Geklooi met schema

Eva’s schema ziet er zo uit:
0730: pap (180 melk)
1030: koekje + drinken (ze drinkt hooguit 10cc, stelt niks voor)
12.30: brood + 150 cc (ze drinkt 90cc meestal)
15.30: 200 gram fruit
18.00: 200 gram eten
19:00: 120cc (ze drinkt daar zo’n 70cc van als we geluk hebben)

Het ‘probleem’ is nu, dat Eva lang niet alles opeet wat ze krijgt. Van de flessen gaat vaak maar 60cc op. Zelden gaat de hele fles leeg. Eerst wel, maar ze hoeft het niet meer en drinkt dus erg weinig. Warm eten fietst er helemaal in. Soms geven we 100cc yoghurt na de warme hap, maar dat lust ze ook niet helemaal. De helft hooguit.

Nu heeft ze al een avond of 3 dat ze opeens honger krijgt, doordat ze haar laatste fles niet wilde en overdag minder eet. Rond 22.00 uur huilt ze dan en met een flesje van 90cc met 2 schepjes is ze weer zoet en gaat ze slapen.

Ze eet dus iets te weinig en blijkbaar rammelt haar buikje dan 's avonds. Ik wilde die laatste fles eigenlijk weg doen en vervangen door een toetje, maar…ze krijgt de yoghurt direct na het eten niet op en ook een fles niet. Die wil ze dan dus rond 22.00 uur opeens alsnog. Na haar warme hap gaat er niet veel meer in zeg maar.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze met een vol buikje slaapt en niet wakker wordt van de dorst/trek? Op zich mag ze een toetje EN een fles na het warm eten he? Maar dat is voor haar te dicht op elkaar, met huilen na een paar uur als gevolg…Tips? Schema’s? Ik heb haar tandjes gepoetst voor ze gaat slapen en wil eigenlijk dat ze dan dus niets meer krijgt. Dat lukt dus niet op dit moment doordat ze haar fles dan alsnog wil!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 09 Jul 2009 23:16:16

Hoi Rainbow,

Wat een gedoe allemaal zeg!
Fijn dat ikkeben er is.
Misschien heb je iets aan mijn tips.

Ik zou het fruithapje en koekje + drinken omdraaien. (bij het fruithapje kun je ook nog sap geven hoor)
Kan Eva ook eerder haar warme eten krijgen rond 17.00?
Of eet ze om 18.00 ivm. werk ofzo? Of ben je huisvrouw?
Als Eva wel om 17.00 kan eten dan zou ik dat doen en dan om 19.00 yoghurt met roosvisee en wat kleine stukjes banaan erdoor geven.

Wat voor drinken geef je bij het koekje? ook melk misschien?
Wat kindjes erg lekker vinden is water aangelengd met roosvisee erdoor.

De pap van 7.30 geef je van een bordje denk ik met een lepeltje?
Als ze die niet graag wil zou je ook kunnen veranderen in brood en dan 120cc
melk erbij doen.
Op die leeftijd van Eva had ik mijn kinderen 2x per dag aan het brood.
Waren niet gek op melk en had geen zin meer in dat gedoe.
Krijg nu ze ouder zijn nog steeds weinig tot niets aan melk binnen, maar maak me er niet druk om.
Yoghurt en kwark vinden ze heerlijk en daar zit ook calcium in.
Heel verhaal sorrie maar hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs Lisan.

Hoi hoi

't lijkt mij gewoon een fase waar ze ff doorheen moet. Misschien zit ze wel in een groeispurtje! Dan hebben ze ook wat minder trek in eten en drinken.

Zelf heb ik hier de luxe van een wandelende kliko . Alleen rond 8mnd heeft hij lopen klooien met weinig drinken.
Rond 10mnd had hij 's ochtends een papfles als ontbijt, tussendoor fruit (drinken deed ie niet haha, was allang blij met die papfles), tussendemiddag een boterham en klein flesje (165cc, ging meestal niet leeg), slapen, weer fruit OF koekje, klein flesje, of weer proberen hem aan sap te krijgen, 's avonds tussen 17u en 18u warm eten en yoghurt, en met 10 mnd was hij dan weer wel van de avondfles af.

Misschien kan je vlak voor het slapen gaan het toetje geven? Zodat er wat meer tijd tussen warm eten en toetje zit. Misschien wil ze dan wel. Is trouwens ook beter voor de ijzer opname, een uur later zuivel eten/drinken.

Sja, 't blijft zoeken met die ukkies.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Gewijzigd door - Marlala op 10 Jul 2009 08:40:59

blijkt idd ook met de sprong te maken te hebben dat ze geen melk meer zou willen. dus hopelijk is het met een paar weekjes weer voorbij. qua tips voor de komende tijd sluit ik me aan bij wat er al genoemd is.
Succes met de ‘kleine’ boef!!

liefs,
Rinske

Hahahaha, Marlala heeft een KLIKO! Normaal is eva dat ook, ze kon altijd prima eten. Maar sinds een dikke week is het dus hommeles. Ze at altijd alles op, nu niet meer. Ze graait dan naar de fles of duwt 'm weg, zo van: ophoepelen! Ik denk dat ik inderdaad een grotere pauze moet doen tussen het warm eten en de yoghurt. Dat eten vult natuurlijk en de yoghurt ook, dus is het niet gek dat ze dat niet op kan. Maar dan heeft ze daarna dus opeens weer trek…

Eerder eten is geen optie Lisan, want wij werken. Ik kan wel als ik thuis ben (3 dagen) eten om 17.00 uur, maar het is toch beter dan om consequent elke dag 18.00 uur aan te houden. Kan ze bovendien lekker met ons eten, d.w.z. voordat wij eten zelf eten en dan als wij eten erbij zitten.

Ik heb zeker wat aan de tips! Misschien kan ik het fruit splitsen, want ik merk ook dat ze niet meer een heel potje wegkrijgt. Dus 's ochtends een half en 's middags de rest. Het kleine Frutapuraatje gisteren (100 gr) ging wel goed. Het is toch even wat uitproberen. Ze moeten ook zo veel eten over een hele dag gezien! En Eva is toch geen ienieminietje met een muizenmaagje waaraan je al ziet dat ze niks op kan. Het is denk ik toch haar sprong.

Komende week gaan we op vakantie, dan wil ik toch proberen om haar schema aan te houden. Hopelijk lukt dat!

Oh ja, om het moeilijker te maken: vlak voor het slapen gaan yoghurt geven zoals Marlala oppert, is moeilijk. Eva gaat om 19.00 uur slapen, dus een uur na haar warm eten. Ik moet er nog even over denken…ik kom er toch niet helemaal uit…

Leuk hè, zo’n kind als puzzel hihihi…

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker