Gehoord?

Al eerder konden Amerikanen carrières, partners en cosmetische chirurgie winnen in televisieshows, maar in een nieuwe tv-show, genaamd ‘Be my baby’, kunnen vijf stellen nu een baby winnen. Het concept, dat werd bedacht door een bedrijf van Disney, zorgt logischerwijs voor opschudding in het ‘land van de onbegrensde mogelijkheden.’

In de show die wordt gepresenteerd door Barbara Walters, is aan een zestienjarige moeder de keuze aan wie zij haar kind afstaat. Vijf koppels hebben een half uur de tijd om Jessica, haar achternaam wordt geheim gehouden, te overtuigen van het feit dat zij de beste ouders zouden zijn voor de baby. “Eigenlijk bepaal ik of een paar een kind krijgt of niet, ik voelde me heel even God”, aldus Jessica. “;Het zal één van de belangrijkste beslissingen in mijn leven worden.”;

Op het moment moet ABC, de makers van het programma, het programma verdedigen tegen allerlei kritiek. Zo wordt het programma beschuldigd van het weggeven van een kind als prijs voor de winnaars. ABC vindt echter dat het programma een duidelijke kijk geeft op het adoptieproces van een kind en vindt niet dat het kind als prijs kan worden gezien. Aanstaande vrijdag wordt het programma voor het eerst uitgezonden op de Amerikaanse televisie.

Echt waar ik ga in amerika wonen wordt ik nog millll… ik ga 30 kinderen krijgen en verkoop ze voor 100.000$ in een tv progamma… aan de beste bieder… gatverdame… als of je een nieuw bankstel koopt bij weet ik veel waar… moet echt niet gekker worden

nu las ik vandaag dat ned ook zo iets wil gaan doen… nou ik weet wel dat ik daar tegen zal vechten… gatverdamme sorry hoor moest het ff kwijt

Tries

Liefs Tries

Pfffffffffffff…
Even sprakeloos hoor (en dat gebeurt bij mij niet vaak!! ).

Jemig…ik weet echt niet wat ik erop moet zeggen.
Het eerste wat bij me opkomt is: DIT IS EEN GRAP, dit KAN toch niet???

Adoptie? Oké, is niks mis mee.
Maar dit is heeeeeeeeeel wat anders inderdaad!!!
Dit is inderdaad een kind WINNEN.
Hoe GEK kunnen ze het nog maken joh??
Ik vind het werkelijk absurd!

En krijgt dat 16-jarige meisje daar dan inderdaad geld voor?
En is het kind van haarzelf? Weet ze dan wel wat ze doet eigenlijk?

Ik weet echt even niet wat ik er verder over moet zeggen, maar ik weet wél dat ik hier nog zo’n 100.000 gedachten over krijg.
Wat een idioterie zeg.
De wereld wordt steeds gekker lijkt wel.
De één wordt zo op video onthoofd en de ander kan een kind winnen …(!!!).

Waar gaat het eigenlijk heen?
Dat ga ik me zo langzamerhand weleens afvragen.

Ik vind DIT (met die tv-show) in ieder geval GEEN manier.

Groetjes, (een verbijsterde) mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 13 May 2004 23:06:12

ik sluit me helemaal bij bieb aan .het is te gek voor woorden
maar ja in amerika draaid alles om geld en macht .

groetjes marielle

TE BELACHELIJK VOOR WOORDEN!!!
Zoiets kunnen ze toch niet maken. Ik snap niet dat ze dat als entertainment zien daar. Maar ja, in Amerika kan alles. Kan me trouwens ook niet voorstellen dat dit in Nederland zou kunnen gebeuren.

Groetjes, Suus

Nee, ik kan me aan de ene kant ook niet voorstellen dat ze dit in Nederland misschien ook willen gaan doen, zo’n idioot programma.
Maar aan de andere kant: ze hebben al veel “extreme” programma’s van Amerika overgenomen.
Zoals toen dat programma dat je met een milionair kon trouwen,
en bijv. “extreme makeover” wat in nederland is uitgezonden als "make me beautifull"
en "the Bachelor(rette)"
Allemaal overgewaaid uit Amerika.
Dus ergens zou het me niet verbazen als Nederland dit ook gewoon “toestaat”.

Ik hoop in ieder geval van niet.

Groetjes, mamma van Stephan

Het staat en de tijdschiften dan nederland ook zo’n progamma wil maken… echt wat gebeurd er allemaal iedereen heeft het ongeneeselijke virus gekheid opgelopen geloof ik…

Tries

Liefs Tries

Wat voor tijdschriften dan Tries?
Ik heb het nog niet gelezen (maar ik lees ook niet zoveel de laatste tijd, moet ik toegeven).
Maar als het in van die typische “roddelbladen” staat dan moet ik het nog zien hoor, of het echt in Nederland ook op TV komt.
Die roddelbladen schrijven zoveel!

Maarre…dat virus, daar kan je weleens gelijk in hebben.

Het was op het nieuws en stond ook in pfff sory geloof ik, nu geloof ik weinig van die bladen maar was ook op het nieuws en stond op www.nu.nl

Tries

Liefs Tries

Ja, als het op het nieuws is…
Pfff…wordt het vaak een stukje serieuzer.
Nou, ik blijf hopen dat ze dat achterlijke gedoe hier niet gaan uitzenden of “na-apen”.

Tsja, het slaat werkelijk nergens op.
Maar je zult als stel maar geen kinderen kunnen krijgen en je krijgt zo een kans…
Voor die mensen vind ik het nog veel moeilijker.

Kan me zo voorstellen dat je aan zoiets eigenlijk niet mee wil doen maar dat je toch erg verlangd naar een kind.

Maar het is gewoon ziek! Het ergste is nog wel dat er waarschijnlijk toch naar gekeken wordt!

Groetjes Mim

Juist…dat laatste is denk ik érg waar.

Want zelfs ik zou gaan kijken, ook al ben ik er fel op tegen.
Of eigenlijk: JUIST omdat ik er op tegen ben.
Je bent toch nieuwsgierig naar HOE ze dat programma dan precies bedacht hebben en HOE het precies gaat enzo.

En dat weten de programma-makers waarschijnlijk ook…

Wat verschrikkelijk zeg!
Ze verzinnen steeds absurdere dingen, hoe belachelijker of schokkender, des te beter, lijkt het wel.
Ik vind dit echt veel te ver gaan hoor, kinderen verkopen alsof het goederen zijn… gatver!

Groetjes,
Sonja, mama van
Jeroen (11-12-2003)