Geluiden 's nachts

Hoi,
Mijn dochter maakt goede nachten. Daar ben ik heel blij om. Nu is het alleen zo dat ze sinds 2 nachten best wat kreunt en steunt op bepaalde tijdstippen. Afgelopen nacht rond een uur of 1 en van 4 tot 5 maakte ze elk kwartier wat geluid. Ik ben bij haar wezen kijken en ze maakt deze geluidjes in haar slaap. Zelf wordt ze niet wakker. Ik was geneigd om haar maar te voeden. Ze krijgt half borst en half fles. Ik heb het niet gedaan omdat ze weer stil werd en ik het ook niet fijn vind om haar wakker te maken. Normaal laat ze het veel luider weten als ze honger heeft. Wat denken jullie? Wat zouden deze geluidjes (kreunen en steunen) te betekenen kunnen hebben? Hoe lang mag de nacht ongeveer duren voor een kindje van 3,5 maanden jong? Hoe lang mag ze zonder voeding?
Alvast bedankt!
Groeten,
Marjolein

Even ter aanvulling:
Ik weet dat babietjes geluidjes maken in hun slaap. Het bijzondere vind ik alleen dat ze dit voorheen niet deed (of niet zo luid). En nu ineens wel…

De slaap van baby’s veranderd. Ze maken een diepe en een lichte slaap door.
In de lichte slaap maakt ze deze geluidjes. misschien is ze wel even wakker, maar zij kan zichzelf weer in slaap krijgen. Geloof me daar zullen veel moeders jaloers op zijn
Waarom zal je je kindje wakker maken om te voeden??? Ze geven zelf aan wanneer ze honger hebben. Lekker laten slapen. Heerlijk ook voor jou.

Ik neem aan dat je om 23.00 nog voedt. Dan mag je dochter gewoon slapen tot de volgende ochtend.

Succes.

Groet Loes

Hoi,
Ik denk toch echt niet dat het de lichte slaap is… Dat maakt ze inderdaad ook wel geluidjes en die herken ik wel. Dat is alleen niet zoals ik schreef elk kwartier en dan in een uur. Meestal is dat na 3 kwartier…En ze slaapt echt terwijl ze die geluidjes maakt. Ik heb erbij staan kijken.

Over het slapen. Ze krijgt meestal haar laatste voeding rond 21:00 en dan gaat ze de nacht in. Best vroeg dus. Ze eet dan de volgende ochtend rond 7:00. Tuurlijk zijn er ook wel hele andere nachten. Maar ik vraag me af of het niet te lang is.
Dank voor je reactie…

Nee, volgens mij is de nacht niet te lang. Het is alleen de eerste weken wanneer je kindje nog heel klein is dat je dan om de 3 uur moet voeden.
Ik zou zeggen geniet ervan en maak je niet druk,. Misschien verwerkt je de dochter wel de dag…Je weet het niet.
Ik weet dat je je heel ongerust kan maken (althans ik wel…)

Tsja, ik kan je geen antwoord geven verder.

Succes dat wel…

groetjes Loes

Hoi Marjolein,

Over het slapen gaan sluit ik me aan bij Loes.
Hoe lang je kindje zonder voeding mag weet ik wel, dat is 10 a 12 uur.
Heb deze vraag laatst gesteld aan een voedingsdeskundige bij babyinfo
op internet.
Als je je kindje langer dan die uren laat slapen dan worden ze suffig wakker
en dat schijnt niet goed te zijn.
Anne is nu meer dan 6 mnd oud en die moest haar fles ook nog zo laat
mogelijk adviseerde ze mij.
Wij maken Anne om 21.30 nog even wakker voor de papfles en dan wordt
ze smorgens om half 6 weer wakker. ( zit 8 uur tussen een volgende fles)

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 27 week

nee hoor je voeding om 21.00 is prima er zit genoeg tijd tussen.
prima hoor.
Lekker laten doen en als ze honger krijgt snacht’s meld ze zich echt wel.

Over die geluiden die ze maakt ik denk dat dit dromen zijn of dat ze de dag aan het verwerken is.
zou me er echt niet druk om maken!

groetjes gytha

Hoi,

Ik ben het met gytha eens. Ze beginnen meestal rond de 4 maanden te dromen. en dan maken ze geluid. Onze dochter deed dat ook. Sommige kinderen zijn vroeg en andere laat.

groetjes

lon106

Dromen zou inderdaad ook kunnen.
Wat ook een optie is, is dat het een verkoudheid is. Ze is sinds vanmiddag voor het eerst verkouden. Daar kan ze natuurlijk ook wat onrustiger van slapen. Wel sneu zo’n kleintje aan het snotteren. Nog tips??? Ik maak haar neusje al schoon met zo’n uitzuigapparaatje (weet niet hoe het heet). In ieder geval bedankt voor het meedenken. Zo is er inderdaad altijd weer iets om ongerust over te zijn!!! Ik blijf het toch maar zo doen met die laatste voeding en lange nachten. Ze doet het er goed op en is 's ochtends alles behalve suf. Juist heel vrolijk! Zo is er ook zo aan gewend denk ik. Ze heeft overdag vaak wel na 3 of 3,5 uur weer honger. Hierdoor zijn de 5 voedingen tegen 9 uur wel bereikt.
Groeten!

ja verkoudheid zou ook kunnen dat ze hierdoor geluiden maakt in haar slaap.
wij gebruiken ook het neuspompje en neusspray en een gesneden uit doet ook wonderen. verder kun je luuf baby gebruiken vondt lieke ook prettig en het hoofdeinde iets omhoog zetten bijv telefoonboek onder matrasje leggen.
Meer kun je niet doen als flink knuffelen en hopen dat het snel over is.
Het is inderdaad erg sneu voor zo’n kleintje en blijf je in de zorgen!!

Ook ik vindt dat soms moeilijk het ene probleempje is over en het volgende komt weer en maak ik me weer druk.
maar ach dat is ook het moedergevoel!!! En aan je kleintje mag niks aan komen.

beterschap met je kleine mop geef ze maar een dikke knuffel.

groetjes Gytha

Hallo,

Ons meisje maakte rond 4 maanden 's nachts geluidjes. Ze werd er zelf niet van wakker, dus hebben we het zo gelaten. Een dikke 2 weekjes later was dit over. Onze kinderarts vertelde ons dat het waarschijnlijk droompjes waren.
Wou nog even iets zeggen over de tijd die een baby mag zonder voeding. Ons meisje is nu 8 maanden en slaapt van 20 u tot ofwel 8u30 ofwel 10u. Als ze dus tot 10 u slaapt zit er 14 uur tussen zonder voeding. Ze heeft er absoluut geen last van. Als ze zolang slaapt, slaapt ze overdag wel minder natuurlijk. Maar ze slaapt nooit erg lang overdag. Dus genieten van je nachten zou ik zeggen en je vooral geen zorgen maken.

Groetjes,

Tamara