Geheugen van een kind


#1

Gisteren heeft Dion me tot 3 keer toe verbaasd doen staan. Hij onthoud alles en weet ook de plekken te onthouden waar we zijn geweest en wat er toen was.

Woensdag moest ik gaas halen voor onze carnvavalkar (yoehoe) de winkel waar we het kochten staat een stukje van de weg af en je kunt hem vanaf de weg ook niet zien. En toen ik donderdagmorgen Dion weg bracht naar mijn tante kwamen we weer langs dezelfde weg en hij zei van he mama hier hebben we gisteren dat gaas gekocht. Hij was nog nooit bij deze winkel geweest en we komen er ook niet vaak langs. Toen we verder reden kwamen we over een brug en zei hij van mama hier zijn we laatst ook geweest he toen waren er allemaal auto’s. Ja klopt kind 4 maand geleden was hier een oldtimer dag. Aan het einde van de dag moest ik nog even naar een meubelzaak en hij zei van he dat busje was ook bij opa en oma, ja dat klopt opa en oma hebben ook hun meubels hier gekocht. Sinterklaas was hier toen ook he zei Dion. Ik snapte hem eerst niet maar 6 maand geleden zijn we ook een keer bij deze zaak geweest en toen kregen ze van de eigenaar een zakje snoep en deze man deed met zijn stem net of hij sinterklaas was. Dit is was ik allang weer vergeten maar hij dus niet.
Ik sta er altijd weer versteld dat kinderen zoveel onthouden en ook precies de details erbij kunnen vertellen.


#2

Ongelooflijk he wat ze allemaal onthouden. En dan is mij wel eens verteld dat kinderen veel dingen vergeten. Nou volgens mij is dat echt niet zo, want Tim kon zich al heel jong ook veel dingen herinneren die in het verleden gebeurd waren.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#3

Apart is dat he! Maar toch is de ervaring hier dat dat minder wordt…
Zo was de oudste een jaar of 2 toen hij een keer erg moe was toen we bij mijn opa en oma op bezoek waren. Hij wilde naar bed, maar ik.vertelde hem dat opa en oma geen kinderbedje hadden… Waarop hij heel verontwaardigd reageerde dat dat wel zo was, want hij had er al eens eerder geslapen! En om dat te bewijzen liep hij zo naar de slaapkamer waar wij inderdaad een maandje gelogeerd hadden omdat we op dat moment even zonder huis zaten…
Maar… Tijdens die periode was hij 6maanden!!!
Blijkbaar wist hij dat dus echt nog.

Maar nu herinnerd hij zich echt vrijwel niks meer van de tijd dat hij 2/3 jaar was en daarvoor…

Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigt als je het deelt


#4

Ja dat denk ik ook wel dat het minder naarmate ze ouder worden. Ik denk wel dat het een hele belangrijke fase is. Marijn heeft dit wel minder, en doet vaak of hij het ook weet.
Het schijnt ook dat als een kind je na hun tweede jaar niet meer ziet je na een aantal jaren ook niet meer kent en ook geen herinneringen heeft.
Maar ik onthoudt ook steeds minder maar dat komt omdat je drukker krijgt met werken, sporten/afspraken van kinderen ed.
Kinderen zijn nog zorgeloos gelukkig


#5

Vorige week gingen we weer even naar de oude winkel van mij en mijn ouders. Danielle zat bij mijn ouders in de wagen en toen ze er bijna waren zei ze “Opa werken?” Zo van we gaan naar het werk van opa, oma en mama. En dat na bijna een jaar. We keken er echt van op.

Groetjes Corina


#6

Ja daar kan ik me ook over blijven verbazen. Pas nog had hij het er over dat z’n bumba knuffel in de container lag. Die hebben we weg gegooid toen hij 1,5 was omdat hij de neus kapot had gebeten en dat zo’n grote kraal bleek te zijn. zomaar uit het niets begon hij er over en hij is nu bijna 4.
Van de week reden we langs het werk van de man van onze gastouder. Zegt hij hier werkt A. Daar was hij nog nooit geweest maar hij zag het aan het logo.
Ik kan me nog dingen herinneren die gebeurd zijn toen ik 2 was en van 3 en 4 jarige leeftijd weet ik ook nog heel veel. Zo weet ik bv nog hoe mijn kamer er vroeger thuis uitzag, wij zijn uit huis gehaald toen ik nog geen 3 was. En niemand heeft me daar over kunnen vertellen want degene die dat kon leeft niet meer. Ik heb het jaren later bij een tante nagevraagd en het bleek te kloppen.
Misschien heeft rens dat wel van mij, mijn man weet lang zo veel niet meer.

Groetjes ramona


#7

Ik moet zeggen dat ik ook nog veel dingen/details van vroeger weet. Dion heeft dat denk ik ook van mij
Vanmiddag reden wel langs een shel.l pomp en toen zei Dion he mama dat is van papa zijn lego. Ik zo van eh, oh ja klopt een tijdje geleden had mijn man zijn lego van zolder gehaald en ff gekeken of het nog compleet was. Heeft dus niet eens echt gestaan in de kamer.