Geen zin meer in fles 11mnd

Hallo Allemaal,

Ik heb even een vraagje. Milou (bijna 11 mnd) heeft geen zin meer in haar flesjes. 's ochtends drinkt ze nog 100 ml en de rest daar maak ik pap van en 's middags wil ze geen fles meer. Ik geef daarom de ene dag een boterham met sap of gewonen melk en de andere dag een bordje pap van 200 ml. 's avonds drinkt ze 150 ml.
Opvolgmelk uit ene beker of tuitbeker vindt ze vies! Wil ze echt niet.
Ze drinkt alle flesjes alleen voor de tv met tekenfilm…
Voor de rest eet ze wel goed fruit, groente yoghurt e.d.

Hebben jullie dit ook? Tips?

Gr, Femke

nou… als ze verder voldoende zuivel binnenkrijgt… lijkt 't mij geen probleem.
Als grens wordt wel gesteld 12mnd voor reguliere zuivel, maar als ze er verder prima op reageert, maakt die ene maand (of 2) niet uit.

Vergeet niet aanvullend vit.D te geven

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

11 maanden is een sprong en rond het jaar gaan ze sowieso allemaal moeilijk doen met eten en drinken. Volledig negeren! Aanbieden op de tijden dat je het gewend bent aan te bieden. Wil ze niet, dan maar niet. Kans voorbij. Ook geen alternatieven aanbieden die ze lekkerder vindt, want dan is het eind zoek. Dan weet ze dat ze mama in de pocket heeft.

Ook niet afwijken van de gewone maaltijden om alsnog te proberen er een boterham of wat dan ook in te krijgen, want ze lacht zich helemaal suf dat het haar lukt om mama op afstand te bedienen.

Je zult zien dat ze uiteindelijk weer gewoon gaat eten en drinken.

En tuurlijk drinkt ze alle flesjes alleen voor de tv met een tekenfilm! Goed bezig die kleine meid. Ze lacht je vierkant uit dat je daar in trapt. Onmiddellijk mee stoppen want voor je het weet is het eind zoek en wil ze al haar maaltijden ook alleen nog voor de TV. Niet doen!

Groetekes, Sje

sluit me helemaal bij Sje aan…

Jurian drinkt ook niet flesje altijd leeg. Jammer dan… bied het hem hooguit 2x aan… en dan is het klaar. Ook geen alternatief. Oei … volgens mij ben ik wel erg streng?! Mijn man zit gelukkig op zelfde lijn alleen is die harder… dus eten/drinken is eten/drinken. Tja als het dan uiteindelijk ook niet lukt dan is het klaar…

11 maanden sprong vond ik vrij pittig… ze vervelen zich … ze dagen je uit… je twijfelt misschien ook meer aan jezelf… dat was in mijn geval wel zo… ik dacht wat moet ik … box eruit? of toch niet… gelukkig niet gedaan … en meneer speelt er weer vrolijk in!!

ik sluit me ook bij Sje aan,

Rico had het met de 8 mnd sprong ook al,
niet willen eten, of eruit spugen. ook in de box was niet goed uit de box ook niet niks was goed op de grond spelen niet slapen was brak…
nouja toen was het ergste voorbij wilde hij eindelijk weer eten werd ie ook nog is ontzettend ziek en weer niet willen eten enzo, volgens mij was hij veel afgevallen maar goed hij is nu weer bij aan het komen
idd het is bloed irritant maar doorzetten…je moet er toch doorheen
sterkte

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Onze dochter wilde rond die leeftijd helemaal geen melk meer en de pap spuugde ze uit, toen zijn we begonnen met na de middagboterham een bakje yoghurt met roosvisee te geven en savonds ook.
Kreeg ze toch haar calcium binnen. Maakte er geen probleem van.
En vit. d blijven geven.
Zoontje is dol op melk en drinkt dit het liefst de hele dag. ( op water na dan)

Groetjes Lisan.