Gek van gekrijs (lees luchtalarm) peuter

hoi hoi
ik word echt werkelijk helemaal gek van het nachtelijk gekrijs van mijn dochter. waarschijnlijk wordt ze de meeste tijd gewoon wakker van een nachtmerrie, maar soms is het ook al weer een paar minuten na de tijd. het nieuwe record is zo’n 15x (!) per nacht eruit. in het begin van de nacht kan ik dan nog wel lief en begripvol zijn, maar na 6keer gaat het me al de keel uithangen en op het eind ben ik helemaal over de top en erg gefrustreerd (en dat is nog zachtjes uitgedrukt). het is gelukkig niet elke nacht maar ik heb wel een slaaptekort opgespaard die ik met overdag slapen niet kan inhalen. wij leggen overdag alles uit wat we doen en waarom we het doen (niet té veel hoor), maar hebben geen idee wat er aan de hand is. H E L P!!!

groetjes angela

Hoi,

Weet niet hoe oud ze is maar misschien is het inderdaad een nachtmerrie. Maar 15 x op een nacht lijkt mij een beetje veel 2x misschien.
Wat ze veel op peuter leeftijd doen is verwerken. en dat doen ze meestal in hun slaap of net ervoor.

Ik denk eerder dat het ook een soort negatieve aandachttrekkerij is. Ik zou het even een paar keer uitzitten ga maar twee keer naar d’r toe. ( maar niet meer) Na die twee keer kan het echt geen nachtmerrie meer zijn hoor.
Misschien helpt een nachtlampje.
Hielp bij mijn dochter ook de vond het eng s’nachts omdat ze zich niet kon orienteren en schreeuwde en huilde dan helemaal overstuur omdat ze niet wist waar ze was en waar wij waren.
Ook hielp een afspraak er over te maken van te voren en wat heel corney klinkt maar een dromenvanger.

En probeer er de volgende dag over te praten als dat al met haar kan.

Succes

groetjes

lon106

Gewijzigd door - lon1306 op 26 Dec 2008 14:01:25

Hoi,

15 x lijkt mij niet echt van een nachtmerrie. Volgens mij is ze je aan het uitproberen. Laat haar gewoon maar krijsen. Na een paar nachten is het dan vast wel over. Door er steeds naar toe te gaan stimuleer je het. Wat ook helpt is een beer aan te wijzen als ‘waker’. Je zegt dan tegen je dochter dat de beer alle nare dromen wegblaast.

Groetjes,

jantje

Het punt is: mijn dochter is geen aandacht trekker. ze is nooit vervelend en huilt alleen maar als er echt iets aan de hand is. en dat maakt het ook zo moeilijk. waarschijnlijk heeft ze toch al wat langer oorpijn gehad dan we dachten. inmiddels komt ze maar 1 of 2 keer per nacht.
een nachtlampje heeft ze wel.

ze heeft een tijdje gehad dat ze perse een paar keer per nacht wilde drinken maar dat hebben we er gelukkig vanaf, want dat was niet leuk meer.
nu krijst ze dan regelmatig 's nachts, maar het is anders krijsen dan als ze aandacht vraagt. maar goed ik word er chagie van en vind het moeilijk om lief te blijven en haar te begrijpen. en haar laten krijsen helpt echt niet, want ze raakt daar zo van overstuur dat ze er soms (bijna) van moet overgeven.

het frustreert me dat ik niet weet wat er aan de hand is. of ze pijn heeft ofzo en vooral waar. want als ze zo vaak krijst (alsof ze pijn heeft) geven we haar wel eens een paracetamol en dan is ze een half uur later voor de rest van de nacht onder zeil. wat voor mij weer bevestigd dat ze pijn heeft. ze is bijna 2 jaar oud dus kan ook niet aangeven wat er aan de hand is. ze kan het niet vertellen en niet benoemen. het blijft gissen.

