Gekke teennageltjes

Danique haar grote tenen hebben hele gekke nagels… Ken je het idee dat je nagel dubbelklapt, en dat er dan zo’n wit randje ontstaat? Nou, zo’n randje heeft zij ook en dan helemaal onderin, tegen de nagelriem aan. Als je er met je vinger overheen gaat is het ook ruw, en het staat een beetje omhoog lijkt het wel. Ze heeft het alleen bij haar grote tenen.

Nu is ze een heel druk levendig kindje, dus ze ligt constant te schoppen. In bed, in de box… Bij je op schoot, eigenlijk best heel veel. Heeft ze haar teentjes dan zo hard gestoten dat de nageltjes dubbelgeklapt zijn? En dan ook nog allebei…? Hebben jullie kindjes dit ook (gehad)?

Mijn dochertje heeft het niet maar ik wel op mijn ringvingers dan zit er zo’n wit streepje en dat voelt een beetje als schuurpapier.

XXX-

ken het van luna, dacht eigenlijk dat wel meer kindjes dat hadden. Heb er eigenlijk nooit niks mee/aan gedaan, ze is 4 nu en ze heeft het nog wel. Kan je geen tip geven wat je ermee/aan kan doen. Mees heeft het trouwens ook.

@luna:

Zijn jullie kindjes ook heel druk dan, en dan voornamelijk met schoppen en zo? Dat zou het wel verklaren… Misschien een gebrek aan kalk of zo? Hmz…

Aan nagels is absoluut niet af te lezen of iemand leidt aan kalkgebrek. Dit is een hardnekkig verhaal wat door de medische wetenschap in de jaren 80 al is weerlegt. Kalkgebrek vindt je alleen terug door je voedingspatroon te analyseren.

Het zou eerder een schimmeltje kunnen zijn. Echter, als alles er netjes en schoon uitziet, dan zou ik het lekker laten zitten.

dan heeft mn moeder geen kalkgebrek want ze heeft een kalknagel
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 01 Jul 2009 15:03:52

En ik ben zo iemand die alle fabels en broodjes aap gelooft Nou jah, de nagels zien er verder niet vreemd uit, alleen dat witte streepje tegen de nagelriemen. Dus denk ook niet dat het 1 of andere schimmel is.

hoi, denk ook niet dat het iets met schoppen of zo temaken heeft, denk zelf dat het een soort van stroopnageltje is. Aan de kant van mark hebben ze allemaal van dat soort nagels, je moet alleen uitkijken dat ze niet gaan ingroeien.

quote:
dan heeft mn moeder geen kalkgebrek want ze heeft een kalknagel

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 01 Jul 2009 15:03:52

Hahaha nou, ik heb dus psoriasis, ook in mijn nagels. Nu heb ik ooit nagevraagd of het niet ook kalknagels waren bij mijn tenen, nee hoor, psoriasis. Maar in de nagels van mijn handen heb ik ook psoriasis en dat zijn alleen maar heel veel putjes in mijn nagels, niet netjes vlak zeg maar. Nu zie ik iemand met kalknagels en denk “hee dat lijkt er wel veel op”, dus ik ga googlen. Mijn conclusie, wel ook kalknagels en wat lees ik vervolgens als leuke tip ??? Voetbadjes met appelazijn en ik kan zeggen, dit werkt goed zoals het nu lijkt. Dus misschien wel een leuke tip voor je moeder.

En wat betreft de teentjes van Danique heb ik helaas geen flauw idee wat het zou kunnen zijn.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!