standaard geouwehoer op straat, en mensen die ff wat komen halen, met hardcore op volume 80, wagen deur open wagendeur dicht…
maar ja pipzilla is er denk ik aan gewent, want die is er nog nooit wakker van geworden…
(ookal zit mama hier wel eens in de startblokken om naar buiten te renne en te vragen of het nie wa minder kan)

de rolluiken meneer die ik toen gebeld heb, die zei dat het zeker wel wat geluid tegenhield, maar dat ze natuurlijk niet helemaal ‘geluidswerend’ zijn !
dus het is wel iets om in overweging te nemen als die kleine echt last heeft van het geluid van buiten !!

Pippy is geboren 17.07.2009

Tsja, geluiden van grasmaaiers en pratende buren slapen de kids hier gewoon
doorheen.

Als het in die kamer harder klinkt, misschien kun je dan IN de kamer
wat veranderen. Meer stof, dikker behang, dikke stoffen gordijnen.
Dat absorbeert namelijk goed geluid, en vermindert het effect dus.

Oh ja, onze buren hebben rolluiken, en wij hebben dáár de geluidsoverlast
van… Het op en neer rollen. Zowel de elektrische aan de ene kant
als de handbediende aan de andere kant van het huis.

M.

@marcelendiana hahaha, ja dat ken ik ook, onze buren hebben ze ook (maar alleen beneden tegen inbraak, dus hun kunnen mij niks vertellen over het geluid boven) en je hoort het idd best goed als ze dicht gaan. maarja, da’s 1 keer per dag denk ik dan maar en het geeft natuurlijk ook niks als je wat hoort, anders moet je in een hutje op de hei gaan wonen maar hier is het iedere dag wel prijs. Of vrachtwagens die wat komen leveren of ergens in de buurt moeten zijn. of de buurman die aan zijn auto gaat hameren, of ze gaan ergens (ondanks nieuwbouw) toch alweer verbouwen, volgende dag komt de gemeente parkeervakken slijpen, en de avond daarop dus die grasmaaier etc etc etc en dat al bijna 3 jaar lang zolang we hier wonen! Ik ben het met je eens dat ze aan sommige geluiden moeten wennen, zoals een grasmaaier, maar omdat het hier dus iedere dag wel iets is ga je je daar ook weleens aan irriteren. Zeker omdat die kleine er dus echt wakker van wordt. Echt een lichte slaper denk ik. Maar die gordijnen, houdt dat echt veel geluid tegen? Wat zou beter werken, de dikke gordijnen of rolluiken?

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 27 Jul 2011 20:50:08

Gewijzigd door - mama1980 op 27 Jul 2011 20:51:33

Rolluiken! Alles wat van buiten gemonteerd wordt werkt beter tegen geluiden dan binnen montage. dat geldt ook voor bv zonwering. Zonwering die aan de buitenkant zit houdt beter warmte tegen dan die aan de binnenkant.
Tenminste dat zeggen de experts…

Ikzelf heb rolluiken en ze houden inderdaad geluiden tegen, maar je hoort het nog steeds hoor, maar niet storend. Ik ken die geluiden hebben dat hier ook, maar onze dochter slaapt er prima doorheen, zelfs bij onweer! En ja je ziet natuurlijk de bliksem ook niet door de luiken. het is lekker donker. En als je het toch te donker vindt, kun ze fijn op kiertjes zetten.

Groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers