Eva’s schema ziet er zo uit:
0730: pap (180 melk)
1030: koekje + drinken (ze drinkt hooguit 10cc, stelt niks voor)
12.30: brood + 150 cc (ze drinkt 90cc meestal)
15.30: 200 gram fruit
18.00: 200 gram eten
19:00: 120cc (ze drinkt daar zo’n 70cc van als we geluk hebben)
Het ‘probleem’ is nu, dat Eva lang niet alles opeet wat ze krijgt. Van de flessen gaat vaak maar 60cc op. Zelden gaat de hele fles leeg. Eerst wel, maar ze hoeft het niet meer en drinkt dus erg weinig. Warm eten fietst er helemaal in. Soms geven we 100cc yoghurt na de warme hap, maar dat lust ze ook niet helemaal. De helft hooguit.
Nu heeft ze al een avond of 3 dat ze opeens honger krijgt, doordat ze haar laatste fles niet wilde en overdag minder eet. Rond 22.00 uur huilt ze dan en met een flesje van 90cc met 2 schepjes is ze weer zoet en gaat ze slapen.
Ze eet dus iets te weinig en blijkbaar rammelt haar buikje dan 's avonds. Ik wilde die laatste fles eigenlijk weg doen en vervangen door een toetje, maar…ze krijgt de yoghurt direct na het eten niet op en ook een fles niet. Die wil ze dan dus rond 22.00 uur opeens alsnog. Na haar warme hap gaat er niet veel meer in zeg maar.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze met een vol buikje slaapt en niet wakker wordt van de dorst/trek? Op zich mag ze een toetje EN een fles na het warm eten he? Maar dat is voor haar te dicht op elkaar, met huilen na een paar uur als gevolg…Tips? Schema’s? Ik heb haar tandjes gepoetst voor ze gaat slapen en wil eigenlijk dat ze dan dus niets meer krijgt. Dat lukt dus niet op dit moment doordat ze haar fles dan alsnog wil!
Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 09 Jul 2009 23:16:16