Tja dat vraag ik mij ook wel eens af, als ik weer eens hele gesprekken met Joeyheb in de bus! Ik begrijp alles wat hij wil zeggen, maar anderen zullen wel denken… hahaha:D
Gekke woordjes
haha dat is leuk!
nee ik versta niet altijd wat rico zegt, maar ik praat gewoon wat terug.
mij werd laatst ook gevraagd zovan: dat jij snapt wat hij zegt!
dan zeg ik: dat doe ik ook niet altijd maar ik zwets ook maar wat terug
Ohja ik was er nog een paar vergeten omdat hij het net zei:
oehoee is vogel welke dan ook!
en elk dier wat groot is is een koe
en ze doen ook allemaal boehhh
Grappig he op gegeven moment is het niet meer bij te houden. Heb alles vaak op geschreven in het fotoalbum (de nieuwe woordjes)
Sommige woordjes blijven nog hangen, zoals “Kuukiej” voor haar knuffel grote hangoor konijn. En “piep” voor de magnetron, “wapie” voor de wipkip.
Greetzz Cora
Lisa zegt al wel wat, maar is logisch dat ze dat nog allemaal “raar” uitspreekt, ze moet nog 1 jaar worden hihi! Maar van Nikki en onszelf (mijn zus en ik) vroeger weet ik er nog wel een paar:
Nikki:
cocolala = chocola
pieps = fiets
pippies = chippies
boesjie = koffie (ja hoe ze daar op kwam??? later werd het nog boffie)
Aboe = mijn zus Gaby
Koe = mijn zwager Koen
Wij:
buts = bloem
hubbelspot = hutspot
buts = bloem
welewies = televisie
en een oppaskindje noemde mijn zus Gaby altijd Tjaptjap (ook geen idee waar dat vandaan kwam…)
En mijn zus zij ook altijd Koninnin Huniana (koningin Juliana) en ik moest zo lachen toen ze haar derde kindje Julia noemde. Ik riep toen gelijk: Nee, het is Hunia!!!
Grtz Von
bedankt/dank u wel = hajo
melk/drinken = kika
klok = kok
lief hij zegt tegen mijn buik - baby!! en geeft kusje erop…
Verder zegt hij nog heel veel woorden die ik zelf ook niet vertaald krijg
Noah zegt wel gewoon netjes Hallo, hai. hoi en doei doei en doeg!
Maar voor chocola heeft ie een gek woord = Kilai of je het ook schrijft…
Komt ie naar je toe “Kilai Kiliai”… ik snapte hem eerst echt niet… Ik met hem mee aan de hand en zeg “laat mama eens zien wat jij wilt” wijst ie chocola aan, dus tjaaa Kom daar maaar eens achter!
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
Ha ha ha dat is ook de enige manier om er met dat soort woorden achter te komen Melanie aan de hand mee laten voeren en kijken waar ze mee komen.
Groetjes,
Michèle
jaa daar ben ik achter… vorige week zegt ie tegen mij… mama pad…ik zeg he? wat bedoel je… pad pad pad roept ie… en ik lag net ff lekker op de bank… dus ik zeg weer jaa laat mama eens zien, loop er eens heen… maar dat wou die niet… dus ik mee lopen, bedoelde die zijn hobbelPAARD!! hahahaa
Haha, ik zei vroeger altijd:
Ijsmancoman =ijscoman
en bahgedaan gedaan = vieze broek.
Haha, ook grappig als je dat hoort
Liefs, Anne
Hahahahah tuurlijk Michèle, we snappen alles van onze kids hè hahah!!
Ik snap niet alles. Nick zegt iets van goea kijken en dan zwaait hij met zijn handje. Hij wil duidelijk iets zien en zegt het heel vaak als ik vraag wat ik bedoel. Vind ik dan zo sneu en wou dat ik het snapte maar helaas… We hebben zelfs op de creche al gevraagd of ze daar iets geleerd hadden of zo maar ook zij wisten het niet. Ik zal vandaag eens proberen of hij het op een andere manier kan duidelijk maken wat hij bedoelt.
Groetjes Bianca
Hier zegt Merel het volgende:
Ato = Auto
Aapel = aardappel of appel (net als bij jou Michèle)
Amo = oma
Apo = opa
tetting = ketting
tijt = kijk
Aaauuuuw = miauw van de poes (met een heel hoog stemmetje)
kak kak = kwak kwak van de eend
Boe = koe (geluid, van de hond ook trouwens)
haphap = eten
Beebieee = baby (zegt ze tegen alle kinderen die ze tegen komt, ook al zijn ze veeel ouder)
uitdoen = uit doen
aandoen = aan doen
uit = uit
Verder ook hier nog veel koeterwaals
Groetjes Natasja
@ Benick: Jesse zegt ook Ajo voor hallo. Kan ook niet anders als ze op dezelfde dag zijn geboren
Liefs
@Melanie: Ik heb me er suf over gepiekerd. Er iets voor geplaatst en de g is misschien een k. Maar bij alles wat ik zeg zegt hij nee. Alleen kijken zegt hij ja. Dus ik zou het niet weten…
@Kikie: klopt ook ja!!! Kannie missen. Jeugd van die tijd ook
Groetjes Bianca
@ Bianca en als je met hem meeloopt zodat ie het aan kan wijzen??? Hier snapte ik namelijk heel lang niet wat dijoja was tot ze als een gek op de tv afrende en ook in het kruitvat dijoja zei bij het ondergoed van Dora ja toen viel het kwartje.
Groetjes,
Michèle
@Michele: dat wil ik vanavond ook even gaan proberen. Ik heb ook al aan Dora gedacht maar dat kijkt hij nooit. (goea/Dora klinkt bijna zo) Dus dat kon het al niet zijn. Maar ik vraag hem inderdaad of hij het kan aanwijzen. Hopelijk kom ik erachter want hij kan zo met vragende oogjes kijken dat ik er enorm van baal dat ik niet weet wat het is
Groetjes Bianca
zielig is dat he dat ze iets willen duidelijk maken en dat dat dan niet lukt. Morgan kan ook helemaal gefrustreerd raken dan omdat ik het niet snap en het voor haar zo duidelijk is.
Groetjes,
Michèle
Erg zielig! Nick raakt dan niet gefrustreerd maar houdt op een gegeven moment maar op omdat mama het niet begrijpt
Groetjes Bianca