hey hallo,
ik wilde al een tijdje deze topic openen maar kwam er maar niet van…uit de topicnaam weinig te halen maar even voor de duidelijkheid: geen zin in zelfverzorging, geen zin in iets leuks doen, te moe om zin te maken…
mijn zoontje is nu 5 en half maand oud. de tijd is zo snel voorbij gevlogen dat ik me haast niet meer kan herinneren hoeveel flesjes hij in het begin ook al weer dronk en hoeveel hij dronk op een dag…
nou ligt mijn kleine elke avond om 7 uur op bed en aangezien ik niet werk begint mijn dag ook om 7 uur smorgens. maar als hij eenmaal in de avond op bed ligt dan heb ik zo nergens geen zin meer in! geen zin om tv te kijken val bijna in slaap…geen zin om oppas te regelen en met mijn partner weg te gaan…noem maar op.
ook verzorg ik mezelf bijna niet meer! vroeger was ik echt gek op make-up! kon niet zonder naar buiten of naar mijn werk…ook moest ik elke dag een ander out-fit aan. dat is weer een ander verhaal nu pas ik niets meer van mijn oude kleding en ook blijf ik dingen kopen die ik toch niet pas! stom he?? heb laatst wel een groter maat gekocht maar die zat thuis zo wijd dat ik ervan schrok. kortom heb nu een lievelingsbroek die ik wel pas maar die heb ik dus zo vaak aan en vraag me dan soms af of mijn man dan niet denkt van alweer hetzelfde broek?
ook had ik altijd ontzettend mooi haar die zit nu elke dag in een staart. hangt er een beetje slonzig bij. vroeger maakte ik altijd krullen in mijn haren of maakt een leuk knotje of het hing altijd wel los. nu heb ik daar geen eens puf voor…ben de hele dag bezig met de kleine en als hij slaapt dan ga ik koken of maak ik de huis schoon. als ik het niet bij houd dan word het echt een zooitje aangezien we in een hele grote huis wonen.
kortom ik vraag me af of jullie ook zo erbij liepen en geen zin konden maken. of zijn jullie al door die tijd heen. vraag me echt af of ik weer het oude kan zijn. ik raak soms in stress en kijk niet meer in de spiegel omdat ik nog weinig afgevallen ben…voel me zo anders dan vroeger…ik vind mezelf gewoon niet leuk meer…ben zelfs soms bang dat mijn man mij ook niet zo leuk meer vind. hij heeft al een paar keer aangekaart dat ik mezelf beter moet verzorgen zodat ik me beter zal voelen. en dat het voor de rest hem niet zoveel uitmaakt of ik er zo bij loop. maar gwoon voor mezelf.
sorry voor het lange verhaal wilde het graag met jullie delen en vroeg me af of er nog meerdere dames zijn die dit hebben of zijn er ook dames die veel sterker zijn en die dit niet toelaten en gewoon verder gaan met hun leven? soms vraag ik me af of het niet gewoon aan mij ligt mis. ben ik wel lui.