Gehecht aan zijn plassertje

Ik heb me zojuist aangemeld voor dit forum. Ik zit namelijk met een uitdaging.

Mijn zoontje van 2 jaar is zo gehecht aan zijn plassertje dat ie er niet vanaf kan blijven. 's Nachts in zijn slaap en bij het inslapen gaat ie op zoek en trekt zijn plassertje langs de luier naar buiten. Op zich raak ik daar niet gestresst van, maar het resultaat mag duidelijk zijn: 2x daags een kletsnat bed!
Ik heb qua slaapkleding al vanalles geprobeerd: boxershorts met/zonder pyamabroek, slaapzak (waarvan de armsgaten kleiner gemaakt moeten worden met spelden en dan NOG frummelt ie er een arm langs!). Wie heeft tips??? HULLEP

Sorry, maar vind het een beetje een ongeloofwaardig verhaal. Op 2 jarige leeftijd door alles heen met zijn handje en dan ook nog eens onder de luier komen. Lijkt me toch niet dat hij zo groot is dat zijn plasser onder de luier uitsteekt!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Nou… Jens is ook zo’n houdini die z’n armpjes overal tussendoor wurmt. Net als de gordeltjes van de autostoel bijv. Op z’n strakst krijgt hij 't nog voor elkaar.
Maar een kereltje van 2 die dan z’n armpjes in het slaapzakje wurmt en dan de luier openpulkt… Jens z’n plassertje is ook niet zo groot hoor, dat die er onder vandaan gewurmt kan worden, dan moet hij echt de luier zien open te krijgen. Hij vind z’n plasser ook razend interessant (neem 't hem eens kwalijk… hihi), maar broek aan = broek aan, en dan zit ie er niet meer aan.

Heb je al eens een boxershortje eroverheen geprobeerd, zo’n strakkere van de Hema?

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Een soort slobpakje, maar dan zonder voetjes er aan, dat heb ik vroeger als pyama gehad. In een grotere maat heet dat een jumpsuit ipv slobpakje… Misschien is dat een idee?

Lilypie

Lilypie

mama_snoekie: super bedankt voor de tip!! Helemaal niet bij stilgestaan, dat is absoluut een mogelijkheid en ik ga het zeker proberen.
En Marlala: Houdini is zeker de juiste naam voor dit type kindje. Alleen je tip heb ik al geprobeerd: de strakke boxer is van de HEMA.
De andere reactie: bedankt voor je reactie. Ik heb op geen enkele wijze geimpliceerd dat mijn kereltje van 2 jaar (!!!) groot ‘gebouwd’ is. Hij is gewoon erg creatief in het verzinnen van manieren om aan zijn plassertje te zitten. Hij wordt er rustig van, zoals andere kindjes rustig worden van het frummelen aan een doekje of een puntje van de deken. En geloof me, 3 mm uit te luier frummelen staat ook al garant voor een nat bed.
Jammer dat mijn vraag zo wordt uitgelegd

Ze hebben toch ook van die fases dat ze gefixeerd zijn op hun geslachtsdeel? Ik ben niet zo heel goed op de hoogte maar meen dat ik wel eens iets heb gelezen hierover.
Ook een poep/plasfase bestaat en dus ook dat ze hier op gericht zijn. Als ik Jack verschoon zit hij ook direct aan zijn plassen en roept: Piepie, Mooi! Hahahaha!
Wel een praktisch heel onhandig probleem en de tip van die pyama uit een stuk klint heel aannemelijk!!

Groetjes van Christa

Sorry voor mijn reactie, maar ik kan me er niks bij voorstellen dat je zoiets kleins onder een luier vandaan krijgt. Maar goed dan heb ik het mis, dus bij deze nogmaals sorry.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers