Gehoortest goed maar reageert niet op geluid

Hallo allemaal,
Mijn zoontje is 5 weken te vroeg geboren en is nu 2 maanden oud. Hij heeft een gehoortest gehad, deze was goed. Alleen lijkt het nu alsof hij helemaal niet reageert op geluid… is dit normaal?iemand ervaring…

Mag ik vragen wat je allemaal al hebt uitgeprobeerd dat je denkt dat hij niet op geluid reageert? Ik herken het niet. Ik hoef Amy maar te roepen en ze zoekt me meteen.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Bedankt voor je reactie…
Ik heb hard geklapt achter zijn hoofd, de hond vlak bij hem
laten blaffen terwijl hij sliep en wakker was. Maar geen reactie, terwijl als ik hem licht aanraak tijdens slaap dan wordt hij direct wakker…

Maar als je gewoon tegen je zoontje praat dan? Krijg je dan ook geen reactie? Want dat harde klappen en de blaffende hond zijn natuurlijk ook geen leuke geluiden om op te reageren. Daar schrikken ze alleen maar van…
Gewoon lekker kletsen tegen je zoontje en als hij je aankijkt is het al goed. Als hij terug gaat brabbelen is het nog beter.

Goede morgen,
Natuurlijk praat ik ook op een normale manier tegen hem, dan kijkt hij me aan. Maar is dit niet gewoon ondat hij mij ziet? Als ik vanaf een plek zijn naam roep dan reageert hij niet als jou kleintje. Ik vroeg me af of het niet normaal is? Dat hoop ik tenminste…

Je zou ook niet in beeld, maar wel aan één kant van hem kunnen gaat staan, zitten en dan tegen hem praten zoals je normaal ook doet. Wellicht dat hij dan zijn oogjes/hoofdje bijdraait en je gewoon hoort.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ja inderdaad, ik zou het bovenstaande ook doen. Als Ruben met zijn hoofdje naar links licht te kijken en ik praat tegen hem aan zijn rechterkant draait hij zijn hoofdje ook op gegeven moment naar rechts. Maar op zijn naam reageren doet hij nog niet.
Ruben is overigens 7,5 week.
Heb je het op het CB gezegd, en wat zeiden hun?

Greetz COra

Amy reageert ook echt nog niet op haar naam hoor Maar gewoon op mijn stem. Maar als je het niet vertrouwt zou ik gewoon bij het cb aan de bel trekken. Je kan zo langskomen en dan ben je ook weer gerust gesteld als er niks aan de hand is.

Goede middag,
Bedankt voor de reacties. Ik ga vrijdag na de CB, hoop dat er nieys aan de hand is. Ik bedoel over het algemeen op mijn stem, niet specifiek op mijn naam. Jullie horen nog van me…

Groetjes

Hoi md,
Wat vervelend dat je je zorgen maakt. Natuurlijk is jouw ventje eigenlijk nog een 1,5 maand ipv 2 maaden ivm de vroeggeboorte maar ik vind dat een moedergevoel heel veel zegt.
Ik hoop dat je morgen gerustgesteld bij het CB vandaan komt. Hou je ons op de hoogte?
groetjes,
Wendy

Dag allemaal,we zijn CB geweest. De arts zegt dat hij niet op geluid reageert omdat hij eigenlijk nog geen maandje oud is (Siyar is 5 wkn te vroeg geboren). Ze vindt wel dat hij goed contact maakt en lacht, dit wil zeggen dat hij de geluidjes die ik maak hoort en daarop reageert door te lachen (hij ziet op zijn leeftijd eigenlijk alleen maar vlekken dus ziet ons niet lachen. Hiermee wil de dokter zeggen dat hij dus reageert op de geluidjes die ik maak. Ik moet me geen zorgen maken over zijn gehoor. Ik wacht tot hij wat ouder is…bedankt voor alle reacties

Groeten

Hoi md,
gelukkig weer een geruststelling!
groetjes,
Wendy