groetjes angela

angela dit is negatieve aandachttrekerij kijken tot ze hoever jou tot wanhoop kan drijven

elke kind doet het ook die van jou,zolang er 'snachts naar toe blijft gaan blijft ze krijzen

oh en je kunt aan een kind echt wel merken als ze pijn hebben hoor als ze naar haar oren grijpt en ze heeft koorts

als een kind pijn heeft geven ze echt wel aan en meestal heben ze daarbij wel koorts mijn kind krijsde ook weleens zonder aanleiding ga dan echt geen paracetamolgeven

liet hem lekker krijsen ik weet negen van de tien keer dat het een nacht merrie was en dat niet elke nacht

Hoi,

Hoe lief je kind ook is. Je kind kan ineens omslaan wat aandacht trekken. En dat helemaal overstuur huilen tot bijna en lees bijna overgeven is heel normaal in het aandacht trekken. Het is ook vreemd dat ze het alleen s’nachts heeft en niet in de slaap overdag toch. Als ze vergaat van de oorpijn moet ze daar ook last van hebben als ze s’middags gaat slapen. Onze dochter huilde ook soms tot blauw aanlopens toe en bijna spugend maar ze wist altijd wel net op tijd te stoppen raar he. Als ze echt door iets anders overstuur is dan spuugt ze echt wel.
Al ik het zo lees dan is het in mijn ogen nog steeds aandacht trekkerij.
Ik ben twee zeg nee en ga mijn peuterpubertijd in.
= Ik ga lekker mijn grenzen verkennen en doe daar alles voor ook al ben ik altijd een lief kind geweest.
Hoort echt bij de leeftijd van twee en drie jaar. Ik lees hier mijn eigen dochter maar dan overdag. Gelukkig hebben wij geen problemen met doorslapen alleen bij het inslapen wil het nogal eens uit de hand lopen aan haar kant dan inmiddels zijn wij met moeite soms hoor bikkels geworden in het negeren maar het heeft wat oefening gekost en soms nog moeilijk hoor vooral als je zelf moe bent of net een hele dag met grensgevechten achter de rug hebt.

groetjes,

lon106

ben het met lon eens je dochter doet het alleen 'snachts,pure aandachttrekerij dus.

als ze echt pijn heeft dan krijst ze overdag ook

hoi,

Lieke, ik ben het niet helemaal met je eens. Puck is overdag niet zo aan het huilen als ’ s nachts. Blijkt dat ze 's morgens opgedroog oorsmeer heeft. oortje is dus geknapt en druk is weg. DIt gebeurt bij ons dus ook midden in de nacht met het daarbij horende gekrijs (wat logisch is).
Nu de oorpijn over is lijkt ht wel aangeleerd gedrag en zijn we aan het negeren. Zowel 's nahts als 's ochtends vroeg.
vanochtend was het iets voor zevenen, dus we boeken al wat vooruitgang. We gaan ervoor. Angela, kan je dochter ook niet in de laatste sprong zitten? De mijne zit er midden in…

hallo allemaal,
ik ben net lid geworden en zou graag willen reageren omdat:
ik ervaar wat slaapproblemen met mijn zoontje Jayden die wordt 22 januari 1 jaar
was dus op het internet op zoek naar tips en zo kwam ik ook op deze site.
Na een paar weken te hebben gezocht kwam ik vandaag op de site van slaapgids.nl
moet je 17,95 betalen om het boekje te downlaoden normaal ben ik daar niet zo van maar had er wel een goed gevoel bij. Na het lezen bleef dat goede gevoel en ga het vanavond gelijk proberen.
Nu vind ik dat het erg prettig is geschreven en er op meer gebieden maar voornamelijk dan over het slapen goede tips in staan en zou dit graag met iederen die het lezen wil willen delen.

Dan nu mijn vraag hoe kan ik dit met jullie delen het zijn namelijk 25 pagina’s?

alvast bedankt.
groetjes brigitte

je zou het kunnen scannen en mailen naar een ieder die het wilt…